De som fikk Placebo fikk også vaksine, bare ikke likt som intervensjonsgruppen, men noen måneder senere, les hva som står i det jeg har har postet fra publikasjonene, og som jeg gulet ut og satt rød strek under.
EDIT: Det var vel Stifen som dro i gang dette med tulle med mirakelkuren til Trump, hvorpå Altiexiles mente at mrna-vaksinen neppe var noe bedre.
Jeg bare påpekte at man ikke kan finne ut av det for verken Trumps mirakelkur, eller mrna-vaksinen er skikkelig utredet i et kontrollert klinisk forsøk.
Og grunnen er at Pfizer valgte å gi Placebo-gruppen tilbud om vaksine “av etiske og praktiske hensyn”. Hvor mange som tok det tilbudet finnes kanskje ikke noe oversikt på, men det var nok klima for at mange gjorde det, og kanskje Pfizer var meget behjelpelige med å vaksinere alle i Placebo-gruppen siden de kanskje var vel så opptatt av det etiske som det praktiske.
Så det er ikke mrna-vaksine vs Trump 1-0, eller mrna-vaksine vs Trump 1-1, det logiske er å sette mrna-vaksine vs Trump til 0-0.