Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

Politikk

Jeg har selv vært vitne til at norske etniske ungdommer ute på landsbygda i Norge helt uprovosert ypper til bråk med politiet.

De har null respekt for samfunnet som helhet på tross av at familien og distriktet deres lever godt på Oslobeboeres giverglede (statlige subsidier).

:wink:

Hvilken giverglede fra Oslo? Du mener pengene tjent på Vestlande i form av Oljepenger som betaler for papirveldet i Oslo?

5 Likes

Norske lover er tilpasset norsk kultur. De passer overhode ikke til en kultur som ser på oss som vantro.
We have a problem !

1 Like

Nå kommer så og si alle valutainntektene i dette landet fra ‘‘distriktene’’, olje&gass, fiskeri, oppdrett, turisme, smelteverk, skipsverft osv.

Så det er distriktene som subsidierer Oslo, ikke omvendt

Det har du helt sikkert sett, men ikke av det omfanget man er vitne til Oslo.

2 Likes

Om de har informasjon om varer kjøpt med stjålne penger er det vel ikke noe som stopper politiet i dag fra å beslaglegge dette? Tror ikke det er politisk motiverte aktører i politiet som får handle på egenhånd og stoppe etterforskninger av tyverier/gjengmiljøer? Det går vel på prioriteringer utifra resursbruk og overordnet strategi fra justisminister og politimester?

Oslo var “verdens beste by”. Nå er den et “shithole”. Ikke noe trivelig her lenger. Jeg er i ferd med å flytte til en kommune som fortsatt er norsk. Jeg trives best med norske naboer og venner.

5 Likes

Det skulle ikke være det. men noen mener at vi ikke må være slemme med de som har dårligere utgangspunkt enn oss. Til stor frustrasjon fra tjenestemenn og kvinner.

1 Like

Folk som sammenligner bygdeungdom med machete-klanene på Oslo øst bor ikke i virkeligheten.

3 Likes

Er noen steder som fungerer, men problemet er at det kommer gjenger fra Oslo øst for å begå ran av norske ungdommer på Oslo vest, så det er ikke noe særlig å oppdra barn her heller dessverre

3 Likes

Ja, akkurat. Før var det best å bo ved offentlig kommunikasjon. Nå er det best å bo lengst mulig unna T-banen fra Syria (Oslo øst)

Har du også vært vitne til at politiet må bruke 17 patruljer og helikopter for å stoppe dette bråket som du til stadighet ser i bygdenorge?

4 Likes

La du ikke merke til at jeg i mitt innlegg bare speilet dine setninger? Derfor jeg la til et blunkefjes…

Poenget mitt var at du gjorde generaliseringer som du ikke har dekning for så jeg gjorde det samme, bare med andre objekter, kun for å synliggjøre poenget. Virker egentlig som det funket :wink:

Se Dagsnytt18 i går fra ca 14 minutter.
Først vises en politimann som blir intervjuet om hendelsen. Han prøver frenetisk å late som om det er norske ungdommer.
Så kommer Gjedda og forteller sannheten.
Deretter kommer Keiser Raymond og forteller om hvor fint og flott alt er i Oslo.

Et makeløst skue :rofl::rofl::rofl:

7 Likes

Hvilke generaliseringer var det han gjorde som han ikke har dekning for?

4 Likes

Det er sosioøkonomiske forklaringer på kriminalitet og gjeng-miljøene på deler av østkanten som dere hopper bukk over for å rettferdiggjøre fremmedfrykt og generalisering av individer til gruppenivå. På gruppenivå er alle folkegrupper idioter.

3 Likes

Jada, dette mantraet går jo repeat hver gang vi blir vitner til problemer knyttet opp mot innvandring.

4 Likes

Noen kulturer er mer idioter enn andre.

3 Likes

Det er litt som å pisse i motvind å diskutere dette, fordi man har helt forskjellige premisser for diskusjonen. Men har Norge blitt mer eller mindre utrygt de siste 50 årene?

https://www.ssb.no/statbank/table/08880/chartViewColumn/ og http://statistikkbank.fhi.no/dar/ kan jo gi en pekepinn. Tar man drap fra 2013-2017 blir det 32,4 drap per år. Fra 1969-1973 er det 26,4. Folketallet har jo økt litt, for å si det forsiktig.

Dette ser jo også bort ifra hvem som blir utsatt for drapene. De aller fleste drap skjer i nære relasjoner, og tar man for seg f.eks. drap med politisk motivert bakgrunn er det vel kun høyreekstreme som har stått for det i Norge.

Det er mange andre statistiske ting å se på, dessverre er ikke tallene gode for gamle år. Men det er en nedgang fra ca 90 lovbrudd per 1000 personer på starten av 2000-tallet til ca 60 nå.

Dette dykker jo ikke ned i bakgrunnen til personene som gjør kriminaliteten. Men han rapperen hadde jo et godt poeng i går : Hvorfor er det såpass mange flere på vestkanten som bruker narkotika, når det er så mange flere på østkanten som blir arrestert for det? (bruk og besittelse, altså). Anekdotisk husker jeg saken om en som ble stoppet flere titalls ganger med en nyinnkjøpt sykkel og måtte bevise at den var hans. Jeg sykler jevnlig rundt på sykler til 40.000-pluss og har aldri blitt stoppet. Dere kan jo gjette hva som er forskjellen på oss.

Politiet har også en agenda, og som alle andre etater vil de gjerne være relevante og få tillført ressurser.

Dette er en diskusjon som er resistent mot fakta. Det er vel knapt noe sted i verden som er tryggere en Norge, og den største faren jeg møter i hverdagen er vel å bli drept av en høyreekstrem eller utsatt for en bilulykke av en idiot som ikke følger reglene, statistisk sett.

5 Likes

Så en høyreekstrem er en som ligger alt for langt til høyre i kjørefeltet!!

1 Like

Dette er vel noe av problemet, før kalte man en spade for en spade og løste problemet. Nå skal man synes synd og unskylde alle.

Og man ser jo resultatet, 17! jeg gjentar 17! Patruljer + et helikopter må avgårde for å løse et ordensproblem.

4 Likes