Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

Politikk

Vannkraft er også skjending av natur, om enn ikke i like stor grad som vindkraft. Men nå har vi allerede mye vannkraft. Kunne vi supplert med et gasskraftverk eller to på vestlandet hadde Norge dekket alt kraftbehov i overskuelig fremtid.

Hva f… er problemet med å bruke liksom 2 % av den gassen vi eksporterer til innenlands kraftproduksjon. Jeg fatter ikke logikken. Evneveike politikere, rabiate klimahysterikere og PK teknologer som ikke tør stå opp i mot galskapen!

Edit: Resten av Europa kan kjøre på med atomkraft. Det er per i dag helt uproblematisk med nye godt planlagte atomkraftverk. Og hadde en brukt like mye ressurser på å løse avfallsproblematikken som en bruke på idiotisk klimaforskning så hadde den utfordringen også vært en saga blott for lengst!

8 Likes

Staten ødela jo Altaelva med det som viste seg å være en unødvendig utbygging av kraftverket her.
Jeg er for vindkraft, men da på havet og ubebodde øyer langs kysten.
Atomkraftverk er også interessant, men da er jeg mye mer for å utnytte naturkreftene vi har i det langstrakte landet vårt.
Men da til landets beste, er MEGET STERKT i mot at utenlandske selskaper skal få bygge vindkraft o.l i Norge og ta ut verdiene fra landet!

1 Like

Til alle som et i mot vandaliseringen av Norsk natur, meld dere inn i LNL, LaNaturenLeve, de er den av miljøvernorganisasjonene som jeg vet er i mot denn galskapen!

2 Likes

Såe… Muller rapporten er ute.

Finnes INGEN beviser overhodet for at Trump og Russland har vært best buddies… Lukter dårlig hos mye main stream media som har kjørt et narrativ vi vet ikke er sant.

8 Likes

Dette er vel ikke så overraskende for de som har fulgt med i media som skriver mer slik som det er, dvs ikke CNN, BBC, NRK, SVT, TV2 (Fredrik Græsvik) etc. Leste at seertallene til CNN har falt mye de siste ukene. FOX har økt, flere og flere folk tenker selv og det er bra. Hva gjør Demokratene nå? De har vært ute å kjøre siden Trump ble president, nå står de ribbet tilbake sammen med liberalistene i USA. Muller har snudd hver en sten for å finne noe i de to årene han har brukt, finnes ingenting. Ingen verdens ting.

5 Likes

Vel, hva kan jeg si om politikk. Obama er den første presidenten som har vært i krig i samtlige år han har vært president. Obama med obamacare, alle ler, alle vet at dette er totalt urealistisk. Skulle helsevesenet i USA kopiere det norske, fri bruk, så ville det koset bortimot 2.000 mrd dollar. pr år, eller bortimot 10.000 mrd dollar frem til Trump gikk av i 2024. Trump velges igjen. Mueller, spesialetterforsker, har snudd alle stener. Han ønsker å finne noe på 2,5 år, men har ikke funnet noe. Ingen verdens ting som binder Trump mot Russland. Trump er min president, han er den som faktisk bryr seg om ytringsfrihet og stemmerett…

3 Likes

Hør hør!

Verden går utvilsomt mot skumlere tider…
Er børskrakk ala 1929, da frykter jeg verden kan gå inn i en ny, stor verdensomspennende krig eller konflikt.

3 Likes

Macron, Merkel, Obama, May - de svakeste og mest udugelige statsledere i moderne vestlig tidsalder. Og så kom de samtidig.

5 Likes

Du glemte Erna og Löfven…

5 Likes

Joda, absolutt. Men tenkte i denne sammenheng på de store landene. Men hele Vest-Europa (og Canada) er styrt av særdeles svake statsledere.

5 Likes

Virker som en viss sosialdemokratisk statsminister fra New Zealand passer inn her.

Og pussig nok har vokterne av hva some er sannhet, faktisk.no, fjernet alle sakene sine hva angar “Trump” og “collusion”

Har du en kilde på det, eller er det noe du har sett etter selv?

2 Likes

Har de noen gang skrevet om det da? Det har ikke jeg sett

1 Like

Det er den største politiske skandalen i moderne tid at mainstream-media har brukt så ufattelig mye tid og resursser på en vill konspirasjonsteori for å felle en president.

De har sviktet sitt samfunnsoppdrag totalt, og har vist til fulle at de er i lomma på en udemokratisk globalistelite som dikterer dagsordenen deres.

4 Likes

Vanskelig a gi svar mot artikler som ikke lengre er tilgjengelige. Mulig e finnes ved bruk av WayBackMachine eller at man kan henvise til andre nettsteder som omtaler Faktisk.no sine artikler, men jeg har ikke tid til aa gjoere dette for tiden.

(At jeg selv har sett at det ikke finnes artikler der per i dag er noe jeg kan bekrefte - jeg sjekket foer jeg la ut min kommentar)

2 Likes

se svar til olafg

Du er nok inne på noe iom. at det står nevnt her:

Om det viser seg at de har skrevet artikler, også fjernet de nå i ettertid er jo det ganske ille for deres troverdighet.

Wow, her har Høyre et skikkelig politisk talent på gang! Parkerte representanten fra NOAS ganske greit.

Ja, Dagbladet gir vel en god faen i Norsk natur, de sitter jo med nesen godt plantet i Oslo-gryten og bekymrer seg for klimaet.

2 Likes