Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

Politikk

Det mest innvandrerfiendtlige over sperregrensa ja, pek gjerne ut et som gir dårligere betingelser for innvandrere og har mer negativ retorikk rundt innvandrere enn dem.

Og vær så snill, kutt ut svart/hvitt-argumentasjonen. Du klarer selv å lese hva jeg skriver, men kutter alltid ut adjektivet som gir kontekst til det jeg skriver fra det originale svaret.

Å stille krav til innvandrere og føre en ansvarlig innvandringspolitikk er ikke innvandrerfiendtlig .

Det er tvert i mot innvandrervennlig, fordi det skaper bedre livsgrunnlag for de personene du tar i mot.

6 Likes

InVivo, du snakker ikke til meg. Du diskuterer med deg selv her. Ikke heng deg opp i et ord uten engang å ta med konteksten til bruken av ordet.

Dette er litt meningsløs logikk.

Du sier i praksis at gale folk som gjør noe galt ikke har noe som helst med FRP å gjøre eller deres politikk eller retorikk, men at FRP automatisk skal kobles til dette fordi … de er mest restriktive på innvandring, og ergo er det logisk å koble disse?

Hadde det ikke vært mer logisk å konkludere med at ingen politiske partier skal kobles til disse galningene, fordi deres handlinger ikke er koblet til noe politisk parti, eller deres retorikk, i det hele tatt? Det er koblet til konspirasjonsteorier og ett forvrengt virkelighetsbildet langt utenfor hva noen politiske partier står for i Norge.

4 Likes

Jo kan være enig i at det sikkert er en mer fruktbar vinkling.

Synes forklaringen er god nok til å si litt mer enn det du sier at jeg sier her da:

“At jeg knytter det til FRP er bare fordi de er det mest innvandrerfiendtlige partiet. Altså det partiet personer med anti-innvandring som fanesak samler seg om. De som faktisk utøver slike handlinger er nok enda lengre ute på viddene politisk da, og hadde valgt på noe mer ekstremt om det fantes i norsk politikk.”

Når retorikken som “islam sleiking” og “snik islamisering” og er et faktum fra høyeste hold ser jeg ikke noe innvandrervenlig holdninger i det partiet.

Problemet ditt er at du ikke evner å se innvandringens negative konsekvenser. Du er besatt av et dogme som tilsier at alle som er negativ til massiv innvandring er rasister.

Gjør alle her en tjeneste, legg fra deg beisekosten.

6 Likes

Martins troller.

Helt feil, jeg tror det er mye feilinformasjon som gjør at f.eks. mange tror at bilbranner i Oslo som regel er påsatt av en innvandrer eller at kriminaliteten er på et høyere nivå enn den faktisk er som får folk til å ikke ville bo i byen, som vi snakket om tidligere. Og at det fører til en negativitet rundt innvandrere som er større enn gruppen fortjener.

Et tips: Hvis du i stedet for å ta med alt du tror om meg når du leser mine innlegg i stedet tenker at dette er skrevet av en person som ønsker å komme til kjernen av problemet raskest mulig blir det nok et bedre klima. Vi har fortsatt ikke tatt opp det som var poenget i praten: Innvandrere er ikke hovedgrunnen til bilbranner. Som blir insinuert her om igjen og om igjen.

Dagens ironi.

Når FrP tilhengere stempler invandrergrupper så er det greit.

Når opposisjonen til Frp politikken stempler FrPerne så er det usmakelig, usakelig og “ikke slik vi snakker til hverandre i Norge”

Jeg stempler jo ikke. Sier at hvis anti-innvandring er min fanesak har jeg ikke noe bedre alternativ enn FRP å stemme på for å få en reell effekt av min stemme og derfor blir det det naturlige partiet for folk med innvandrerfrykt eller fordommer mot innvandrere å stemme på. Akkurat som en del av de som stemmer Rødt er enda mer ekstreme enn rødt vil det også gjelde ytterkanten på høyre.

Nå har jo du gått ut her flere ganger og hengt ut alle som er kritisk til massiv innvandring som rasister, så jo, jeg vet litt om dine holdninger og idéer.

Og du gir deg ikke heller!

Det er faktisk mulig å være positiv til innvandrere og innvandring i kontrollerte former og samtidig være kritisk til den innvandringspolitikken som er ført i Norge og Europa over flere tiår.
Men her kortslutter det totalt hos deg da du stempler alle kritikere av innvandring som rasister.

6 Likes

Neh, har jeg ikke gjort. Men du klarer vel ikke å se nyanser denne gangen heller? Da jeg listet opp innleggene var det fordi jeg skulle gi kontekst til hvorfor det føltes som et ekkokammer her da.

Les hele innlegget. “Jeg stempler jo ikke.” Oversatt: “Min intensjon er ikke å stemple, den er å påpeke at man i det partiet som er lengst ut på kanten vil samle velgerne som er enda lengre ut.”

Den foreløpige konklusjonen får vel da bli at bilparken i Oslo øst, av en eller annen grunn vi ikke overskuer, er usedvanlig brannfarlig.

7 Likes

Snakker ikke bare om det siste innlegget ditt, men den generelle gjennomgangsmelodien i dine innlegg.

Hvis du slutter å karakterisere alle som er kritisk til masseinnvandring som fenomen som rasister, så blir det litt lettere å snakke med deg.

1 Like

Ok, Gutter og jenter!

La oss unngå å gå på person og heller holde oss saklige!, Ok?

Så slipper jeg å mute folk.

2 Likes

Har allerede referert til statistikken på området. Det er ikke noe unormalt med Oslo nå i forhold til før i antall bilbranner, men de som er antatt påsatt ser ut til å hovedsakelig bli påsatt øst for Akerselva. Biler tar fyr innimellom, ifølge politiet er dette pga tekniske feil (33%), forsikringssvindel(33%) og andre antennelser gjort av personer som trusler eller skadeverk(ungdomsgjenger blir en del av dette, men det er ikke bevist at ungdomsgjenger står bak da justisministeren fra FRP ikke har hatt tid til å ta ut informasjon om dette til høringene i Stortinget ang. temaet. Ref:https://www.nettavisen.no/nyheter/krevde-svar-om-bilbranner-fra-justisministeren/3423858910.html)(33%):

Årsaker til brann i personbil når det ikke er påsatt beskrevet her:

2 Likes

I Sverige vet de(og vi) ihvertfall hvordan mange bilbranner starter

2 Likes

Oppmerksomhet står tydeligvis også for en andel… :rofl::rofl::rofl:

Rådgiver Shoaib Sultan ved Antirasistisk Senter sier at slikt hærverk ofte er å se i områder med høy arbeidsløshet og sosial nød blant ungdom.

– Det er ingen symbolikk i bilbranner, men jeg tror det er snakk om å få oppmerksomhet, sier han til NTB.

2 Likes