Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

Politikk

Facisme er nok noe ganske annet enn personlig frihet som Demokratene forfekter.
Facisme ligner mer på det Rødt og SV forfekter.

3 Likes

De betegner seg som et nasjonalkonservativt parti. Det er ikke lang vei mellom den betegnelsen og fascisme.

Du sier jo at du syns Rødt og Bompengelista bør likestilles. Det er en analytisk blemme. Bompengelista har vel ikke vedtatt så mye spesielt radikalt?

3 Likes

Facisme er det motsatte av personlig frihet.
Det er svært lang vei mellom Demokratene og facisme.
Rødt er langt nærmere

2 Likes

Du sier at Rødt er like skremmende som FNB og Demokratene.

Du synes altså at et kommunistisk diktatur er like skremmende som å ha mer personlig frihet.

2 Likes

Nei Pablo, det er ikke det han sier ved å si det. Det er det du tolker det til fordi det er det du ser på partiene som. Men det er ikke det Nocturne ser på partiene som.

1 Like

Rødt og SV vil herske over våre liv. Det er skremmende.
H, V, Frp, Demokratene, PDK, Krf vil at vi skal bestemme i våre egne liv. Jeg kan ikke fatte at noen synes det er skremmende.

3 Likes

Virker som om det er det han sier for meg. Kommunisme og mer personlig frihet er like skremmende.

Hvis jeg skulle gjette ville det vel vært noe mer som dette:

Rødt:


Demokratene:

FBO:
Bom er teit.

2 Likes

Nå sammenligner jeg Rødt med Rød Valgallianse og Demokratene med Hvit Valgallianse. Men det kan være det er feil, og at Demokratene er mer liberale i sitt syn på personlig frihet. Kan ikke uttale meg mer om det før jeg har lest partiprogrammet, men i utgangspunktet er jeg skeptisk til alle partier som er langt ute til høyre eller venstre på den politiske skalaen.

Demokratene er til forveksling like Frp.
Vidar Kleppe ble ekskludert fra Frp

Om du har 10-20 timer på deg kan du lese igjennom demokratenes politikk. Om en ting klarer de ihvertfall ikke å fatte seg i korthet. https://www.demokratene.no/program/

Må si jeg bare ved å ta en liten titt i deres plan for innvandringen i Norge stiller meg veldig skeptisk etter å ha lest dette:

Dersom asylsøkeren gjennom sin vei til Norge har reist gjennom land hvor det ikke er krig, skal asylsøkeren sendes tilbake til det landet uten at asylsøknaden blir behandlet i Norge. (Eller til et lavkostland som Norge samarbeider med. ) Asylsøkeren skal plasseres i lukket mottak inntil utsendelse kan skje. Dette gjelder alle asylsøkere, også mindreårige enslige.

Lengre ned:

For de (svært få) asylsøkerne som vil få innvilget rett til opphold i Norge, gjelder følgende:

Det utstedes oppholdstillatelse som bare skal kunne gis 2 år om gangen. Fornyelse av søknad om opphold kan bare innvilges dersom søkeren følger nødvendig integrasjonskurs og ikke bryter norsk lov.

I integrasjonsprogrammet skal asylsøkeren lære norsk språk og lære om norsk kultur, demokrati og samfunn. Prøve må bestås før statsborgerskap innvilges. Blir det mulig å reise hjem til flyktningens hjemland i løpet av de første 10 årene, skal flyktningen reise hjem igjen.

Norge skal ikke yte økonomisk hjelp til land som nekter å ta imot egne statsborgere som utvises fra Norge.

Kommunene må selv kunne bestemme hvor mange flyktninger de vil ta imot.

Demokratene er for innføring av direkte demokrati. Mottak av flyktninger i kommunene bør bestemmes av folket selv gjennom folkeavstemninger.

Demokratene vil arbeide for å gjøre regelverket enklere for å kunne returnere utlendinger som begår kriminelle handlinger. Kriminelle handlinger som medfører over to måneders fengselsstraff, skal føre til utvisning for personer som ikke har norsk statsborgerskap. Personer som oppgir falsk identitet, eller holder tilbake informasjon for å lure seg inn i Norge, skal automatisk utvises fra Norge.

2 Likes

For min del holder det med at de vektlegger Kristendom og nasjonalisme såpass mye.
Får en rar smak i munnen av den kombinasjonen :slight_smile:

1 Like

Foretrekker du islam ?

1 Like

Nei, jeg foretrekker ingen religioner. Jeg synes religion som konsept er tullete :wink:

1 Like

Enig !
Men vet du hvilken religion som vokser sterkest i Norge og Europa ?
(TIPS - det er ikke kristendom, for den svekkes)

1 Like

Det er helt sikkert islam, og det er absolutt ikke bra. Men jeg tror ikke å erstatte islam med Kristendom er bedre. Da ville jeg heller stemt på et parti som var i mot religion i det hele tatt. Kanskje det ville blitt Rødt da, for kommunister er vel i mot religion?

Men da havner vi tilbake til kjernen, jeg er i mot alt som er ekstremt i begge retninger, så vil heller leve med Venstre og Høyre-type sentrumspartier enn å gå til ytterste høyre eller venstre fløy.

Vi trenger ikke å gå inn på alle problemene med religion generelt eller islam spesielt, for vi er nok enige der.

1 Like

ZOMG! Personlig frihet og medbestemmelsesrett! Hjelp!

1 Like

HAHAHAH

Stakkars innbyggerene i Stavanger.

MDG og FNB isammen hahhahaha. huff.

3 Likes

Kun 1 av de som hadde en ‘Signatur’ :smile:. Men MDG og FNB i samme styre kan jo bli fiffig :joy: