Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

Politikk

Jeg vet ikke hva dine innlegg tilfører heller.

1 Like

Skjønner! Måtte lete godt for å finne den ene linja. Håper du fikk noe mer ut av den artikkelen og videoen enn det. :sweat_smile:

Ja selvfølgelig, men siden dette var snakket om så la jeg det frem for deg som en kuriositet. Det viste seg jo etterpå at det foregikk mer enn det som kom frem av CNN sin live sending den kvelden.

Tror heldigvis ikke det er formildende å se ut som en turist når man begår lovbrudd.

Siterer meg selv her. Nå kommer fasiten snart :popcorn::popcorn:. Hva tror folk?

Av kuriositet, hva er tiltalen/handlingen han skal benådes for?

2 Likes

Det viktigste nå er jo eventuell eksponering ifm. opprøret 6. januar. Dernest saken som advokaten hans (Michael Cohen) allerede har sonet ferdig og Donald var omtalt som «individual 1».

For øvrig tror jeg det er mye finanskriminalitet i hele familien, så det er sannsynlig at barna benådes også.

Eksponeringen? Hva er det du prater om?

Fortell oss hva du mener han skal bli tiltalt for - og hva som utløser det. Hele talen er ute på nett. Bare send oss et klipp, eller et sitat.

Vi venter.

1 Like

Jeg er jo verken Trump eller tiltalemyndighet. Eller kvalifisert til å uttale meg om spesifikke tiltaler (det er kanskje du?).

Fasiten er snart klar.

PS: De som ikke tør å gjette på noe får ikke le av meg etterpå hvis jeg tar feil.

Ja. Jeg er såpass kvalifisert at jeg forstår at du ikke kan stille personer, fysisk eller juridiske, for retten uten at en har brutt noen lov.

Og skal jeg være ærlig så begynner jeg å bli lei av denne Lavrentij Berija oppførselen. Altså å rope etter fengsling av folk en er uenig med. Det er en sann styggedom.

Kom opp med en årsak for at noen skal tiltales eller stikk av.

2 Likes

Skjønner ikke hvorfor du blir så hissig? Både mitt og ditt standpunkt er nok farget av politisk ståsted, og det er nettopp det jeg synes er spennende med denne øvelsen.

Han er helt konkret medskyldig i saken Cohen allerede er dømt for (beordret en kriminell handling). Tror neppe han blir satt inn for akkurat denne saken, da.

Grunnen til at jeg er hissig, selv om vi begge er blendet av våre politiske briller, er at jeg ikke maner til at folk skal fengsels uten grunn. I en tid hvor ting er så polarisert - og jeg har ikke problemer med temperatur i diskusjoner - så er det etter min mening uansvarlig å be om fengsling av politiske motstandere i øst og vest. Det bidrar nada til debatten, og gjør langt mer vondt enn godt.

Forutenom det har jeg ingen problemer med uenigheter.

Ok. Men du kan godt slutte å si at jeg vil ha politiske motstandere fengslet. “Lock him/her up” er et fenomen og utrop som godt kan forbli en greie for Trumpistene (og forhåpentlig historiebøkene).

Dersom Trump noensinne tiltales for noe vil bevisene måtte være 100% vanntette (men merk at selvbenåding handler mest om hva Trump eventuelt frykter). Alternativ 6 er også sannsynlig, men jeg holder selvbenåding på førsteplass.

Prisen faller kraftig i dag på predictit:

Patrioternes parti…? Jeg siger helt klart go go for det vil garantere at republikanerne går med til at dømme ham i rigsret.

akkurat nå handler det om formulering…

vi kommer nok til å høre pga “Trump” fremover…
image

Snåsamannen tok feil.

2 Likes

Jeg og snåsamannen, da.

Uansett en gledens dag :confetti_ball: .

Lykke til, Joe Biden!

6 Likes

Kina svarer med samme…Bitcoin? :sweat_smile:

image

1 Like

siden vi ikke er EU medlem… :man_shrugging:

For en idiotisk løsning. Som om det ikke suger å ta kollektivt fra før av.

For min del koster det 180kr hver vei for å ta tog inn til oslo. Det er fra lettere å bare ta bilen innover, det er mye mer fleksibelt og tar mye mindre tid. Koster ikke veldig mye mer heller. Vanskelig å være miljøbevist i et land hvor det kollektive utenfor byene er helt på trynet ræva.

1 Like