Se 7. januar kl 00:16
Og merkelig nok : “This page is protected to prevent vandalism”
Så med andre ord er Newslinger en venstreekstrem med ekstra modereringsrettigheter…
Se 7. januar kl 00:16
Og merkelig nok : “This page is protected to prevent vandalism”
Så med andre ord er Newslinger en venstreekstrem med ekstra modereringsrettigheter…
Fikk nesten litt lyst til å storme kongressen jeg nå
Trump supportere er:
Ku klux klan, nazister, (et eller annet jeg ikke får med meg) og de mener at motparten ikke skal eksistere, og at motpartens folk skal i konsentrasjonsleire, og de holder med slaveri…
Kriteriet for alt dette: Stemme på trump. Ikke storme bygg «med intensjon om å drepe», men stemme på presidentkandidat.
«Jojo, men slike ekstreme meninger finnes over alt. Dessuten er trump slem, for det sier de på cnn» vedder jeg 100kr på at noen tenker.
Problemet er at det er cnn som sier dette. Dette er nyhetsmedie nr 1 som norske medier forholder seg til. Klipp og lim for alle penga.
Apropos konsentrasjonsleire, jeg la ut en video fra en ansatt i pbs, som sa at han håpet de som stemte på trump ble arrestert og barna ble fratatt dem og plassert i slike leire.
Svaret her inne på den saken: Prosject Veritas er dumme. Dessuten var det skjult kamera.
Jeg har sagt det før: Det er en forskjell på å ikke se, og ikke ville se.
Han sier ikke at om du stemmer på Trump så er du x, han sier at om du stemmer på Trump så stemmer du på den samme kandidaten som x stemmer på.
Når det er sagt er jeg enig i at denne retorikken er på bærtur. Demokrater er ikke kommunister bare fordi de stemmer på samme kandidatene som (jeg antar) de fleste kommunister gjør.
Ang. konsentrasjonsleirer, så snakket fyren i videoen du linket til om omskoleringleirer(fortsatt drøyt), ikke konsentrasjonsleirer, og det var ingen her inne som mente det han sa var innafor. Det er lov å kritisere kilden uten at man automatisk skal bli tillagt motsatt mening av det kilden sier.
Ingen kommenterte det hvertfall, utenom å si Project Veritas bad selvsagt. Stillheten var øredøvende. Samme med valgfusk dama.
PV er ikke troverdig, punktum. Hva hun selv sier på film er uvesentlig.
Nei, han sa at han andre i studio (som stemte trump) stemte det samme som X.
Men i før det, så sier han det andre.
Utenom det, generelt mao, så er det ytterst få som tror, eller er i nærheten av å tro at ordet «fight» er et ekstremt ord i det amerikanske språket.
Setningen «We must fight for our country» betyr ikke «kupp nå, drep alle». Det er det (hvertfall) to-tre som tror.
Isåfall har jeg misforstått sangen « Fight for This Love» med Cheryl Cole.
Jeg visste ikke at hun sang om at man skulle banke hverandre
Dette er egentlig rasjonelt og i en verden som ikke er så polarisert kunne jeg vært enig. Nå er dessverre ikke verden slik lenger.
Leser du ikke kommentarene mine? Nå ble jeg nesten litt såret
Kan godt kommentere på dama og, visste ikke at det var krav om dette.
Veldig bra hun blir straffeforfulgt! Har ikke sett alt av videomaterialet, men hun sier hun jobber for en republikaner som visstnok har bedt henne om bl. a. å overtale folk til å stemme på Biden. Men slike enkelttilfeller av valgfusk er det vel ingen som nekter for har skjedd? Det var jo en sak tidligere om noen som var anmeldt for å ha stemt to ganger på Trump også. Og dette var jo også i Texas som gikk til republikanerne, så jeg skjønner ikke hvordan dette støtter Trumps sak?
Hvis jeg tolker deg riktig, så er jeg også enig i at sjansen for å havne i bås med ekstremister er betydelig høyere når man har et polarisert topartisystem, så Lemon’s poeng er ekstra på bærtur.
Unnskyld 🥲
Hehe. Ingen krav nei. Mer en observasjon fra min side. Litt «msm» aktig, man bare overser, sklir videre, og forbanner andre…
Spiller vel ingen rolle (for meg hvertfall) om det støtter den eller den kandidaten. Poenget er at det er feil, feil, feil.
