Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

Politikk

Men nå viser det seg at en av hovedmennene i den venstreorienterte gruppen Black Lives Matter har blitt arrestert av FBI. Fox News skriver i sin toppsak fredag at BLM-aktivist John Sullivan skal ha hisset opp Trump-supportere i forbindelse med Kongress-stormingen.

FBI-agent Matthew Foulger uttaler til Fox News at de har videobevis på at John Sullivan oppfordret folk til å brenne ned Kongressbygningen under stormingen.

– Vi må brenne ned denne dritten, sier Sullivan i den aktuelle videoen.

6 Likes

Til dere som rakker ned på trump for å si at valget ble stjålet.
Han har frem til 16. mai for å «i tid etter valget» syte, og kun da er han likt med Pelosi…
Hører lite engasjement rundt det. Men det kommer vel an på hva nrk sier…

4 Likes

Det er sikkert en mager trøst, men hadde det amerikanske presidentvalget blitt holdt på TIs politikk-tråd, ville Trump vunnet klart. Og hadde han ikke det, ville valget helt soleklart, og uten tvil eller diskusjon av noen art, vært stjålet.

3 Likes

Jeg har sett en del av disse “noe stort vil skje snart, pass dere”-meldingene på Twitter i det siste.

Ironisk nok er dette nøyaktig de samme metodene som brukes av den “uangripelige” kilden vi diskuterte her i går kveld (O’Keefe/Project Veritas).

Edit: Bare så det er klart: Kast han i fengsel med resten av dem.

Den må du nesten forklare dypere. Jeg skjønte ikke sammenligningen.
John filmer selv, fremstår som noen annet på intervju, og får hjelp i fremstillingen av media. Blir busted av egen filming.

PV filmer folk i skjul at de avslører seg. De mottar også film, ala Twitter-Jack idag. Den ble lekket til PV av en ansatt eller hva det var.

Interessant

1 Like

Jeg får ikke laget poll eller?

Tror dere Trump

1. Benåder seg selv
  2. Benådes av Pence (går av først)
  3. Benådes av Biden
  4. Tar kampen i rettssystemet.
  5. Ikke har gjort noe ulovlig, sitter trygt.
  6. Har gjort noe ulovlig, men er så populær og mektig at neste administrasjon holder seg unna.

Jeg tenker 1. For det er det dummeste han kan gjøre.

Du trenger ikke å bli benådet hvis du ikke har brutt noen lov - slå av MSNBC

3 Likes

Hitler invaderte en hel haug med land og sendte folk til arbeids/dødsleirer.

Det er kun de mest ondskapsfulle individene som kaster Hitler sammenligninger rundt seg. Når skal disse personene bli tatt for deres hatyringer? Dette er ikke bare uansvarlig, det er dypt umoralsk. Når skal folk stå opp mot slikt svineri?

Sigmund Karterud - hvem enn denne nobodyen er - ser jeg er titulert som professor i psykiatri. Han bør miste den, og det kjapt.

3 Likes

Sannheten kom for en dag til slutt

2 Likes

Aftenposten artikkelen hadde en fin en:

« For det første – forstår folk (og mediene) hva malign narsissisme er?

Det er ikke bare det at man er uvanlig selvopptatt, har grandiose forestillinger om seg selv (og nasjonen), mangler empati for andre og konstant søker beundring.

I tillegg kommer psykopatiske trekk så som kronisk løgnaktighet, manipulering, kynisme, utnyttelse av andre for egne formål, etc.

Og i tillegg til dette igjen, forestillinger av mer paranoid art, slik som mistenksomhet, manglende evne til å stole på andre, krenkbarhet, fiendtlighet, hevngjerrighet og hang til konspirasjonstenkning grensende til vrangforestillinger.

I tillegg kan det også være rene sadistiske trekk, slik vi har sett med mobbing som hersketeknikk («Sleepy Joe», «You are fired»).

(Min utheving)

Så de bruker 3 avsnitt, for så å avslutte delen med nøyaktig det de selv gjør?
En ting er i denne artikkelen, men de har holdt på sånn i 5 år med å prosjisere sine egne «sadistiske trekk» på andre.
Hæ? Hør på ordene. Sadistiske trekk. Ok then. Good stuff…not

3 Likes
3 Likes

Jeg var innom Resett og de skriver om kvinne som er arrestert for omfattende valgsvindel i Texas, kan få opptil 20 års fengsel.

Tekinvestor opplyste om det for et døgn siden og er langt foran Resett :us: :smirk:

1 Like

Demokrater i kongressen er redd for at republikanske kollegaer skal drepe dem.
Nei, det finnes ingen grenser for demonisering. Absolutt ingen!!
Alle midler i bruk, uansett latterlig. Bare få det ut der, i håp om at «noen skal gjøre noe».

3 Likes

@Stockwolf [quote=“Stockwolf, post:7508, topic:5295”]
Så de bruker 3 avsnitt, for så å avslutte delen med nøyaktig det de selv gjør?
[/quote]

@Stockwolf - hva er det egentlig du vil?

Artikkelen beskriver Trump, og i den forbindelse beskrives malign narsissisme.

Hvis du setter likhetstegn mellom det som står i de tre nevnte avsnittene og sadisme regner jeg med at du også innser at du skrev dette uten å tenke klart?

Du vet i så fall ikke hva sadisme er.

Der er skremmende at en smart person som deg lar deg lure slik du gjør, og tror at det er oss andre som blir lurt.

Du har latt deg lure til å spre et budskap og en holdning som er imot alt dine besteforeldre sto for.

Vil du virkelig fortsette å spre hat og propaganda?

Skjønner du ikke hvor skadelig det du driver med er?

Står du virkelig inne for disse tingene, eller kan det hende at du føler deg som «en del av noe» gjennom de nyhetene du leser?

Faen ass mann - du er jo ikke dum!

Men du har latt deg manipulere av velformulert propaganda.

Du fremstår som en del av den selv!

Men tenk gjennom det du gjør, uavhengig av hvorfor.

Er det sånn du vil være?

Sorry det ble litt mye men jeg synes helt oppriktig at det er leit å lese at en smart person prøver å vri på ting slik som du gjør.

For jeg nekter å tro at du faktisk mener at det er sadisme det som står i artikkelen.

Du nevnte selv Arnulf Øverland her om dagen:

Du skal ikke tåle så inderlig vel…

Ser du på dette som jobben din, tror du virkelig det du gjør er bra?

Det virker nemlig sånn.

Enten det eller at du er kjøpt og betalt av noen.

Uansett: det er dette jeg egentlig ønsker å få svar på (gjerne resten og, men spesielt dette):

Hva er det egentlig du vil oppnå ved å dele alt det du gjør her i politikktråden?

4 Likes

Det er tverrpolitisk enighet om at Russland manipulerte valget i 2016, og derfor er det ikke spesielt kontroversielt å kalle det hijacked. Har du link til en tweet fra Pelosi som sier at valget ble stjålet av den andre siden og at Hillary var den reelle vinneren så kan vi begynne å diskutere likhet.

RussiaGate Pusher Gets Owned By Google CEO

1 Like