Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

Presidentvalget USA 2024

Mener du virkelig at Trump, mannen som prøvde å forkaste demokratiet, er det beste alternativet for USA?

Begge to skulle vært på geriatrisk avdeling, når man ser dette mener jeg storting/regjering her til lands bør ha maks aldersgrense på 67år. Ingen unntak.

9 Likes

Du leser tydeligvis ikke dine egne innlegg :wink:

5 Likes

Han forsøkte ikkje å forkaste demokratiet, det er det ironisk nok demokratene som gjør… men ja føler han vil bli en velfortjent leder av usa. :+1:

1 Like

Litt spesielt at man jubler for at høyesterett har definert alt en President gjør i offisielle handlinger som president ikke kan straffes i etterkant.

Legg til at Trump på slutten av hans periode endret mangen tusen stillinger fra ikke-politiske stillinger til politiske stillinger.

In October 2020, in the final months of his administration, President Donald Trump issued an executive order creating a new Schedule F category within the excepted service for employees “in confidential, policy-determining, policy-making and policy-advocating positions” and instructed agencies to identify and transfer competitive service employees that meet that description into the new job classification. The initiative would strip hundreds of thousands of federal workers of civil service protections, effectively making them at-will employees, and would have politicized a major portion of the civil service.

Dette vil i praksis gjøre store deler av alle ansatte innen staten direkte knyttet til politikk.

Istedenfor kvalifikasjonene til personen blir det viktigere hva slags parti man støtter.

Når man da også ligger direkte under Presidenten, kan Presidenten beordre/legge press på hva en man vil for å presse ting igjennom systemet.

Man kan i praksis forbigå store deler av systemet som er bygd opp for å hindre maktmisbruk, og på toppen av det hele er personen som kjører showet imun mot straffeforfølgelse da det blir gjort i embetet som en President.

Det blir som om ALLE stillinger i stat og kommune i Norge ville vært knyttet til hvilket parti som til enhver tid styrte.
Høyesterettsdommer ikke dømmer i favør av sittende regjering? Bare bytt ham ut med en ny.

Statlige organer er imot eller gir avslag på søknader som er i sittende regjerings interesse? Ingen problem, bare bytt ut alle som sitter i organet som jobber imot ønsket politikk fra regjering.

Ser man ikke hvor sinnsykt dette er?

9 Likes

Det virker for meg som at du har lest om project 2025

2 Likes

Tenk heller på alle de Pandoras Eskene som demokratene nå har åpnet. Som senere vil bli brukt mot dem. Det er den virkelige skandalen. Deres handlinger for å få bukt med Trump får konsekvenser for deres egne politikere i 30 år 🥹

1 Like

Nå har jo høysterett gitt presidenten fritt leide til å foreta handlinger i kraft av å være president.

Så da er det vel greit at Biden erklærer Donald som en fare for nasjonen og kaster han ut av valget? Innfører en lov om umyndiggjøring som innebærer Donald i praksis ikke kan stille?
Evt kaster han i fengsel som en trussel mot rikets sikkerhet?
Eller enda verre

Er det greit? Er det et sånt USA du vil ha?

3 Likes

Jeg snakker ikke språket stupid

1 Like

Er det ikke litt bortkastet å skrive så mye som du gjør, når de eneste som tar deg alvorlig er de to andre i deres tremanns Trump-heiagjeng?

Og hvorfor tar ikke folk deg alvorlig? Fordi du knekker sammen retorisk sett hver gang noen stiller deg et vanskelig spørsmål som dine høyreradikale kilder ikke har forberedt deg på.

7 Likes

Alt du sier er helt feil. Du må studere mer. Hvis du ikke vil lese innlegg fra meg er første steg å slutte å stille meg spørsmål. Men bare det blir for komplisert for deg :sweat_smile:

Hvis emojikameratene hadde vært voksne hadde de vært jævlig ydmyke nå som deres verdensbilde rakner.

Mine analyser har truffet ganske så klokkerent så langt :grinning:

2 Likes

Det som blir spennende å se nå er om Demokratene klarer å få opplyst folk om disse to siste radikale beslutningene fra høyesterett. Det er ganske åpenbart nå at de seks høyreradikale dommerne har sluttet å bry seg om hvordan deres adferd ser ut for folk flest.

Kommer de unna med det? Er alle republikanske senatorer så redde for sin egen fremtid at de ikke vil stille dommerne for riksrett? Og er den siste uken i amerikansk rettsvesen nok til å få Biden-skeptiske demokrater til å stille mannsterke bak ham i valget, uansett tidligere krangler om Israelstøtte og dårlige debattprestasjoner?

Og mens jeg er i gang. Jeg begynte å høre på debatten som lydopptak og må si at det ikke var så katastrofe som noen enkelte klipp skulle tilsi. Biden fikk sagt mye om egen politikk og arrestert Trump på noen av løgnene, selv om en fossløgner som Trump er vanskelig å få has på. Selvfølgelig har Biden blitt treg i hodet, men han kommer stort sett alltid til poenget etter litt snubling. At han ikke bør være president om to-tre år er ganske åpenbart, men akkurat nå tror jeg likevel han er den eneste som kan redde verden fra at USA blir en autoritær stat uten frie valg og demokratiske beslutninger.

5 Likes

Veldig ekstremistisk påstand. Tror du noen tar deg seriøst når du kaller 2/3 av amerikansk høyesterett for høyreradikale fra kjelleren til mor di?

Når dommerne ikke gir grønt lys for din side plutselig så skal alle stilles for riksrett :rofl::rofl::rofl:

3 Likes

The 6-to-3 ruling, which split along ideological lines, was the latest in a series of decisions cutting back federal anti-corruption laws. Justice Brett M. Kavanaugh, writing for a conservative majority, said that the question in the case was whether federal law makes it a crime for state and local officials to accept such gratuities after the fact. He wrote, “The answer is no.”

De er ganske langt ut på høyresiden og endringene de har gjort i det siste er radikale sammenlignet med de siste kanskje 40 årene, ergo, høyreradikale. Og ikke projiser ditt forhold til din mor over på meg.

Det er ikke jeg som sier at de burde stilles for riksrett. Det er det andre som gjør. Jeg er bare en interessert tilskuer.

3 Likes

https://www.reddit.com/r/TikTokCringe/comments/1dt8o73/aged_like_milk/

3 Likes

Hva var det han gjorde da 6. januar?

1 Like

Oppfordret til fredelig demonstrasjon… bare les linkene morti la ut så får du det fra kildene…

6 Likes

Fredelig?
Har du lukket øynene for hva som skjedde i forkant?
TVen avslått 6 januar?
Så ikke talen til Donald?
Hva Donald ikke gjorde underveis?
Hva han gjorde istedenfor?
Osv

3 Likes

Feil hayen… du tar feil…

1 Like

Det er så primitive svar fra deg, at jeg nesten mistenker en algoritme/bot for å stå bak.

5 Likes