Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

Politikk

Jo. Vi har høye Toll avgifter på blant annet Mat. Med den svake Krona vi har nå som ser ut til å svekke seg over alt. Mener jeg at vi hadde nytt godt av å være full medlem og fått lønna i euro.

Hva med Sveits. Hadde kjæreste der. Også en bedre levestandard.

Ikke medlem av EU (eller EØS). Og egen valuta.

Så der har du et bra eksempel.

2 Likes

Ja men sveits er såpass Liberale og fram synte. Noe som Nordmenn aldri vil bli, ihvertfall ikke i min Levetid. Nordmenn trenger hjelp fra andre som ikke er så avhengige av å bare Pumpe Olje.

Sveits har også et Direkte demokrati. Vi har et Parti diktatorisk system

Vi har full anledning til å velge akkurat den politikken vi vil.

Ser ingen grunn til at vi skal gi fra oss den retten.

Som jeg ser det. Så bestemmer ikke folket i Norge. Norge ledes av Generasjons politikere som ikke hvet hvordan den vanlige arbeider har det. Ser nå en liten antydning til at folket har fått nok. Men veldig lang vei å gå fremdeles.

Man stemmer på et Parti, der partilederene hestehandler seg i mellom. Jeg kan ikke si at vi er et bra demokrati.

Ja, byråkrateliten i Brüssel vet nok mye mer om hvordan norske arbeidere har det :wink:

1 Like

Det sier jeg ikke. De hvet bare å leve livet litt bedre. Problemet våres er kanskje i all hovedsak Krf.

Noe av det

De er ihvertfall mot Bompenger og kan infrastruktur.

Kanskje på tide å ta dette litt mer på alvor?

Som politiet sa på pressekonferansen, de får mange tips. De følger opp alle tipsene. Ingen av oss dødelige vet innholdet i tipset.

Av egen erfaring kan jeg si at de følger opp bekymringsmeldinger veldig bra. Vi hadde en lokal luring som begynte å lage noen relativt tydelige youtube filmer. Det endte med at alt IT utstyr ble beslaglagt og han ble anmeldt.

Men alltid lett å være etterpåklok. Jeg er iallefall sikker på at de tar alle meldinger de får på alvor. I dette tilfellet var det også kun 1 tips fra PST.

Skremmende at det er så mange sympatisører der ute. Sier litt om hva ekkokammer kan føre til.

1 Like

Sånn som Tekinvestor er til tider? - Edit: Fjernet eksemplene. Beklager dette innlegget passet ikke med forumets retningslinjer.

10 Likes

tråden heter “politikk” for å sammle diskusonen i en egen tråd.

For å unngå at det diskuteres politikk i andre tråder.

Det er fult mulig å dempe en tråd.

image

3 Likes

Ja, men det forverrer bare ekkokammer problemet som vi snakket om.

Dette er ikke i nærheten av et ekkokammer…

Den dagen folk får for ekstreme meninger, så blir det håndtert.
Dette er et aksjeforum. Folk på Børs er ofte godt utdannet og har midler. Da havner man fort i opposisjon med den jevne MDG, SV og Rødt velger.

7 Likes

Jeg forventer jo ikke at dere er enige i at dette er et ekkokammer/ at dere mener noe som er drøyt. Det er jo ikke drøyt for de som mener det. Og det oppleves jo ikke som et ekkokammer når folk er enige med deg. Jeg stemmer høyre og har stemt frp før, er ikke i nærheten av venstresiden i norsk politikk, men selv for meg er utsagnene og holdningene som er mest likt og mest fremtredende her rundt “de andre” drøye.

5 Likes

jeg foreslår at du evt bruker mer tid på å lese diskusjonen. Hadde alle vært enige kunne det blitt et ekkokammer. Men fakta er jo at folk er uenige og diskuterer.

Nå har du jo plukket ut diverse innlegg fra noen brukere som er enige. Men siden det er mye flere brukere som diskuterer i denne tråden blir ekko kammer diskusjonen noe rar.

1 Like

Hvordan kan fakta være drøyt? Da har man problemer med å forholde seg til virkeligheten. Noe som ofte kjennetegner folk på venstresiden etter min personlige erfaring.

Ser du har dratt inn to sitater fra meg i “kavalkaden” din.

image

Kan du vennligst konkretisere hva du mener er galt med dette?

Jeg blir også litt matt av synspunktene til enkelte her inne til tider, men jeg har ingen tro på å la slike synspunkt forbli i mørket. Man må la folk få uttrykke det de mener, bare slik kan man bekjempe ekstreme holdninger og meninger. Ytringsfriheten gjelder også på nett, og så lenge man har gode argumenter og klarer å ordlegge seg på en noenlunde OK måte, så har jeg ingen tro på sensur.

Man må heller tåle å bli motsagt, selv om jeg er enig i at man får et inntrykk av at folk flest (hvis dette forumet er representativt) har fremmedfiendtlige holdninger og er spesielt kritiske til Islam.

Nå tror jeg ikke dette er representabelt, bl.a. fordi mer moderate meningsholdere ikke ønsker å gå inn i intetsigende debatter hvor man konstant må bekjempe stråmenn og / eller være den som bringer fakta frem på bordet i lys av tomme påstander. Det gjør saklige debatter vanskelige.

Jeg skulle som deg ønske debatten var mer nyansert og moderert, men har samtidig stor forståelse for at folk ikke gidder å gå inn i denne type diskusjoner på grunn av overnevnte årsaker.

11 Likes

Jeg foreslo demping av tråden fordi vedkommende ønsket at pdx skulle sensurere diskusjonen.

Sensur er jo nettopp noe som fører til at ekkokammere blir dannet.

3 Likes

Du burde passe deg. Jeg synes ikke det er greit å ta ting ut av kontekst. Ref mitt sitat. Jeg setter ting på spissen med et spørsmål så vinkler du meg til å spre hat?

3 Likes