En sier det, den andre sier ååånei, ingen feil her.
Det har foregått valgjuks, og også i større varianter enn den som stemte to ganger, eller at én død har stemt.
Husker ikke hvor mange stemmer hun sa hun kunne fixe? Minst 5000?
Til 5-8$ pr stk.
Nå, sen middag. Phukkings lang dag…
Det er alltid noen som tjener på noe, uansett situasjonen.
Ved å sette «underklassene» opp mot hverandre, så vinner plutokratiet…
Hva er egentlig poenget ditt? I editen du nevner ble høyre endret til ytre høyre. Er det upresist?
Mener du det er diskrediterende i seg selv å være på ytre høyre?
Bortsett fra det har han jo vært involvert i de tingene som nevnes der, så kan man justere vinklingen etter eget politisk ståsted om man vil det.
Så må jeg bare påpeke den fullstendige kognitive frikoblinen som kreves for å mene at O’Keefes metoder er egnet til å få fram objektive fakta, samtidig som man raljerer over fake news og upålitelighet i de tradisjonelle nyhetsredaksjonene.
Når folk snakker om “ytre høyre”, så burde det være om ultraliberalister (i praksis anarki), og ikke om fascisme og nazisme, som strengt tatt hører til på venstresiden (sterk stat, med privateid, statsstyrt industri)
Siden venstreekstreme i praksis vet at de er “ytre venstre”, så er alle de oppfatter som fiender selvfølgelig på motsatt side av den politiske skalaen. Og siden mediene i stor grad er drevet av sosialister, så har de klart å bruke dette begrepet “ytre høyre” for å forvirre vanlige folk til å tro at når det snakkes om folk på den ytterste høyre fløy, så er det synonymt med ny-nazister…
Men på tross av at jeg mener at kommunisme og fascisme/nazisme er på venstresiden av skalaen, så har jeg ingen problemer med å skille de fra hverandre. For i praksis er den klassiske venstre/høyreskalaen villedende, og er i motsetning til hva mange får for seg ikke noen skala på godhet og ondskap. Den er snarere en x-akse angående graden av statlig styring i et flerdimensjonalt koordinatsystem der godhet og ondskap kan være hver sin akse.
Poenget mitt er at skrives det “ytre høyre”, så menes det sjelden positivt… Og brukes stort sett av sosialister, for å gjøre folk skeptiske til budskapet til de som omtales, samt av folk som ikke vet bedre, som bruker samme sjargongen…
Fascisme og nazisme er høyreekstreme ideologier, ikke venstreekstreme. De tilsvarer kommunismen som totalitær ideologi på venstresida. Du forsøker å framstille det som om alle totalitære ideologier er venstreideologier, og det er feil.
Hva kjennetegner høyresiden?
Hva kjennetegner venstresiden?
Og hva kjennetegner kommunismen?
Hva kjennetegner nazismen?
Som jeg skrev over, så er du enten sosialist selv, eller så vet du bare ikke bedre…
edit: liten bokstav i nazisme…
Forresten, hvordan kan en statsform der man vil ha minst mulig innblanding fra stat være totalitær?
Dette er pensum allerede på ungdomsskolen, foreslår at du frisker det opp litt.
Poenget mitt er at skrives det “ytre høyre”, så menes det sjelden positivt… Og brukes stort sett av sosialister, for å gjøre folk skeptiske til budskapet til de som omtales, samt av folk som ikke vet bedre, som bruker samme sjargongen…
Okei. Mens i andre retning brukes jo ofte sosialist på samme måte .
For å si det på en annen måte: det er nok mer likhetstrekk mellom nazismen i Tyskland og kommunismen i Sovjetunionen enn det er mellom f.eks FRP og Rødt. Både nazismen og kommunismen var totalitære politiske systemer med en sentralisert ledelse. Økonomisk var de også ganske like hvor staten bestemte det meste, men hvor nazismen i varierende grad hadde privat eiendomsrett, og til en viss grad kapitalisme men hvor de store korporasjonene (privateide) var smeltet sammen med staten.
Hvorfor betegnes likevel nazismen som høyreekstrem og kommunismen som venstreekstrem? Ser du poenget? Det gir ikke mening. Autoritære ideologier har så mange fellestrekk at motpolene høyre og venstre i denne sammenhengen ikke passer.
Og hvem skrev bøkene på ungdomsskolen?!?
Hva stemmer de fleste lærere og journalister?