Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

Presidentvalget USA 2024

Tenk om di forbyr olje, kjøtt, selvstendig immunforsvar, frihet og ytringsfrihet, igjen, osv osv osv…

Men artig å se hvordan du bagatelliserer det… it shows character :slightly_smiling_face: funny guy

Høyesterett vil ta over.

Større sjans for at en radikal venstrevridd vil skyte Trump enn at Trump vil skyte noen som helst.

1 Like

Kun hvis de er fullstendig korrupte (åh, vent…). Trump har en mikroskopisk sjanse til å vinne en ankesak i New York, fordi Merchan har håndtert rettssaken så ryddig at det ikke finnes noe å klage på for Trump. Det eneste Trump ikke fikk gjøre var å starte en krig mellom fagvitner, noe som mest sannsynlig bare ville ha ledet til forvirring. Utover det så fikk han plukke juryen i akkurat samme grad som aktoratet, han fikk kalle vitner, han kunne i tillegg snakke dritt om alt og alle uten å måtte bli låst inn. Han fikk bare bøter i størrelsesordenen brukt golfbil.

Og en normal høyesterett ville ikke tatt i denne saken med tang. Men så er det ikke en normal høyesterett da. Det har særlig Alito og Thomas vist, så sjansen for at de likevel tar saken er absolutt tilstede. Men det ville være en så latterlig innrømmelse av at de er gjennomkorrupte, så det spørs om selv de tør.

2 Likes

Dette kan være viktig for mobilisering på valgdagen:

4 Likes
2 Likes

Det er egentlig litt rart at Haley gikk ut og støttet Trump allerede før rettssaken var klar. Hun kunne jo ellers ha kjørt hardt på at hun er et bedre alternativ enn en dømt kriminell og så håpet at RNC diskvalifiserte Trump den 15. juli og nominerte henne isteden, for å øke sjansene for republikansk seier.

Så lenge Republikanerne tror at Trump skal vinne valget så vil de støtte ham. Men i samme sekund som de lukter blod så vil de forlate ham. På samme måte som de gikk ut hardt mot ham i nominasjonskampen, både i 2016 og 2024, for så å snu fullstendig og støtte ham så fort de innså at han ville vinne nominasjonen. En morsom form for æresløshet som er bygget inn i det amerikanske systemet. Demokratene er vel ikke veldig mye bedre på det punktet. De er vel bare muligens litt mindre stygge i munn.

5 Likes

Hvilke betraktninger har du og @Morti om 6 januar hendelsen?

2 Likes
2 Likes

@pdx,mulig å rydde litt + komme med en formanende finger eller to?

En ting skal Donald ha, han bidrar til mye god underholdning

2 Likes

Du kan jo si hvorfor du nettopp spurte og tagget meg og Altiexiles om en 4 år gammel hendelse. Var det for å bidra til en god dialog?.. :roll_eyes:

Siden jeg har jobbet hele dagen så savnet du noen å hate på eller?

Når en av de sannsynlige presidentkandidatene var involvert i et opprør mot en svært sentral demokratisk instans og prosess, så er det interessant å høre hvilke vurderinger hans støttespillere gjør av den hendelsen.

Jeg antar det er mulig å diskutere det meste som har skjedd i og rundt presidentkandidatene?

2 Likes

Han prøver allerede

2 Likes

Ikke bare han. Nyhetsankere. Speaker of the house. Alle med vett i toppen. Alle som har hørt om Pandoras eske.

Nå er Hunter Biden tiltalt. Strafferamme 25 år.

1 Like
4 Likes

Eg har ryddet mitt søppel før du i det hele tatt kom etterpå med det, nå kan du rydde vekk ditt også så lager vi litt bedre stemning hva?

(Sletter denne selv når du har gjort opp) :+1:

1 Like

https://www.youtube.com/live/HVKRNcQUbRY?feature=shared

Anbefales :+1:

1 Like

Biden gir president ordre om grensen

4 Likes

Biden må gjøre som Trump sier skal han ha håp i havet om å vinne tilbake noe… men personlig så håper eg folk ser langt forbi det. Det er det minste han burde gjøre

2 Likes
2 Likes