Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

Politikk

Er usikker på om dette er et forsøk på argument for å ha barna værende i fangeleir. Om det er tilfelle så har du en lysende karriere foran deg i Trump administrasjonen :wink:

Jeg har ikke sagt noe om det i det hele tatt. Jeg tok bare for meg en feilslutning du hadde. Nettopp det å anta at alle nødvendigvis kommer til Norge når de er 18 år. Trump trenger ikke hjelp… der i gården går alt 100% som planlagt :wink:

1 Like

Hilsen Fake news, sosialarbeider, MDG/SV-velger og ekstremt naiv? :wink:
( regner med pk-gjengen fra venstresiden flagger denne før det virtuelle blekket tørker :sweat_smile: )

1 Like

Verdt å høre. Fikk raskt innblikk i saken - kunne lite om dette fra før. Absolutt ting som skurrer her!

1 Like

For å gjøre dagen din fullkommen.

Stemmer Rødt og drømmer om et bedre samfunn :slight_smile:

gjentar igjen min ide` om å IKKE å ta inn dette i Norge :norway:

“Mange radikaliserte kvinner gikk mandag sammen og angrep politiet som holder vakt i leiren…”

Ideologien hos dem er enda sterk,og de gir seg Alldrig!

1 Like

Vad tycks om innstramningen i boliglånsforskriften da? Er det et riktig grep eller overkill? Som singel under 30 ser jeg at innstramningene vil påvirke meg og jeg tenker mer og mer på om jeg burde hive meg rundt og kjøpe nå. På den andre siden kan det vel tenkes at boligprisene på de mindre leilighetene vil bli stående fast en stund. Men er det rett vei å gå?

1 Like

Tommelen ned om de samtidig ikke strammer inn fordelene i det å eie bolig nr 2 +++ og uten positiv kommunal boligbygging.

denne saken er vel den mest 2-sidige diskusjonen en kan finne…

det blir rett og slett trist å se fremover hvordan det vil komme inn nyheter om folk som ikke får kjøpt pga disse reglene…og så er det jo på en måte forståeligt at de ønsker å sette en grense for å få boligprisene ned…men er det virkelig noe krise,-OM markedet skulle justere husprisene selv??

:man_shrugging:

1 Like

Ok, det forklarer mye.
Kondolerer :rofl:

5 Likes

Må ikke det.

I felleskapet får en støtte :grin::star_struck::heartbeat:

“Solidarity forever” :fist:

Må være behagelig å forholde seg til etablerte dogmer.

Ja absolutt.

På lik linje som at at kapitalismen er den “sanne” natur :wink:

Hjernens konstruktive bilde er uransakelig :wink:

1 Like

IS-moren er russisk statsborger, ikke norsk.
Hvorfor har den Norske staten et ansvar for barna til en russisk statsborger som ikkje ønsker hjelp til seg eller sine barn?

For meg er hele opplegget en gåte.
Hvorfor hjelpe akkurat disse folkene ?
Verden tyter over av folk i nød. Hva med å hjelpe noen som trenger hjelp, er litt mer positive til å motta hjelp og som ikke stritter i mot alt som lukter sivilisert samfunn og demokrati.

3 Likes

Kan jo nevnes at hun hadde opphold som automatisk slettes når man er i utlandet i 2år. Noe hun har vært…

så Norge og Norske myndigheter har ingen plikter for henne eller barna hennes.

Hun er forsåvidt fra Tsjetsjenia med russisk pass.

4 Likes

Tror hun er født og oppvokst i Bærum.

edit: Det er vel Aisha Shezadi?

Godt å se en fersk politiker som vil rydde opp i lønninger som har gått helt av skaftet.

«– Bare ved å kutte min lønn kan vi lønne en ekstra lærer.

Schumacher vil få 518.000 kroner mindre i lønningsposen enn sin forgjenger Tom Staahle (Frp), som har vært landets best betalte ordfører. Lønna settes ned fra 1.448.000 til 930.000 kroner.

– Vi skal ikke være lønnsledende på lønn og godtgjørelser til folkevalgte, i den økonomiske situasjonen kommunen befinner seg i.»

3 Likes

Generelt har høyresiden stemt mot forslag om redusert lederlønninger.

Rart med det, dess mer man kommer mot høyresiden dess mer grådige blir man :thinking::thinking:

Og hvordan har lønnsutviklingen hos byrådet i Oslo vært under røde byrådet?

Min erfaring er at det ikke er noen som er så grådige på å berike seg selv som det sosialister er - når de først får muligheten.

5 Likes

Ingen tvil om dersom man trekker en linje fra venstre til høyre så øker lederlønninger gradvis.

Rødt er soleklart vinneren av å få ned lederlønninger etterfulgt av SV osv… Høyre og Frp vil ikke se på saken engang og stemmer imot ethvert forslag (Stortinget)

At det kan være små variasjoner rundt om på lokale kommuner, ja men samlet sett så stemmer dette bildet.