Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

Presidentvalget USA 2024

Tenkte å droppe å kommentere da det blir en evighetsdiskusjon, men siden du etterspør skal jeg kommentere veldig kort :

Ubegrunnet påstand. Jeg kan like gjerne si det motsatte. For det er min opplevelse.

‘Ingen’ er et sterkt ord. Som ‘aldri’. Veldig svart hvitt og det er aldri svart hvitt. Donald har vært først ut med mye, men også noe positivt,som dialog med leder for Nord Korea. Det ble behørig nevnt som uttrykk og omtalt av flere store mediehus. Det er også mange andre eksempler.

Denne har jeg mange meninger og synspunkter rundt, men orker ærlig talt ikke bruke energi på det. Blir lett en filosofisk og trolig kverulerende diskusjon for alle andre enn deg og meg.

1 Like

Ytre høyre og ytre venstre har vel historisk hatt lik tendens til sensur?

3 Likes

Foretrekker heller tommel ned likevel.

Ingen er et sterkt ord ja. Men poenget blir borte av at du kommenterer det. Tenk heller at vi mener “som oftest ikke” så kan vi heller snakke om poenget. Nettopp at mediene lager færre positive saker om Trump. De har også oftere med et balanserende intervjuobjekt i de, i utgangspunktet, positive sakene om han. eventuelt henvisning til en annen negativ sak om han.

Man kan også snakke om selve intervjuene de gjør med Trump kontra kosespørsmålene de gir til Biden. Det blir så tydelig! Jeg sier ikke at de ikke lager dårlige saker om Biden. Men de gir han mye “gratis pass” og fordeler. Som å sende han alle spørsmål på forhånd av TV “intervju”.

Videre så underrapporteres det på negative saker om Biden. Som Hunter Biden laptop. Mens det lages en rekke feilaktige saker om Trump. Som russiagate, Trumps angivelige interesser i Russland, Trump som slutten på Nato, Trump som slutten på demokratiet osv.

4 Likes

Det stemmer. Og der er vi nok veldig uenig om grunnlaget. Jeg vil hevde at det er fordi Donald har gjort og gjør mye som er konfronterende, svakt faglig fundamentert, lite stabilt, lite bærekraftig og destruktivt
Han roper i tillegg høyest og mest.
I sum gir det at han får mye negativ oppmerksomhet.

Mange av de du lister opp, vil nok en betydelig andel i befolkningen betrakte som godt begrunnet og/eller reelle trusler. Derfor vil nok jeg, og mange andre, ikke oppfatte de som feilaktige.
Jeg vil gå så langt som at det er pressens plikt å undersøke og rapportere i disse sakene.

Eksempler…

  • At Russland påvirket valget til Donalds fordel er godt dokumentert.
  • Trump har, ifølge flere kilder deriblant Bolton, vært tydelig på at han lefler/truer med å trekke USA ut av Nato.
  • Og at Donald er en trussel mot demokratiet er en vurdering/tolkning ut fra signalene han sender ut. Her er det mye å ta tak i, men det er en lang rekke med eksempler på at han ikke respekterte verken resultater eller demokratiske prosesser ved valget i 2020.
4 Likes

Som forventet, så nå kan man kanskje legge ballen død om at Biden og Demokratene kontrollerer aktorer og dommere til å handle i deres favør; eller?

Kjør debatt!

3 Likes

Overrasket over at den offerrollen til Trump fortsatt har påvirkningskraft. Blir man ikke lei av dette karnevalet snart?
Det sagt så skal man ikke innbille seg at rettssystemet i us er helt uavhengig. Går an å ha to tanker i hodet samtidig

3 Likes

Det er det ikke. Svar da på spørsmålet hvor mange stemmer som ble påvirket til Trumps fordel.

Bolton har ikke snakket med Trump om Nato på 5-6 år.

Biden nektet skyld. Ble dømt på alle punkt. Saken gikk i hjemstaten. En liten sak som allerede glir ut av horisonten på VG. Sure de nevner det på NRK også, men Trump saken ble dekket 24/7. Denne saken vil raskt erstattes av nye saker som plutselig dukker opp ut av ingenting…

2 Likes

Fascinerende å observere denne tråden fra utsiden, god underholdning.

