Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

Politikk

Poenget var bare at det er samme driten på begge sider. Mulig republikaneren har vært drøyere i sine påstander, men slik er det ofte at strikken strekkes litt og litt lenger. Pluss at det har vært mye mer fokus på amerikansk politikk i mediene nå, enn det det var før. Folk er mer engasjert og mer splittet en tidligere.

Legge til også at jeg tror det hadde vært mye mer ramaskrik i media om trump vant en delstat, hvor det på film blir visst opptelling av stemmer uten valgobservatører. Vet ikke om det er kommet noen forklaring på hvorfor det ikke var problematisk?

2 Likes

Og poenget mitt er at det IKKE er samme driten på begge sider. Det er fristende å gjøre denne forenklingen når man ser enkelte likheter, men det kan gi et ekstremt feilaktig bilde av virkeligheten om man hopper rett derfra til “samme driten begge deler”.

1 Like

Yes, da forstår jeg. Den ene siden er god og den andre ond :+1:

3 Likes

Eller sett en amerikansk actionfilm ever🤣
( ja det er politisk, Hollywood hater republikanere)

1 Like

Kvinne arrestert for valgsvindel, men det står ingenting om hvilken side hun jobbet for.

3 Likes

Biden election official, Rachel Rodriguez has been arrested for widespread election fraud in Texas. (streetloc.com)

3 Likes

Konspirasjonsteori! Dette må tas ned med en eneste gang!

/s

1 Like

Vi snakker om et land med ca. 160 millioner stemmende sist valg.

Da er det sannsynlig med feil i telling, forsøk på fusk og andre feil osv. Dette går begge veier og vil være av ubetydelig omfang (i alle fall historisk)

Republikanerne har jo stemt mot all lovgivning og ekstra finansiering av valgsikring siden 2016, så det er rart de er så misfornøyde.

Kilde?

Jeg syntes å ane en rød tråd i diskusjonen siste uka.

Det startet med: Trump oppfordret til vold på twitter den dagen.

Så ble det: Han sa det i den talen (spesifik)

Så ble det mer: Han sier det i talene (uspesifik). Løfter hånda, musikken før talene osv, det fyrer oppunder.

Pr nå er vi på: Han konspirerte med russerne under valget i 2016.

Det kalles vel taktisk tilbaketrekning etterhvert som fronten kollapser.

Om et par dager er vi nok på «grab them by the pussy» (2015?) og i slutten av neste uke er vi på:
Han skal visstnok ha skulka en mattetime i 2. klasse samt ikke innlevert en hjemmelekse som læreren sa han skulle gjøre i 3. klasse.

6 Likes

Jeg er blir fortalt at valget var perfekt. Alle påstander om valgfusk er konspirasjonsteorier.

1 Like

Tror kanskje du blander med en annen tråd, for her startet russlandsdiskusjonen med påstanden om at Russernes involvering var en påstand fra demokratisk side i 2016, sidestilt med siste valgs påstand om valgfusk fra republikanerne. Det er heller ingen som har påstått at han konspirerte med russerne.

1 Like

Her står det om valgsikkerhetslovgiving. Det endte visst med vedtak om 250 musd, langt mindre tiltak og omfang enn ønsket av demokratene.

Står også at mcconnel holdt igjen mange forslag som er det jeg mente i forrige innlegg.

1 Like

Jeg vet ikke hvorfor de har gjort det, men måten slike forslag ofte er lagt frem på, så har de ofte uante konsekvenser, eller bevisste følgefeil.

Av og til har man en sak som man kanskje til og med har folkeavstemning om, som f.eks EU-medlemskap, som blir avvist.

Og da tror man gjerne at da er saken avgjort.

Men, måten man omgår dette på er å ta mindre, lett fordøyelige deler av forslaget, som man legger frem for Stortinget, og de stemmer gjerne for, siden det ikke er direkte i strid med det folket mener.

Når det forslaget er godkjent, så lager man et nytt lovforslag, som inne holder enda litt flere, relativt lett fordøyelige deler, som man ser kan virke positivt sammen med det første, godkjente lovforslaget, og man stemmer for det også.

Etterhvert kommer det flere lovforslag, hvor ikke alle er like lett fordøyelige, men man tenker at har man sagt A, så får man si B. Og godkjenner det også.

Til sist, så har “noen” klart å lure Norge inn i EU på nesten alle områder, unntatt de som gir fordeler for folket.

Hva passer vel da bedre enn en ny folkeavstemning om EU-medlemskap?

Dessverre for de som pusher på for EU-medlemskap, så begynner folk å forstå at mange av politikerene på Stortinget forsøker å lure oss inn bakveien.

Grunn nummer to til at lovforslag ofte felles av motparten er ren prestisje. Og hevnlyst.

1 Like

Har vi glemt Cambridge Analytica allerede altså

2 Likes

Oki.

4 Likes

Project veritas er en særdeles lite troverdig kilde.

(Er Wikipedia også fake News og «msm»?)

Når ble Wikipedia fasiten på hva som er sant eller ikke? Wikipedia er ikke en uavhengig formidler av sannheten, eller karakteren til personer og organisasjoner.

Til dere andre - når de ikke diskutere fakta eller innholdet i saken (og Project Veritas har gitt ut mye bra - selv om de er høyreorienterte), men går direkte på karakterangrep, så er det fordi at de ikke kan forsvare eller bortforklare saken som diskuteres.

Hva er det Project Veritas har gjort feil i denne saken? Sånn helt spesifikt.

5 Likes
  1. Project Veritas er ond. Derfor betyr det ikke noe hva de finner ut av. De skyldige er uskyldig, nettopp fordi PV er ond.
  2. James har cojones av titan. Tenk litt Seth Rich aktig.

Se fra 2:20-3:40
Derfor sitter jeg her i politikk tråden. Pga alle de som lytter til msm, og deres «alternative fakta», for så å logge inn å viderespre «det korrekte budskap», og ikke kan si amen uten å også si awoman (ja det er sant).

Personlig er jeg ikke opptatt av å ha rett. Det er irrelevant.
Spørsmålet er hva som er rett, så mene utifra det.
Derfor «forsvarer» jeg trump. Pga feilsiteringer og fake news, skamløst spredd utover nettet.

Zero, zip, nix nada går andre veien. Hadde det gjort det, og det var feil, så hadde jeg forsvart Biden. Men det skjer ikke. Ingenting skrives, ingenting videreformidles.
Eksempel: Biden står å ser rett i kamera, og sier han skal hjelpe svarte, asiater, latinoer, urbefolkning samt kvinner, med å komme seg på fote igjen.
«Hvite menn» er helt utelatt. Jeg poster tweeten her, og hva skjer?
Ikke en dritt. Folk bare ser en annen vei, fordi det er trump de har fått beskjed om å haaaate, så intenst så mulig!

Hva om trump hadde sagt det samme, men utelatt svarte menn? Jeg tør nesten ikke tenke tanken engang. Hvorfor skal det være sånn? En feil er en feil.

Husker ikke om «woke» var funnet opp for 4 år siden, men noe psyko var det. Se videoen under, av det som idag er «woke» folk om hvorfor ikke det er ID ved valg. Svarene fra de andre kommer utover i videoen.
Men husk, det er trump som er en ond rasist.

Edit: @BudSpencer fjør nøyaktig det mens jeg skriver. Se pkt 1
Dama sier det rett ut på film, men nei…PV er onde, så dama går fri.
Det er helt tragisk, ufattelig, komisk, men også skremmende.

6 Likes