Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

Politikk

Når politiet har en situasjon de ikke har kontroll på fordi det er titals lokale banditter som utfordrer makten dems. Da må faktisk politiet bruke makt for å gjennvinne kontrollen.

Det 7 sekunders klippet viser dette helt elegant. Vi ser en mengde ungdom som provoserer og ikke vil flytte seg som følge av politiets ordre. Vi kan også anta at politiet er i soleklart mindretall. Politiet velger et enkelt maktmiddel i eskaleringspyramiden som er batong. Det ser ut til å fungere slik intensjonen var.

Jeg stoler på at politiet gjorde en god vurdering av hvilken grad av makt som var riktig i den situasjonen.

Det mine innlegg har vært knyttet til har vært utsagn som at de sikkert skjerper seg i fremtiden om de får en solid dose juling av politiet. Det er den type tilnærming jeg mener bare vil skape større problemer senere.

Vi vet jo av erfaring fra både Danmark og Sverige at silkehanske taktikken har gitt enda større problemer. Så jeg foretrekker heller at vi prøver en hansker av taktikk her på berget.

5 Likes

Rart at kundene forlater brands som kjører “woke” reklamekampanjer.

Lurer på hvor lenge han CEOen får sitte.

3 Likes

Jens Stoltenberg uttaler seg om ensomme ulver etter terroren i USA, fra “høyreekstreme”.
Han ønsker å endre folks holdninger.

Spørsmålet er bare om enda mer ensretting av media (Det er ikke lov å være motstander av mangfold) gjør enkelte enda mer forbanna ?
Jeg stemmer for en annen løsning - innse at islam & vantro er som diesel & vann. De kan ikke blandes. Dessuten er jeg tilhenger av fortsatt ytringsfrihet.

1 Like

Jens Stoltenberg er så lite troverdig.

Tror faktisk den mannen har rekord i å snu kappen med vinden.

5 Likes

Hva gjør man ikke for en neve dollar ;D

( og egen sjåfør)

4 Likes

Lønna hans er vel ratt skattefri også om jeg ikke husker helt feil?

3 Likes

Korrekt. Egen leilighet også.

2 Likes

Lønna hans er skattefri, akkurat som Gro´s, og Torbjørn´s, i god sosialistisk og solidarisk ånd.
Jonas sikter etter det samme

7 Likes

Ja de har misjonert høyt og bredt om å være medmenneskelige og vise solidaritet samt bidra til fellesskapet. Men når det kommer til stykket så maler de sine egne kaker som få kan. Jeg har enda til overs å se Gro, Jaggis eller Jens av egen fri vilje spytte inn penger i det Norske samfunnet.

“Vi skal alle bidra og dra lasset, unntatt oss viktigperer. For vi er en egen klasse over dere andre. Men vi må alle bidra da!”

6 Likes

Jan P. Syse kom med følgende pekefinger - “Dra aldri på kanotur med en sosialist for da vet du hvem som må padle”

6 Likes

Gro meldte seg vel ut av folketrygden også,… men klarte alikevell å lure til seg gratis hofteoperasjon.

6 Likes

Da DDR kollapset så fikk folket et skikkelig sjokk da de omsider fikk innsikt i hvordan partiledelsen levde. Mens de selv snakket om sosialisme og solidaritet så levde de i luksus på en måte som innbyggerne bare kunne drømme om.

3 Likes

Ufattelig at denne avisen her får statsstøtte! Trodde journalister skulle være noenlunde objektive.

Forsåvidt interessant at 2 av 3 nordmenn frykter Putin.

Får være grenser for hva man skal tynes for. Må jo være lov til å forandre mening om noe i løpet av 30 år i en verden som har gått gjennom store forandringer.

30 år? Han snudde etter 2 år fra å være motstander til tilhenger ref artikkelen. Var nok en voksenperson i partiet som dro han litt i ørene

ahahahhahhha

Nei la oss fjerne 100% resirkulerbare plastikk sugerør med Pappsugerør som ikke kan resirkuleres og som alle hater.

3 Likes

30 år pekte på tiden til han begynte å jobbe i NATO. Kanskje motstanden bare var et lite opprør mot Thorvald. Han gir jo uttrykk for en viss pragmatisme overfor NATO i intervjuet også da.

Helt enig at de burde stille krav til Norsk opplæring. Jeg har selv en kone som har fullført norsk opplæring, gått videre til universitetet og nå fullført en mastergrad. Norsk opplæring må bli mye bedre. Passive lærere og passive elever, progresjonen gikk veldig sent, hun syns det rett og slett ble veldig kjedelig. De burde kunne tilby noe til elevene som virkelig ønsker å lære, kanskje et samarbeid med universitetene?
Nå skal hun igang med jobbsøk, håper hun får muligheten til å komme på intervju, da tror jeg det blir bra, men er selvfølgelig litt bekymret.

5 Likes