Jeg har ikke sagt at Trump er en bra fyr, men jeg ville forklare hvor jeg står i presidentvalget, og hvordan/hvorfor jeg kom frem til det. Det er særlig med tanke på slike kommentarer som dette, at jeg ville forklare hvorfor jeg ville stemt Trump, så kanskje man kan forstå hverandre bedre:
Ja, kanskje jeg er lite intelligent sammen med muslimene og ca 50% prosent av USAs befolkning. Jeg tolker i hvertfall den kommentaren, at han mener de som stemmer Trump er mindre intelligent. Dermed også meg, siden jeg ville stemt Trump om jeg var Amerikaner.
Valgresultatet og Forsøk på å Finne Flere Stemmer
Ja, Trump ba om å finne flere stemmer. Var det dumt? Absolutt. Er det det verste noen president har gjort? Det er diskutabelt. Det førte til ubehag for Trump da det ble lekket, men det resulterte ikke i noen større konsekvenser.
Oppildning til Storming av Kongressen
Når det gjelder stormingen av Kongressen, mener jeg ikke at han direkte oppildnet folk til dette. Han ba ikke folk eksplisitt om å storme bygningen. “Fight like hell” er et uttrykk som ofte brukes retorisk uten å mene det bokstavelig. Noe av det siste han sa i talen var “Peacefully and Patriotically march to the Capitol.”
Jeg har hørt demokrater si verre ting enn det Trump sa i den talen.
Burde han ha bedt folk stoppe og gå hjem tidligere? Ja, det kan jeg være enig i. Men ut fra talen mener jeg den faller innenfor ytringsfriheten, og han ba aldri folkemengden gjøre det de gjorde.
Trump tilbød også å ha mer vakthold der, men det ble ikke tatt imot. Hvorfor ville han gjøre det hvis han planla å ta over med makt? Nancy Pelosi er også filmet og sier at sikkerheten var hennes ansvar.
Det er mange nyanser i denne saken som ofte ikke dekkes av mainstream media.