Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

Politikk

Min vurdering er at du utviser grenseløs naivitet.
Du kan umulig være bosatt i et område hvor det er overvekt av innvandrere.

Les denne:
https://www.nettavisen.no/nyheter/krevde-svar-om-bilbranner-fra-justisministeren/3423858910.html

3 Likes

Lurer på hva historikerne sier til hvordan det var å bo i de fattige strøkene i Oslo og Bergen før i de gode gamle dagene :thinking::thinking::thinking:

Det trenger du ikke lure lenge på.
Det er LANGT bedre å vokse opp i Norge nå, både på østkant og vestkant, enn i “de gode gamle dagene” (som du kaller det). Alt, absolutt alt, er bedre nå.

Likevel driver denne pøbelen og tenner på biler og skylder på samfunnet hver gang livet går de litt i mot.

Jeg gremmes.

4 Likes

Jepp… Enig.

Ting er bedre nå. Trist at enkelte grupper får stempel når kanskje man bør adressere ugjerningen til det strukturelle :wink:

Det er viktig å plassere ansvaret hos den som bedriver faenskapen. Jeg er ikke et sekund i tvil om hvor ansvaret ligger.

Ja, helt enig. Det har vært et gedigent strukturelt feilgrep å kjøre på med massiv innvandring og inntak av asylsøkere. Vi skulle ha hjulpet de som trenger hjelp i deres nærområder, fremfor å importere problemene hit.

7 Likes

Lykke til med å få igjennom politisk vettak som går i mot Norges internasjonale forpliktelser for mottak av asylsøkere og flyktninger.

Da foreslår jeg heller at du prøver å finne ut løsninger på hvordan man skal ta hånd om denne gruppen.

Asylsøkere er greit nok, utfordringen er den rene innvandringen i form av familie gjenforening evt lykkejegere som prøver å utnytte asylsystemet.

1 Like

Det med Norges internasjonale forpliktelser er bare BS! Plenty av eksempler på land som gir f… i dette uten noen som helst konsekvenser.

6 Likes

Som sakt. Lykke til med å ignorere internasjonale avtaler.

Er vel kun ett parti på Stortinget som drømmer om dette og det er Frp.

Frp må nok ha flertall i Stortinget om Norge skal bryte den linjen.

Realiseme folkens og begynn å diskuter real politikk.

Hvilke «internasjonale avtaler» er det du sikter til rent konkret? Og hvorfor er Norge bundet av dette og ikke f.eks. Danmark?

Ser frem til din redegjørelse.

6 Likes

Hva mener du? De fleste land ignorerer internasjonale avtaler hele tiden. Norge og resten av NATO bryter jo eksempelvis helt greit 2% målet uten problemer for forsvaret. De fleste land bryter internasjonale avtaler rundt klima og CO2 utslipp. De fleste land bryter internasjonale avtaler kontinuerlig på mange områder …

Det er derfor internasjonale avtaler som ikke blir tatt inn i lovverket i medlemslandene (dvs implementert i Norges lover) er rimelig verdiløse.

5 Likes

“Det er FNs Høykommissær for flyktninger (UNHCR) som fremmer søknadene for overføringsflyktningene, og UDI bestemmer hvem av dem som får komme til Norge.”

“Kvoten for overføringsflyktninger er politisk styrt.”

“Stortinget bestemmer hvor mange overføringsflyktninger Norge skal ta imot i året.”

Lykke til å få med å få dette tallet til null (0).

Sier du at hvis Norge mottar 1 flyktning i året så holder vi det vi har lovet, og bryter ingen internasjonale avtaler? Jeg stemmer ikke FRP, men tenker selv FRP kunne ha levd med det “kompromisset” …

1 Like

Flere her inne kan umulig forstå forskjellen på en flyktning og en asylsøker.

Flyktninger kan/skal vi ta imot x-antall i tråd med våre forpliktelser.

Asylsøkere og asylinstituttet et et så disfunsjonelt system som i stor grad er basert på løgn og bedrag at det nesten er flertall på Stortinget om å avskaffe dagens ordning. Det hadde vært bedre å opprette et asylkontor i Afrika, slik at de kunne få sitt avslag der.
Asylsøkere møter notorisk opp med avfilte fingeravtrykk, stort skjegg og hevder seg 15 år gamle. Plutselig er de homofile kristenkonvertitter hele hurven.

Flyktninger er ok.
Asylsøkere er not so ok.

1 Like

Norge er ett av landene i verden med størst valgfrihet.
Da faller samtidig ansvaret for handlinger, i større grad hos de som utfører dem.

Hvis jeg brenner opp en bil, eller banker opp ek utlending, så kan ikke jeg skylde på Norge. Bare på meg selv, og kanskje mine foreldre :wink:

3 Likes

Et av forsøkene var jo kona til Wara, flere crazy FRPere som løper rundt og tenner på biler for å få belegg for å disse innvandrere og kunne kjøpe seg ny bil på forsikringen i samme slengen? Hun er nok ikke den eneste vil jeg tro. :slight_smile:

1 Like

Er du seriøs?

3 Likes

Om Frp politikerene er snitt av sine egne velgere så troner denne velgergruppen høyest som kriminelle gruppe.

Går ikke mer en et par uker i snitt, uten en Frp politiker må trekke seg fra sine verv grunnet ulovlig aktiviteter :joy::joy::joy:

Husk å ta med “crazy” da, tenker ikke vanlige FRP-velgere her. Tenker personer med personlighetsforstyrrelser, en frustrasjon over å ikke bli hørt og lav terskel for kriminell aktivitet. :slight_smile: De kan finne på mye rart, men hvis de også blir dratt inn i innvandrerfryktens ekkokamre på nett kan det fort bli tilfeldige uoppklarte bilbranner vil jeg tro. Eller eventuelt terrorhandlinger som vi har sett to eksempler på hittil i Norge. Det er mye mer komplisert enn denne framstillingen av en slik gjerningsperson, men om man seriøst tror på at Norge er under angrep av innvandrere og samtidig sitter på nett og hører at det er sant fra mange andre om igjen og om igjen kommer noen gale folk til slutt med “løsninger” på hvordan man kan få flere til å bli enig med seg. Ergo f.eks. tenne på biler og late som man er innvandrer. At jeg knytter det til FRP er bare fordi de er det mest innvandrerfiendtlige partiet. Altså det partiet personer med anti-innvandring som fanesak samler seg om. De som faktisk utøver slike handlinger er nok enda lengre ute på viddene politisk da, og hadde valgt på noe mer ekstremt om det fantes i norsk politikk.

1 Like

Er FRP et innvandrerfiendtlig parti?

Er dette innvandrerfiendtlig politikk?

– Vi ønsker en lavere innvandringstakt og en integreringspolitikk som setter tydelige krav for at flere skal bli selvforsørget og etterleve norske lover, regler og verdier

Det er FRP mener er vel helt innenfor.

5 Likes