Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

Politikk

Han prøver vel ikke på det i dag gjør han? Det ville jo vært politisk selvmord og i alle overskrifter om han prøvde å skyve Islam inn i Norge via lovforslag eller holdningskampanjer eller sosiale medie-innlegg. Har du noen eksempler på det fra etter at han ble politiker?

Helt riktig, mannen er jo ikke dum.

Men det bør bekymrer folk at han er politiker med makt og innflytelse. En dag kan han kanskje få gjennomslag for sine ønsker og tanker gjennom politiske hestehandler.

Ville du hatt Dr Mengele som lege hvis han gjenoppstod fra de døde?

1 Like

Sylvi har større baller enn hele TI. Respekt for den dama.

Dog må jeg si at det er synd Raja er i venstre. Han er en sabla dyktig politiker og vet å sette sine egne på plass. Vi trenger flere som han

3 Likes

Nei, men vet selv at jeg har endret holdninger og meninger flere ganger i løpet av livet, og det tror jeg Raja også har. Han er ikke en Dr Mengele, det blir et ekstremt poeng som jeg ikke ser tråden til Raja i.

Om man går 15 år tilbake i tid var jeg en ganske annen enn i dag, det samme gjelder alle jeg kjenner, så tror ikke det er noe spesielt å endres mye før man blir 65-80, men selv da endres man nok også mye på 15 år.

Det er nettopp derfor jeg nevner Listhaug, hun er en av de mektigste personene i Norge i dag og er allerede i situasjonen du er redd for at Raja skal komme til. Og for meg som er veldig mot hennes polariserende politiker-stil synes jeg det er veldig dumt og tror det fører til en mer polarisert debatt at hun er minister. Skjønner at du synes det er dumt med Raja også hvis du er imot hans politiker-stil eller hans meninger.

1 Like

Fordi?

Whatabout Listahaug… Du liker avsporinger du😉

1 Like

Ja, dette kan man jo se i alle islamske land, for eksempel.

5 Likes

Raja er en farlig politiker som dytter muslimer foran seg i sitt eget maktspill om lederplassen i Venstre. Han viser at ikke har noen skrupler for å få makt. Håper Venstre viser seg som et anstendig parti og ekskluderer han umiddelbart.

Du kan selv lese og gjøre opp en mening. Jeg håper også Frp’ere er lei seg overfor de muslimer som er såret over begrepsbruken, avslutter han.

Dette er ren opportunisme fra Raja, sier en sentral Venstre-kilde til Dagsavisen.

– Vi er mange i partiet som ikke har ønsket et regjeringssamarbeid med Frp. Raja er ikke blant dem. Dette plutselige utspillet handler bare om å sette dagens leder i et dårlig lys, sier kilden.

Betryggende å se at spillet til Raja holder på å bli avslørt, tyder på at det fortsatt er intelligent liv i Venstre.

3 Likes

Og der satt noen ned foten, på tide!

1 Like

Abid Raja posisjonerer seg for å bli partileder, ikke noe annet. Han er ambisiøs, og ble sur når unge venstre og noen andre lanserte andre kandidater for å ta over etter Grande.

Grande klamrer seg til makten, men innser at karrieren nærmer seg ferdig innen politikken. Hun er nok også grådig og innser som en rekke andre personer at hun ikke nødvendigvis er superattraktiv på arbeidsmarkedet. Derfor vil hun strategisk ikke gå fra stillingen, men gjøre seg vanskelig og satser nok på at “noen” kan finne en ny stilling til henne som hun kan gå inn i med æren i behold.

Dette er normal rå maktkamp i politikken. Som oftest foregår dette stort sett i lukkede rom, men jeg tror det bare er sunt at det kommer ut i offentligheten så man får se hvordan dette fungerer i praksis.

Hadde Raja vært smartere hadde han holdt kjeft så Grande ble nødt til å stå alene i stormen.

2 Likes

Tror ikke eks-muslimer er enig med deg der.

3 Likes

Spesielt for de som er så himla negative til Resett

5 Likes

Det er vel stort sett terroristen Lars Gule som brøler og skriker.

Helt ufattelig at MSM alltid ber om uttaleser fra en person med så politisk slagside i saker som omhandler terror.

