Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

Presidentvalget USA 2024

Ah, så ingen vet hva Trump sin fredsplan innebærer, med unntak av Putin?

Det er dette putin har sagt
https://x.com/BRICSinfo/status/1808884423024156874?t=CJh6MOKEdtcM67ueup6FjA&s=19

Så han vet heller ikke hva planen er

Om det stemmer så vet han like mye som Trump.

image

Lykke til med å ¨forsvare Trump og denne “planen”.

1 Like

image

Tar med litt mer GOP MAGA-logikk fra den “nøytrale kristne/evangeliske” kjernen?

North Carolina GOP gov nominee Mark Robinson:

: “Kill them! Some liberal somewhere is gonna say that sounds awful. Too bad! … Some folks need killing! It’s time for somebody to say it.”

Surprise! Venstrevridde nek er i mot Trump sin plan for fred før de vet hva den er :joy::joy:

3 Likes

Det morsomme eller triste er at Trump helt bevist har vært utydelig på hva planen med ukraina er fordi han prøver å velge det som gir mest stemmer.

Helt ærlig tror jeg Trump ser for seg å være redderen som lander en avtale som gjør han til helt i Ukraina. Men han kommer til å være utydelig til helt etter valget.

Og når man ser hvordan Trump håndterte Taliban, tror jeg han kommer til å klare å parkere putin rimelig enkelt hvis det er det han ønsker.

4 Likes

Trump vet at Putin vet at Trump er hans beste sjanse til å komme seg ut av klemma. Blir nok ikke billig for Putin likevel.

3 Likes

Det ser man jo på Putin sine utspill. “jeg kan dele Krim”. Han vet avtalen blir dårligere og dårligere Og det er derfor han spiller på at Trump er hans venn. For å få dagens administrasjon til å lande en avtale. ( fordi han ser biden som svak, som er korrekt).

6 Likes

Godt å endelig få noen inn i tråden som vet hva de snakker om :grinning::+1:

1 Like

Problemet med å diskutere Trump er at alle som nå sier dommedag kommer , er de samme som sa dommedag kommer om Trump ble valgt.

For å være ærlig. De siste årene under Biden har vært verre enn årene under Trump.

5 Likes

Det trump fikk til med abraham-avtalene fortjener både heder, ære og mer oppmerksomhet i norske medier.

At mannen kan forhandling er jeg ikke i tvil om. Det jeg synes er skummelt er hva han kan finne på å gjøre bak Zelenskys rygg. Hvis ikke avtalen er en avtale også ukr står bak, har jeg mer tro på fortsatt krigsstøtte til ukr, hvorenn tragisk også det er.

Trump håndterte Taliban ved å invitere de til fredsforhandlinger i Doha uten at afghanske myndigheter kjente til forhandlingene, og uten at de var representert, og gjorde avtalen med de. Ryddig? Døm selv!

Vi vet hvordan det gikk! Nå er planene den samme.

2 Likes

Det eneste USA kan gjøre er å trekke støtte om UKR ikke støtter en avtale, nå har jo Biden slowwalket støtte i over et år. Så jeg tror Ukraina klarer seg uten usa støtte. SAmtidig er en avtale uten Ukraina en død avtale. Og Trump vil nok mye heller står downtown Kyiv og high five Zelensky som mannen som fikk avsluttet krigen på vilkår ukraina kan leve med.

1 Like

For å være helt ærlig, de siste årene under Biden har vært mye bedre enn under Trump, og det understøttes av tall og statistikk.

1 Like

Antall døde amerikanske soldater i Afghanistan pga Taliban gikk vel nesten mot null, fordi Trump truet Taliban til å slutte. Du husker nok at det var Biden som lagde kaos ved å trekke seg ut over natten fra Aghanistan.

6 Likes

Trump vil vel helst løse det uten en større konflikt for å fremstå som den negotiator han mener han er.
Ukraina må bare bite i det sure eplet. Bli enig med Russland om en fredsavtale, mest sannsynlig miste noe land. Så får Ukraina Nato medlemskap og vips så ser det straks verre ut for Putin.

Så får Europa et eget Sør og Nord Korea 😵‍💫. Fremtiden ser mørk ut .

På dette tidspunktet er dette bare trist.

https://x.com/disclosetv/status/1809313139026284625

De som står bak og pusher Biden nå burde faktisk vært fengslet.

5 Likes

Han leste feil på prompten sin. “I beat him in 2020 , and I will beat him again in 2024” skulle han vel si. Resten av talen gikk smooth.

Patetisk av folk i å i det hele tatt prøve lage sak av det der.

2 Likes

Er dette noe du tror, eller en påstand? Er det åpent for faktabaserte innspill på bakgrunn av at krigsbildet endret seg, bedre støttefunksjoner, bedre personlig pansring og bedre pansring av kjøretøy, og en drastisk reduksjon av antall soldater?

I mitt hode så er dette faktorer som har vesentlig betydning, uavhengig av hvem som er President.

Nei, jeg det var ikke Biden som lagde kaoset, men Trump ved å forplikte seg til at troppene skulle trekke seg ut innen en gitt dato, og det var den “shit pack” som Biden fikk i fanget etter at han tok over.

2 Likes