Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

Presidentvalget USA 2024

3 Likes

Blir spennende når Pelosi blir stilt for retten for insider handel :smiley:
Ingen av de har rent mel i posen

At du mener Biden noen gang kom til et poeng forteller meg at du hørte ikke mye etter under debatten :man_shrugging:

3 Likes

Jeg er bare spent på hva tilhengerene av Trump forventer fra denne mannen når han kommer til makten.

Han var vel ikke akkurat fremmed for å sparke dem rundt seg hvis dem ikke hoppet etter hans pipe.

Man kan begynne å ane konturene hvis han da implementerer Schedule F igjen, noe han også har sagt han vil gjøre. Noe som vil gjøre nesten alle statsansatte direkte underlagt Presidenten og politisk styrte. Møter man motstand bare sparker men den eller dem som eventuelt prøver å følge gjeldende regelverk. Få inn noen “ja-folk”, og man kan dure på videre.

Legg så til at mannen i neste periode vil være imun for straffeforfølgesle for alle potensielle ting han kan finne på å gjøre som President. Gjør man noe på direkte ordre fra Presidenten, hjelper det ikke å si nei, man kan bare bli sparket og erstattet med en annen. Og blir man straffeforfulgt venter det enkelt en benådning i andre enden.

Jeg tviler dem som syns dette var kjempegreier er klar over hvor SINNSYKT dette er. Uansett hvor mye man “hater” Biden eller demokratene.

Edit:

Jeg bare lurer på om det hadde vært like “hurrastemning” hvis det hadde vært demokratene som hadde pushet slike fundamentale endringer i maktbalansen. Snur man det på hodet, kan Biden i realiteten nå finne på mye rart frem til valget, uten å riskere noe som helst, så lenge han kan dekke seg bak at han gjør det i embetet som President.

8 Likes
1 Like

Da er det bare å håpe at Biden “blackbagger” Trump før han gir fra seg presidentposten frem til valget. Begge partiene trenger noen yngre og mer oppegående kandidater.

Edit: Når han først er i gang med Trump kan han like gjerne ta hele høyesterett i samme slengen. Hva har høyesterett tenkt da de skrev dette?!

3 Likes

RFK Jr kan nok karakteriseres som uvalgbar, «II am not a church boy…» :eyes:

https://x.com/keithedwards/status/1808199897004331215?s=61&t=CvDIcEhD6ai85VqTcVzWgQ

https://x.com/VigilantFox/status/1808179617397719127

Morsom historie. Trump vet hvordan du forhandler.

6 Likes

Absolutt basert

1 Like

Hadde han visst hvordan man forhandlet , så hadde han tatt med den afghanske regjeringen i forhandlingene i Doha.


https://www.politico.com/news/2024/06/30/vance-president-immunity-biden-trump-00165948

1 Like

RIP… der røk han også ja

Oops - det var visst litt flere rød flagg i rundt den mannen :triangular_flag_on_post: :eyes:
image

Sant eller ei, det er uansett neppe tilfeldig at dette kommer nå, og frontes av CNN som mange mener heier mer på demokratene enn republikanerne.

Før var det usikkert om hvem uavhengige RFK Jr. vil stjele stemmer av i det kommende valget, det var ikke helt opplagt:

Men etter Joe Bidens debatt-fadese tror jeg ikke det er tvil om at faren for at RFK skal stikke av med demokrat-stemmer nå er langt større.
Det er sikkert mange demokrater som ønsker å stemme, men kommer i tvil om de skal bidra til å stemme inn en dement president. Da er jo RFK et alternativ.

Men hvis man føler man absolutt må bruke sin stemmerett, er demokrat, og tenker at RFK tross alt er en måte å bruke sin stemmerett på når hovedalternativet er blitt dement, så kan det jo hende at det faktisk er bedre å stemme på en dement president-kandidat enn en som spiser kjæledyr mens han begår seksuelle overgrep.

Trump-Biden-debatten har åpnet en ny kamp-front for Demokratene, som heter RFK Jr.

1 Like

Bra kronikk med mye banning:
www.thedailybeast.com/michael-ian-black-this-is-a-biden-emergencyhe-needs-to-exit-the-race

Jeg tenker at oddsene mot Biden nå begynner å bli så ille at Demokratene har veldig lite å tape på å starte en ny nominasjonsprosess og har alt å vinne på det. Og som han skriver i kronikken, Demokratene begynner å ligne på en kult hvis de fortsetter å si at Biden er helt ok og at han bare var forkjøla og var oppe for seint [og hadde jetlag].

Det begynner å snakkes om at tungtveiende demokrater vil at han skal forlate racet og det sies at det kan skje allerede denne uka. Også interessant å følge med på meningsmålinger som sjekker alternativenes popularitet og hvor kjent de er for velgerne. De som tok med Michelle Obama i en slik måling oppdaget tydeligvis at hun var svært populær. Personlig synes jeg slike “arve-presidentskap” (Bush, Clinton) er en uting, men i den krisen Demokratene står i så kan det tenkes at det viktigste er å få frem en kandidat som alle kjenner igjen og som kan engasjere folk.

2 Likes

Slike holdninger som denne mannen forfekter er da langt mer “normale” blant Republikanske velgere? Dermed tar han sikkert mange velgere fra Trump.

3 Likes

Ganske interessant om hvem Jill Biden er.
Livet hennes nå er for meningsfylt til at det ikkke er verdt å kjempe hardt for.

Jeg hadde sansen for Jill Biden helt til jeg hørte hennes «du var så flink, du svarte på aaalle spørsmålene» etter debatten, og den etterfølgende lettere hysteriske cheerleadingen hvor publikum skulle bli med på rope «lie, lie, lie» som svar på hva Trump gjør.

Ellers har jeg nå hørt hele debatten og må si jeg synes det er rart at ikke Trumps flauser blir mer belyst. Det var jo ikke bare det at han jugde så det rant av ham og han nektet å svare spørsmål. I tillegg sa han en del ganske demente ting, som når det gjalt miljø og rent vann og han sa «we had H2O». :laughing:

4 Likes

Problemet er at innholdet i hva man sier ikke betyr noe lenger…

2 Likes

Akkurat som hjemlandet vårt jo :sweat_smile:

4 Likes

Hot off the press:

Edit: Nå avvises det forannevnte ryktet av pressesekretær for det hvite hus:

https://x.com/AndrewJBates46/status/1808515890004050293

Yikes!

Kennedy er ikke et alternativ ser det ut som. Harris snart på nivå med Biden!

2 Likes