Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

Politikk

Det var ment som en parodi på diverse hersketeknikker som har blitt moderne.

Ja, det begynner med en omfordelende arveavgift og høyere toppskatt. Før man vet ordet av det blir man dyttet inn i dusjen i sokkelleiligheten på Nordstrand, og det ekke vann som kommer ut av dusjhodet, for å si det sånn.

Ja, jeg må innrømme at jeg ikke ser de samme tegnene som deg når det gjelder Moxnes diktator ambisjoner.

Jeg tenkte mer i retning Gulag, jeg da. Jeg tror ikke Moxnes går for hele “Hitlerpakken”. Det er veldig greit å vite når man bør divergere. Å invadere Sovjet var jo ikke særlig lurt. Og det tror jeg heller ikke passer særlig bra i partiprogrammet…

2 Likes

Problemet med disse typene på ytterfløyene er at de gjerne ser verden svart/hvitt, og da blir også løsningene der etter.

Det blir vel bygd store arbeidsleirer på Ekebergsletta da, så kan Moxlin bare ta seg en spasertur bort hvis han ønsker å inspisere hvordan det går med undertrykkingen :slight_smile:

Edit: Håper ikke det skjer. Jeg pleier å både gå tur med bikkja og jogge en runde der. Hvis de føkker opp turområdene mine kommer jeg hvertfall ikke til å stemme på Rødt ved neste Stortingsvalg!

@Zimster Det jo vært en ide når det gjelder å internere mindreårige asylsøkere, flyktninger og IS-barna. Lås dem inne, sleng noen fotballer inn i gården og kall det en cup. Saken er biff!

Får legge ut noen fotballer for å kamuflere det som norway cup da, så ikke det internasjonale samfunnet reagerer :stuck_out_tongue:

Moksnes
Han sier Rødt ønsker lovgivning som gir ansatte retten til å velge ledelsen i bedriften sin hvis de ønsker det, og lovgivning som gir ansatte mulighet til å kjøpe en bedrift hvis eierne vil legge den ned.

– Det kan redde lokalsamfunn, og sikre at vi beholder viktige bedrifter i Norge, fremfor at eiere som tjener mer på å flytte til Kina bare gjør det. Det vil jo være et radikalt inngrep i kapitalistenes eiendomsrett.

Velge ledelsen hehe

Å kjøpe bedriften er en kul ting, å velge ledelse… vel. Da dør plutselig hele børsen. og med de folketrygdfonder…

Jaja ikke greit å være revolusjonær!. men hey Rødt har jo enda ikke fordømt venezuela, så får man heller tolke hva det betyr.

Forsåvidt, greit å notere seg at takhøyden her inne er stor. Siden dette er politikk tråden. Men vær saklige. og unngå herskerteknikk, det ser ofte bare teit ut. og du vinner ikke så mye på det.

Å sammenligne Moxnes med Hitler blir også rart. Moxnes er ganske åpen om hva han vil.

  1. Legge ned oljebransjen, ( 250-500k vil miste jobben direkte og indirekte).
  2. Fjerne mulighet å tjene penger på andres boligsitusasjon ( fjerne utleie markedet).
  3. La arbeiderene velge ledelse selv ( effektivt utradere børsen og folketrygdfondet).

Sånn kort vil vel hans politikk føre til at fryktelig mange mister jobben, flere mister alle formue opspart i bolig, folketrygd fondet vil nulles ut i det kommende børsfallet og flertallet av landets innbyggere vil sitte med et boliglån som er MYE høyere enn det boligen omsettes for. Lukter at oljefondet brukes opp iløpet av en stortingsperiode for å kjøpe goodwill.

Men hey, folk må bare stemme på han :wink:

Personlig tror jeg Moxnes representerer noe av det farligste vi har i Norsk politikk, pakket inn i en sympatisk fyr. Overrasker meg at pressen ikke presser han mer på Venezuela som de støtter på tross av at regimet der ca er igang med et lite folkemord. ( men kommunistene er jo ikke kjent for å la døden til et par millioner innbyggere stoppe dem).

Edit : https://www.dagbladet.no/nyheter/moxnes-tapte-kampen-pa-eget-landsmote-rodt-beholder-kommunisme-i-partiprogrammet/71069314

8 Likes

Uten å blande meg i abortdebatten høres “slutt å ha sex” ut som en dårlig strategi, evt en fin måte å drepe et forhold/ekteskap på. Hvis man må ha sex streik for å overbevise partneren om at loven er en dårlig ide er kanskje forholdet ikke levedyktig uansett.

2 Likes

Dødsstraff. Snakk om det. Stem for det. Det kommer.

3 Likes

Dagens AP LOL.

https://www.aftenbladet.no/innenriks/i/Vb55rV/Faktiskno-Misvisende-a-si-at-Listhaug-kjopte-en-steinroys-i-Spania

Faktisk gjør faktisk noe bra, men det er sikkert bare fordi de ikke liker dama.

1 Like

Urkomisk hvordan den tragiske karakteren Tellevik Dahl fra Ap bare svømmer dypere ned i kvikksanden, alt for å diskreditere Listhaug, en svært dyktig politiker som selvfølgelig Ap og resten av venstresiden er livredde for, og vil bruke alle skitne triks for å få bort fra politikken. Lovlige triks eller ikke…

2 Likes

Politikk i USA blir aldri kjedelig.

2 Likes

Her burde alle frie medier støtte Assange.

https://www.nettavisen.no/okonomi/spiontiltalen-mot-julian-assange-er-et-skammelig-angrep-pa-fri-journalistikk/3423689148.html

1 Like

Den enkelte får vurdere sannhetsgehalten, men UK har et seriøst problem ass.

10 Likes

Plutselig skal Demokratene gå fra et kjempe stort felt, til et begrenset antall kandidater.
Smart for å luke ut de som trur det etablerte systemet og kommer utenfra, de bruker lenger tid på å komme igang å trenger faktisk å få delta på slike nasjonale debatter for å nå ut.
Uansett så var jo det overraskende hyggelig de lot så mange delta på den første debatten.
De jeg er spent på om overlever er Andrew Yang og Tulsi Gabbard. Det skal mye til å øke så raskt at de faktisk klarer kravene til september debatten.
Men holder en knapp på at Yang klarer en overraskense sterk oppgang nå på slutten. Tror han vil gjøre der bra på debatten i juni siden har er helt ukjent og har derfor egentlig kun oppside fra der.

Former Vice President Joe Biden expressed deep skepticism of the leftward tilt of the Democratic Party in an exclusive interview with CNN airing Friday.

Biden, speaking with CNN’s Chris Cuomo in Des Moines, Iowa, suggested that “Medicare for All” is irrational, argued that the majority of Democrats are “center left” not “way left,” and said Rep. Alexandria Ocasio-Cortez, while “brilliant” and “bright,” did not represent Democrats who can win a general election in a competitive district or state.

Describing the party, the former vice president said, “Look, it’s center left, that’s where I am. Where it’s not is way left.”

Biden’s clearest policy difference with the left – health care – was evident during the interview, too.

“I have a plan how to do that that’s rational, that will cost a hell of a lot less and that will work,” Biden said about health care, slamming Medicare for All, the liberal-backed proposal that would mandate Medicare as the single-payer system for all Americans.

Der kom skillet i USA, og blir spennende å se om han vinner primærvalget på å være sentrumsorientert. I så fall er jeg nesten sikker på at han kommer til å slå Trump i presidentvalget uansett hvordan økonomien går.

1 Like