For egen del kan jeg ikke med min beste vilje skjønne at noen overhodet hverken kan støtte Trump eller Biden, det er for meg personlig komplett uforståelig.

De er hver på sin måte to helt ubrukelige kandidater, i tillegg er begge på stø kurs mot endestasjonen på denne kloden.

Men, det blir uansett spennende :joy:

Forøvrig, veldig leit at man på alle forum kan skjule seg bak anonyme nick, det er en uting at ikke folk skal måtte stå til ansvar for det man slenger ut enten det er her eller rundt aksjeprat. Mye mulig at man hadde mistet endel brukere, men veldig trygg på at kvaliteten hadde gått opp ytterligere noen hakk.

7 Likes

Definisjonen av “the lesser evil” er ikke i synk her :wink:

2 Likes

Er denne saken positiv nok?Jesse Watters while he implies Biden won’t leave office if he loses in 2024. Sound up!

Jake Tapper: “If you were in the cabinet right now, would you vote to remove him [Trump] from office?

Trump’e Former Chief of Staff John Kelly: “Yes, I would.”

Skulle du hørt på maken; noe sant kommer ut av hans munn.

I don’t care about you. I just want your vote

1 Like

Det tok meg 3 sekunder å finne denne…:

https://twitter.com/RWTNews/status/1799910838897381630

Ja, han ljuger så det renner av ham, men poenget mitt er at klippet ditt stoppet 10 sekunder for tidlig.

2 Likes

Takker! Rettet linken.

Hvem skal få bestemme narrative? En ustoppelig tåkelur som utrettelig går på høygir for å spre sine løgner? Eller de mange som vet hvor dysfunksjonell mannen er?

It was disclosed by a Marine General who also served as Trump’s Chief of Staff and a lifelong Republican, not “radical left Democrats.”

image

2 Likes

Den profilerte republikaneren Elise Stefanik sier dagens dom bare er den første i mange hun mener må komme mot det hun kaller «den kriminelle Biden-familien».

– I dag er det første trinnet i å levere ansvarlighet for «Biden Crime Family». Vi må og vil fortsette å etterforske den kriminelle Biden-familien for deres korrupte innflytelsesordninger som genererte over 18 millioner dollar i utenlandske betalinger, sier hun ifølge Fox News.

Trump-kampanjen sier at hele saken kun tar fokus vekk fra det de mener er Biden-familiens virkelige lovbrudd:

– Denne rettssaken har ikke vært annet enn en distraksjon fra de virkelige forbrytelsene til den kriminelle Biden-familien, som har innkassert titalls millioner dollar fra Kina, Russland og Ukraina, heter det i uttalelse fra Trump-kampanjen.

4 Likes

Intet mindre enn skremmende fra en som representerer høyesteretten i USA.

Må han virkelig minnes på at hans høyeste virke består i å dømme upartisk?

1/ Justice Alito admits lack of impartiality with the Left, says: “One side or the other is going to win.”

2 Likes

Positivt at du har oppgradert til å nevne kilder, selv om de ikke sier stort, eller bekrefter det du påstår.

1 Like

Er jo fryktelig stor forskjell på en isolert sak knyttet til sønn av president, og en som har vært og ønsker igjen å bli leder for USA.

Alvorligheten, skadeeffekten og omfanget er også av en helt annen skala for de 4+ sakene til Donald vs den ene til Hunter

4 Likes

Paradokset i saken mot Hunter Biden er vel også at Republikanere og NRA vil at våpen skal kunne kjøpes og bæres av alle, så at de skal kjøre opp denne saken til en alvorlig forbrytelse blir litt merkelig (selv om det tydeligvis har blitt brutt gjeldene lover i dette tilfellet) :man_shrugging:

6 Likes

Og Jared Kushner fikk hvor mange millioner dollar til sitt nystartede investeringsfond fra “vennligsinnede investorer” fra Midt-Østen når han var ferdig i Trump administrasjonen? Så ordet “crime-family” blir litt rart :man_shrugging:

3 Likes