Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

Politikk

Ikke resirkulerbare, men de går ihvertfall i oppløsning. De går jo som regel i oppløsning halvveis i drinken.

Dessverre så er logikken fraværende hos dagens venstreside…

5 Likes

Siden Sverige ofte diskuteres er jo denne ganske aktuell.

3 Likes

Sverige er kjørt innen 20-30 år. De sosiøkonomiske-problemene har kommet ut av kontroll.

Når et stort selskap som Volvo vurderer å forlate Sverige pga høy kriminalitet, så bør det begynne år ringe noen bjeller her hjemme også…

3 Likes

20-30 år var optimistisk.

2 Likes
2 Likes

Lurer på om det blir bråk hvis folk vifter med andre flagg enn det pakistanske…

2 Likes

Dra til landet deres og feir 17 mai a. Sleng opp et par kirker i samme slengen og be om statsstøtte

4 Likes

Jeg synes det er flott at de i tillegg til å gå i barnetog 17. mai, ønsker å gå i barnetog for å feire nasjonaldagen sin.

Igjen ser vi denne mangelen på logikk hos enkelte i norsk politikk. I det ene øyeblikket så er disse menneskene pakistanerne, men i neste så er de plutselig like rotnorske som brunosten(ref om de hadde begått en kriminell handling og noen hadde tatt til orde for å sende de tilbake til sine hjemland).

2 Likes

Det er jo 17. Mai tog rundt i hele verden. Synes forøvrig det er positivt å benytte seg norsk barnetog tradisjon sin egen feiring. Om noe er jo det nettopp integrering.

3 Likes

Haha, det er ikke sammenlignbart at en håndfull norske studenter feirer 17 mai i Sydney;)

Dette er folk som i det ene øyeblikket påberoper seg å være norsk, for så i neste å være pakistanerne.
Antar også at disse som går i dette toget er de samme som vifter med pakistanske flagg på i et norsk 17 mai tog.

2 Likes

Må jo være mulig å kalle seg norsk uten å ta fullstendig avstand fra bakgrunnen sin.

Enig i det.

Men de siste par årene har det være en agenda om å kalle som bor i landet for «nordmenn». Og det er man ikke om man feirer Pakistans nasjonaldag og kaller seg pakistaner. Norsk, javel. Men ikke nordmann.

2 Likes

Uenig. Man kan feire sitt opprinnelsesland sin nasjonaldag og fortsatt være godt integrert norsk nå.

Meg du svarer? Jeg er jo enig i det.

Sorry. Da jeg misforstod sikkert litt. Men 17. Mai feiringene i USA er massive :grinning:

USA er jo et litt spesielt tilfelle, da vel 99% av befolkningen er etterkommere av ikke-amerikanere, men bl.a europeere, og deriblant mange nordmenn.

1 Like

Man må gjerne feire sin egen nasjonaldag. Men når du tropper opp 17 mai med et annet flagg enn Norges så blir iallefall jeg meget provosert

6 Likes

Interessant artikkel fra en SV politiker om hvor vanskelig det er for venstresiden å seriøst diskutere ungdomskriminalitet blant innvandrere.

Regner forøvrig med at dere blir superprovosert av bilder som dette fra 17. mai feiring i USA (fra VG):

https://smp.vgc.no/v2/images/2cf34767-17f7-42fa-b1f5-c32ce4b2c349?fit=crop&h=294&w=460&s=16239a8f1bd58679d14cecbdffcfd005560a73b1

Helt standard når 17. mai feires i utlandet at det er en kombinasjon av norsk + landsflagg (der det feires). Motsatt er også standard. Jeg tolker dette som at man er stolt over hvor man kommer fra, og stolt over hvor man er. Uansett hvor logisk eller ulogisk det er.

2 Likes