Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

Politikk

1 Like

Er det riktig som venstresiden har hevdet i 30 år at fremmedkulturell innvandring (LES: muslimer) er “Sosialt, kulturelt og økonomisk berikende” ?
(Ref: Jens Stoltenberg)

“På søndag viste Dagsrevyen en reportasje hvor svensk politi vedgikk at de nærmest har mistet kontrollen i flere av landets innvandrertette bydeler.”

3 Likes

Ny definisjon av drittpakke!

Burde vært grisemøkk!

Bøhler er inne på noe her

7 Likes

Jeg er helt på linje med han her. Blikking hehe

Spørs om ikke pipa hadde fått en annen låt om det ble dratt batonger og servert juling hver gang noen var frekke i kjeften. Bygge litt respekt

4 Likes

Uvettig bruk av skytevåpen

Branner er importert fra midtøsten, var det sånn?

Men det du gjør nå er jo urettferdig, vil jeg si. Du la først ved en plansje med statistiskk over 5 år i slengen, og da gjorde jeg det samme. Nå tar du et år - hvis jeg gjør det samme, og velger f.eks. 2015 er det kun 21 drap.

Det er veldig sjeldent man kun tar 1 år og ser på det. I stort sett all forskning bruker man flere år for å se tendenser over tid.

En annen viktig ting er jo at statistikken du presenterer er over dømte for drap, ikke drap. Fra lenken :

Så du mener altså at dette er en god grunn til å godta all kriminaliteten som mange nye landsmenn begår?
Fordi det finnes nordmenn også som gjør ulovlige ting, så skal vi åpne grensene og ukritisk slippe inn alle som vil?

7 Likes

Det interessante er overrepresentasjon og hva den eventuelt skyldes. Om det er signifikant er jo avhengig av hvor store avvikene er.

3 Likes

Nei. Jeg er bare uenig i premisset, at det er mye kriminaltiet, økende kriminaltiet eller farligere kriminalitet i Norge nå en det var før.

Jeg har ikke sagt noe om åpne grenser eller ukritisk å slippe alle inn. Det er en stråmann, og er å flytte argumentasjonen videre til noe annet.

Skal man diskutere virkemidler eller hva politikken skal fokusere på, må premissene være i orden.

3 Likes

Strengere straffer og nulltoleranse er eneste veien å gå for å få denne utviklingen til å snu. Alle som blir tatt for noen som helst form for involvering i gjeng/organisert kriminalitet må stues bort i minst tosifret antall år. Dømte ledere bør bli filmet mens de pisser i buksa før de får en kule i nakken. Da hadde det fort blitt mindre kult og attraktivt med denne typen samfunnssabotasje…

4 Likes

Da hadde det sikkert blitt mindre fiendtlighet mot politiet ja…eller var det omvendt?

1920-tallet ringte nettopp og ville ha igjen holdningene sine.

1 Like

Når partygutter i dag spytter på politiet på gata, uten grunn. Så ser jeg intet problem med å gi de en omgang. Det er det eneste språket de forstår så why not

5 Likes

Fordi det bare eskalerer situasjonen. Neste gang spytter de ikke, da kommer de med kniv. Plutselig har du gatekrig.

Det er en grunn til at en vesentlig andel av politiopplæringen handler om nettopp hvordan man skal roe ned situasjoner og ikke omvendt.

3 Likes

Folk som spytter og slenger dritt til politiet på gata gjør det fordi de skal vise seg ved å få politiet til å reagere.

Dersom politiet svarer med vold så har de dermed tapt den psykologiske konkurransen selv om de vinner fysisk. Gjerningsmannen ønsket en reaksjon og fikk det han søkte. Han kan skryte av det i ettertid og i verste fall risikerer politiet i tillegg anmeldelse og presseoppslag.

Hva med isteden, i alles påsyn, rolig gjøre vedkommende kjent med at anmeldelse blir skrevet, smile, spørre om spyttklysa var verdt 10-20.000kr og gå videre?.. som seierherre :wink:

2 Likes

Fn advarer mot Is inspirert terror i Europa…

https://undocs.org/S/2019/570

Vanskelig å rope fake news fra venstresida når det kommer fra FN.

3 Likes

Hvem er denne venstresida som har kalt terrorrisiko i Europa fake news om jeg tør spørre?

En samlet venstreside har vel aldri sagt noe som i det hele tatt ligner på det. Man finner sikkert et eller annet brødhue som har sagt noe sånn en gang, men å generalisere det til det politiske standpunktet til ca. halvparten av landets befolkning bidrar bare til å polarisere.

3 Likes

“Like barn leker best” er et gammelt ordtak som vil gjelde så lenge det finnes mennesker på jorda. Hvorfor tror dere det finnes Chinatowns ? Hvorfor tror dere våre nye venner flokker seg sammen på Holmlia og i Groruddalen ? Hvorfor tror dere etnisk norske flytter vestover ? Selv ihuga SVére sender sine barn til “norske” skoler.
Muslimer kommer ikke til Norge fordi de elsker oss vantro svinespisere.
Mangfold er noe vi er påtvunget. Det gjør at tilliten i samfunnet forvitrer. Vi kommer til å følge Sverige mot avgrunnen, bare 10 år etter.
Dette ender ikke bra

7 Likes