Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

Politikk

Siden noen dro høyreekstreme og utøya kortet lenger opp så skal jeg spille den enda lenger.

Er Breivik en konsekvens av feilslått innvandring som har resultert i ett mindre trygt samfunn hvor innvandrere står for mye mer tung kriminalitet enn hva vi blåøyde har vært vant til? Hadde han ikke blitt ekstrem om vi hadde luket ut og stoppet den såkalte islamiseringen av Norge? Hadde han gjort en ekstrem aksjon uavhengig av status i Norge? Eller er det slik at han er et produkt av feilslått integrering, segregering og ansvarsfraskrivelse?

2 Likes

Dette melder jeg meg ut av. Shit banditt, det der er noe av det sjukeste jeg har lest på lenge.

Vrangforestillingene Breivik har, som bare kan kalles høyreekstrem ideologi og paranoia, deles av enkelte her inne.

Men ville han endt opp som i dag om problemene han adresserte på sin forvridde måte ikke eksisterte?

For all del jeg støtter han ikke, og han kan for min del brenne i helvete. Men det er en ganske reell problemstilling at de høyreekstreme har fått grobunn på grunn av feilslått innvandring og svært mye av det som skjer i Oslo.

For 10 år siden var 49 av 50 innsatte i Drammen kretsfengsel ikke etnisk norske. Før innvandringen hadde vi på langt nær andelen voldtekter, dop og en del av de tingene der. Noe har jo skjedd. Noe gir den høyreekstreme siden bensin på bålet.

3 Likes

Det du skrev der skjønte jeg ikke.
Mener du at folk som er mot islamisering av Norge støtter gærningen på Utøya ?
Si meg, er du sprø ?

2 Likes

Beisekosten er aldri langt unna hvis man stiller seg kritisk til dagens innvandringspolitikk.

Men det er ikke veldig vanskelig å luke ut rasistiske innlegg, da det et svært sjelden det forekommer her.

4 Likes

For å frem poenget mitt så hjelper det ikke å slå opp der. Som du selv skriver så går tallene bare tilbake til 1969. For omkring ti år siden fant jeg frem til de gamle årbøkene hos SSB hvor man kan se tall for drap og andre forbrytelser for hvert enkelt år langt bakover i det nittende århundre. For 1910 oppgis det at 9 menn og 5 kvinner ble drept. I tillegg kom 10 tilfeller av “barnedrap og fosterfordrivelse”. Du kan selv se dette på side 26 i årboken for 1909 og 1910 her: https://www.ssb.no/a/histstat/nos/nos_v_203.pdf . Tallene for 1938 finner man her i årboken for 1937 og 1938: https://www.ssb.no/a/histstat/nos/nos_ix_187.pdf . De er som følger

Drap: 1 mann, 1 kvinne
Uaktsomt drap: 4 menn, 1 kvinne
Fosterfordrivelse: 4 gutter, 6 jenter

Folketallet for 1910 er som du skriver. Regner man med 14 drap så blir antallet per 100.000 ca 0.6. Det tilsvarer ca 30 drap med dagens befolkning. Relativt antall i 1910 altså ikke så annerledes enn i dag. Men ser man på 1938 da befolkningen var på knappe 3 millioner så var antall drap bare 7 inkludert både “drap” og “uaktsomt drap”. Det blir kun 0.23 per 100.000 og omregnet til dagens befolkning 11-12 drap. Tilsvarende kan man finne frem til det konkrete antall drap for hvert år ved å gå inn i de andre årbøkene:

https://www.ssb.no/a/histstat/publikasjoner/histemne-20.html

Eller så er Breivik et sykt individ som uansett ville falt ut av samfunnet og funnet noe annet å hate? En type Theodore Kaczynski (Unabomber).

1 Like

Merkelig at landene de kommer fra er så «fucked up» når folkene er akkurat like lovlydige og ordentlige som oss :woozy_face:
Kan noen nevne et par velfungerende muslimske land ?

2 Likes

Iran var et fungerende land før USA blandet seg inn i midten av forrige århundre. Det er vel det eneste landet også

3 Likes

Våre naive venner vil alltid satse hardere på integrering.

  • Hvorfor fungerer Thaier og kinesere bra, men ikke muslimer ?
  • Hvordan kan dere tro at Norge skal klare det ingen land på jorda har klart i 1500 år ?
  • Hvorfor kom dere ikke på ideen om bedre integrering for 30 år siden ? Eller 20/15/10/5 ?
  • Hvorfor er ikke Sverige et strålende, vellykket eksempel ?
  • Er det i det hele tatt mulig at dere tar feil ?
  • Hvis dere tar feil, er vi ikke da i deep shit ?

Tror dere det blir mer eller mindre polarisering i Norge med flere muslimer ?
HINT : En stor del av befolkningen mener dere ødelegger landet vårt.

5 Likes

Atomavtalen røyk i dag, den 2. August 2019.

Ingen grunn til panikk, dette handler bare om sosioøkonomisk forhold…

4 Likes

Hvorfor skjer alle bilbrannene i Oslo øst ?

2 Likes

Försäkringsbolagen har granskat flera hundra bilbränder och kommit fram till att fler än hälften av dem är försök till försäkringsbedrägeri. Teknikens Värld, 23. oktober 2017. Många bilbränder är försäkringsbedrägeri

1 Like

De gjør jo naturligvis ikke det…

Men hvis man har bestemt seg for et virkelighetsbilde oppe i hodet sitt som gjør at man bare får med seg det man vil se så virker det sånn…


Også brann i en enkelt bil kan selvsagt være forsøk på forskringsbedrageri. Men dreier det seg om brann i flere biler på en gang så er det ihvertfall en måte å vanskeliggjøre etterforskning på. Hensikten da å hindre mistanke rettet mot en enkelt forsikringstaker.

1 Like

Nåja…

https://www.nrk.no/emne/bilbranner-i-oslo-1.13569889

2 Likes

Jeg nominerer dette til årets kommentar!!! :joy::joy::joy::joy:

2 Likes

Men nå snakket ikke Jesus særlig mye om straff, i motsetning til Mohammed. Jesus snakket stort sett om tilgivelse og om å snu det andre kinn til.

Islam og kristendom kan overhodet ikke sammenlignes.

6 Likes

Du mener vel ikke at den lenken tilsier at @Bamses påstand er riktig?