Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

Presidentvalget USA 2024

Jeg har ikke sagt at Trump er en bra fyr, men jeg ville forklare hvor jeg står i presidentvalget, og hvordan/hvorfor jeg kom frem til det. Det er særlig med tanke på slike kommentarer som dette, at jeg ville forklare hvorfor jeg ville stemt Trump, så kanskje man kan forstå hverandre bedre:

Ja, kanskje jeg er lite intelligent sammen med muslimene og ca 50% prosent av USAs befolkning. Jeg tolker i hvertfall den kommentaren, at han mener de som stemmer Trump er mindre intelligent. Dermed også meg, siden jeg ville stemt Trump om jeg var Amerikaner.

Valgresultatet og Forsøk på å Finne Flere Stemmer

Ja, Trump ba om å finne flere stemmer. Var det dumt? Absolutt. Er det det verste noen president har gjort? Det er diskutabelt. Det førte til ubehag for Trump da det ble lekket, men det resulterte ikke i noen større konsekvenser.

Oppildning til Storming av Kongressen

Når det gjelder stormingen av Kongressen, mener jeg ikke at han direkte oppildnet folk til dette. Han ba ikke folk eksplisitt om å storme bygningen. “Fight like hell” er et uttrykk som ofte brukes retorisk uten å mene det bokstavelig. Noe av det siste han sa i talen var “Peacefully and Patriotically march to the Capitol.”

Jeg har hørt demokrater si verre ting enn det Trump sa i den talen.

Burde han ha bedt folk stoppe og gå hjem tidligere? Ja, det kan jeg være enig i. Men ut fra talen mener jeg den faller innenfor ytringsfriheten, og han ba aldri folkemengden gjøre det de gjorde.

Trump tilbød også å ha mer vakthold der, men det ble ikke tatt imot. Hvorfor ville han gjøre det hvis han planla å ta over med makt? Nancy Pelosi er også filmet og sier at sikkerheten var hennes ansvar.

Det er mange nyanser i denne saken som ofte ikke dekkes av mainstream media.

5 Likes
1 Like

I følge Trump så setter nå folk opp telt inne på lufthavnene. I kjent stil så er det ingen overdrivelser å spore (les løgner) fra den av vår alles herres allestedsværende velsignede sannhetsdissipel.

You look at our airports where flights are being delayed four days where people are pitching tents in an airport because their flight is so, you know, it’s never gonna even happen. We’ve never seen anything like it. And we’ve become like, you know, we, we are a failing

1 Like

Mange som stemmer på Trump i USA stemmer ikke på Trump pga at de tror at han er en god og redelig person. De aller fleste vet at han er en bølle og løgner. Det er derfor meningsløst å komme med noen forsvarstale for Trump og det han har gjort. Valget i USA gjelder en kulturkrig der Trump har gjort seg til talsmann og leder for de som vil stoppe innvandring og som er mot liberale verdier og byråkratiet i Washington. Det er sikkert mange republikanere som avskyr personen Trump, men som likevel stemmer på han.

2 Likes

Hvordan kan man i det hele tatt stille dette spørsmålet når svaret så åpenbart gir seg selv?

Trump sverget en ed på å “serve and protect”, men valgte å ignorere den eden ved å sitte i det Hvite Hus og gjøre ingenting for å beskytte mens stormingen pågikk. Det var først når sikkerhetsstyrkene hadde fått kontroll at det kom et pip fra Trump.

Har du noen troverdige kilder til den påstanden? Uansett, Pelosi hadde ikke ansvaret for sikkerheten.

“Numerous independent fact-checkers have confirmed again and again that Speaker Pelosi did not plan her own assassination on January 6th.”"

“As the footage in its entirety plainly shows, Speaker Pelosi sprang into action in response to the attack on the Capitol — mobilizing the defense of the Capitol, urging the Administration to deploy the National Guard and coordinating the continuity of government. Cherry-picked, out-of-context clips do not change the fact that the Speaker of the House is not in charge of the security of the Capitol Complex — on January 6th or any other day of the week,”

2 Likes

Er vel ikke lenge før han selv eller tilhengerne hans proklamerer han som den nye Jesus.

“Trump: If I took this shirt off, you would see a beautiful beautiful person. But you would see wounds all over. I’ve taken a lot of wounds I can tell you. More than I suspect any president ever”

Er ikke noen rundt ham som tør å si at to tidligere presidenter døde av skuddskader i hodet?

Litt å mimre over når man tenker tilbake på America First!

image

4 Likes

Draining the brain

https://x.com/BidensWins/status/1804915684406653174

1 Like

Noen lurer på hva “Project 2025” er, og/eller påstår det ikke eksisterer.

Vel, her er noe av hva de selv sier. Skal sparke alle offentlige ansatte i administrasjonen om de støtter demokratene.

Tenk om et politisk parti i Norge hadde gått ut og sagt at om du støttet Erna eller Jonas, eller noen andre partier så var skulle det være grunn for avskjed basert på hvem som ble styrende etter et valg

Hvor langt er man villig til å la retorikken gå før man kommer til erkjennelsen av at dette ikke demokratisk, men renheklet fascisme?

At first I was dubious of MSNBC for inviting a Heritage Foundation person on to spout lies. Then I saw this interview and recognized that the best way to highlight the insanity that’s afoot is to put examples of it on television for all to see.

3 Likes

Å sparke demokrater er null stress. Bare se på Twitter, dem gjør jo ingenting uansett og det lille dem gjør er reinspikka fascisme… så… å prøve å legge fascisme kortet over på Trump er ganske søkt…

Men så er det jo ganske typisk liberale demokrater å prate om andre for å skjule seg selv også… så, ikke veldig overraskende…

Whatever makes you tic :slight_smile:

1 Like

Biden trekker sitt kanditatur til høsten, og Gavin Newsom blir demokratenes kandidat. Gavin vinner presidentvalget overlegent.

2 Likes

Noen som vet status til Kennedy? Stiller han som uavhengig presidentkandidat eller er han ute av bildet?

Han er ikke ute av bildet, men får ikke være med på debatten i morgen.

Gavin får ikke stemmer utenfor vestkysten. Derfor stilte han heller ikke til valg.

2 Likes

Han er bare faen ikke sann :joy::joy::joy:

Jeg vil at du skal huske hva de gjorde mot meg. De torturerte meg i Fulton County Jail, og TOK MUG SHOT AV MEG. Så gjett hva? Jeg puttet bildet på en kopp sånn at HELE VERDEN KAN FÅ SE DET!

Anyways….gleder meg :popcorn:

Natt til fredag får Trump kanskje mulighet til å utdype tortur-påstandene, da han møter Biden til valgkampens første presidentdebatt.

3 Likes

Nettavisen tror Trump vinner klart. Gjennomgang av vippestatene.

3 Likes

Meg som venter på at VG.no skal poste en lignende artikkel:

3 Likes
5 Likes

Man kan alltids håpe at flere gop-ere etterhvert våkner og kjenner kaffelukten.

3 Likes

Så mannen har en klar plan…
image

Edit: My bad, visstnok gammelt sitat.

Måtte google dette utsagnet, er fra våren 2022.