Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

Politikk

Ja, men jeg tenkte et sekund at de 250 tusen i partiskatt var en selvpålagt skatt til fellesskapet (som ville gitt en tommel opp).
Men det er det jo ikke.

Moxnes er kanskje ingen hykler, men han er en folkeforfører (ta fra de rike, gi til de fattige, og for ekstra velgermasse, så kan vi jo importere litt fattigdom), og på samme måte som Adolfen, så har han militante støttespillere som ikke går av veien for å spille litt blod.

De 250000 i partiskatt går til å hevde egne interesser og øke egen makt.

Det er en skatt som Rødt, SV og SP har innført i sine vedtekter… Det er ikke lov på Stortinget såvidt jeg vet.

Og det skal ikke en politiker gjøre?!

Har vi kommet til Hitler sammenligningene allerede altså.

Jada, men igjen. Jeg gav han kudos for det, når det ikke er på sin plass likevel.

Hvis jeg tjener en mill i året, og gir 250k til mine egne, basert på et vedtekt jeg selv har laget, så er det ingen som trenger å juble av den grunn liksom.
Som sagt, jeg tenkte ett sekund at det var til felleskassen…

1 Like

Da har samtlige på venstresiden tapt, da de ser nazi’er bak enhver stein og ethvert hushjørne, og roper ut om det på daglig basis.

Takk, den skal jeg ta med videre :smile:

2 Likes

Og nå begynner du med Godwinianism.

Er det noe som irriterer meg mer enn det burde, så er det alle -ismene som blir brukt som hersketeknikker nå til dags.

Det er ikke slik at jeg føler meg slått når noen kommer med de, heller at jeg ikke gidder å diskutere mer, men det var vel gjerne det som var målet…

Det ble kun nevnt fordi du begynte å sammenligne Moxnes med Hitler. Hadde du klart å holde deg saklig hadde det vært helt unødvendig.

Nei, enkelte kanskje.

Nei.

Nei.

Enda mer nei.

3 Likes

Usakligheten er det faktisk du som står for med godwinianismen din.

Ja, kjør på.

Om man ikke kan bruke Hitler som et eksempel på en folkeforfører som klarte å lure til seg makten og sette overstyr et helt land, for ikke å snakke om et kontinent, hva skal man bruke da? Mao? Lenin? Stalin? Pol Pot? Mugabe?

Bør kanskje la det bli med det før dette går helt over styr.

Måtte faktisk gjøre litt research på dette. Det å referere til Godwins lov (referanse til et konsept uttenkt av en advokat på 1990-tallets usenet) har ingenting med “Godwinianism” å gjøre, en politisk/filsofisk tanke påbegynt av filosofen William Godwin på 1800-tallet…

Har bare vanskelig for å se at Moxnes har lurt til seg makten og satt både Norge og Europa over styr.

Skjønner ikke helt hvorfor eksempelet ditt skulle være nødt til å referer til “en folkeforfører som klarte å lure til seg makten og sette overstyr et helt land, for ikke å si kontinent”, da Moxnes overhode ikke har lurt til seg makt og satt noe land eller kontinent overstyr. Poenget ditt var vel at Moxnes har støttespillere som ikke står tilbake for å spille blod.

Moxnes er da seriøst ingen folkeforfører, og jeg ser heller for meg at Moxnes rister oppgitt på hodet der han sitter i sin herskapelige bolig og nyter edel cognac og skuer utover Oslo, hvor han ser sine støttespillere lar borgerlig blod flyte i gatene.

1 Like

Alle må begynne et sted.

De aller fleste diktatorer begynner i det små, med saker som gir de en viss oppslutning, og om de klarer å røre i opprørt vann, slik som nå, når folk er forbannet pga høye strømpriser, bompenger, og generelt høye leveomkostninger, så er det lett å få stor oppslutning. Om de da klarer å skremme bort andre fra å ytre meningene sine, eller stemme ved valg, så er det veldig lett å få makten. Og når de først har makten, så brukes alle midler for å unngå å gi den fra seg igjen.

2 Likes