4 Likes

Du mener “ekspert” kommentatoren.

Blir liksom som om Breivik skulle bli mediayndling om et par år. Helt kvalmt.

3 Likes

Det er vel å dra det litt for langt. Jeg vet ikke nøyaktig hva fyren har gjort, men han har neppe drept mange barn på den måten.

2 Likes

Professoren ved universitetet i oslo:

“Det foregår ikke snikislamisering, men for å unngå det så må nordmennene tilpasse seg”

Også samme professor:
“Bankene burde tilpasse seg islam” (han er ikke enig at det er det han skriver, så folk får gjøre seg opp sin egen mening)

2 Likes

Han er intelligent nok til å vite hvordan du vinner en debatt: ved å definere premissene slik at logikken gir deg rett.

Når han da definerer “islamisering” på den måten, legger på “snik” så gir logikken han rett.

Men slik jeg tolker uttrykket “snikislamisering” handler det i stor grad om endringer i Norge med det formål at samfunnet i toleransens navn skal tilpasse seg islam på de områdene der norsk kultur og norsk historie og norske verdier møter forskjellige kulturelle normer eller verdier eller tolkning av historien fra den muslimske verden.

Jeg har aldri tolket uttrykket “snikislamisering” som at det krever en organisert politisk bevegelse med formål å gi muslimske imamer direkte innflytelse på stortinget, eller håndhevelse av lover og regler, eller utenrikspolitikk, osv. I mine øyne handler “snikislamisering” om trykk for å endre samfunnet i en retning vekk fra tradisjonell norsk kultur, norske verdier, og norske normer, og i retning av islamsk kultur, verdier og normer. Alt i toleransens navn, og ved å kalle alle som motsetter seg dette for rasister.

Men hvis jeg kjøper hans definisjon, så må jeg gi han rett :slight_smile:

Problemet med uttrykk som “snikislamisering” er at folk kan legge hva de vil i det. Du kan tolke det akkurat som du vil. Eksempelvis har jeg lest artikler hvor folk mener at “snikislamisering” handler om konspirasjonsteorier hvor politiske ledere i EU står i hemmelig ledtog med arabiske land om å få en muslimsk majoritet i Europeiske land og innføre islam som statsreligion osv osv osv. Men det er aldri slik jeg har tolket det fra FRP politikere. Skal selvsagt ikke se bort i fra at noen av dem tror på alle rare konspirasjonsteorier, så hvem vet.

Derfor er det litt viktig å poengtere at en diskusjon om hvorvidt det er problematisk å endre samfunnet i en “snikislamiserende” retning, eller om det er ett stygt og rasistisk uttrykk, er en annen diskusjon enn hva man legger i selve begrepet. Og diskusjonen ender nok til slutt med at …

Den som eier retten til å definere begrepet vinner nok diskusjonen :slight_smile:

7 Likes

Tingen er jo at det finnes organisasjoner som jobber for dette hele tiden. Blant annet IslamNet og Islamsk fellesråd. Så føler han møter seg hardt i døren.

Jeg tenker jo at folk nesten vil forsvare Islamsk rett til å tvinge undertrykkende klesplagg på kvinner viser at snikislamiseringen skjer skritt for skritt.

7 Likes

Det en også blankt nekter å innse er at politisk islam har en iboende styrke og voldspotensiale som trumfer vår veike sekularisme sånn ca 100-0.

En kan følge pengestrømmene fra Saudi-Arabia og andre oljestater i gulfen direkte til mye av terroren som skjer med utspring i salafist- og wahabimoskeer over hele verden:

Og merk, dette er ikke noe en trenger å gå til document.no for å få dokumentert, det er bare at norske media ikke skriver noe særlig om det.

https://www.huffpost.com/entry/isis-wahhabism-saudi-arabia_b_5717157

http://www.fatf-gafi.org/publications/mutualevaluations/documents/mer-saudi-arabia-2018.html

8 Likes

Litt forkastelig men

Ingen tvil om hun (miss)brukes som propaganda verktøy. Men som en bekjent sa, Klimakampen er jo viktig så da er det greit?

1 Like

For en type…:joy::joy:

3 Likes