Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

Presidentvalget USA 2024

Det er mulig at jeg har feil syn på hvilken status Trump hadde, da jeg også snakket om før i tiden, ikke nå. Det kan være at han har endret seg mye på den tiden, men jeg vil tro det kvinner finner minst attraktivt med han er personligheten, så jeg snakker ikke om utseende.

At du er dyktig i enkelte investeringer har jeg ingen som helst tvil om. Du har truffet mye bedre enn meg og er en mye flinkere investor. Men at din vurderingsevne innen investeringer er direkte overførbar til helt separate arenaer, samt forståelse for ting, er det absolutt ingenting automatikk i. På samme måte som jeg har sett at du har truffet en rekke ganger innen dine investeringer, har jeg også sett at du har bommet med dine uttalelser og tidvis har tankerekker med logiske brister (slik jeg ser det). Problemet er bare at du er veldig flink til å nevne når du har rett, men klager på at mottakeren misforstår hva du egentlig mente når du tar feil. Når du kombinerer det å aldri innrømme feil med å gjentatte ganger fronte egen «rasjonalitet» og fortreffelighet, minner det mer om en Aspergers-diagnose enn et objektivt syn på seg selv og egne evner.

2 Likes

Jeg har alltid innrømmet mine dårlige trades. Siden jeg har postet alle kjøp og salg er alt transparent.

At jeg kommenterer hva jeg tror skjer og av og til bommer (uten å kjøpe/selge) er uunngåelig når man kommenterer så ofte som meg.

Du må skille mellom trades jeg gjør og spådommer som jeg flittig kommer med.

Bommer ikke mye på trades. Men treffer ikke perfekt heller.

En ting er sikkert, vinner Trump går Krypto bananas. Da tenker jeg kursmålet på 150k innfris. Ved gjennomføring av Krypto vennlig regulering kan kursmålet økes til 270k i 2025.

Bookmark denne :wink:

Faktisk helt i orden for meg også, tipper det ikke er ulovlig, og dessuten er det åpent; alle vet hvem som er viktigste person bak kulissene. Det var uansett et side-poeng.

Hovedpoenget mitt er om Michelle Obama har mage til å fronte internasjonale problemer, som f.eks bombing av Gaza.

Jeg tror ingen amerikansk president, verken republikaner eller demokrat vil kutte hjelpen totalt til Israel, og la de seile sin egen sjø. Hadde det vært 100% sikkert (at det var null hjelp til Israel uansett hva som skjedde) kunne de andre landene i Midtøsten ha “ryddet opp i Israel-problemet once and for all”.
Mao jeg tenker at Netanyahu i Israel lar det være litt roligere enn stund, slik at ressurser spares, og det er en stille trussel om at Michelle skal få det i fanget så den synger om hun velger å gå inn i politikken.
Jeg jeg Michelle Obama snakker “best” palestinernes sak, og Kamela dårligst, med Joe Biden i midten.
Og grunnen er “perception” hvordan vanlig folk i Midtøsten antar at ting må henge sammen; Michelle er gift med Barack Hussein Obama, mens Kamela Harris er gift med Dough Emhoff.

Og det er poenget med at

Så derfor tror jeg Israel “holder seg i skinnet” frem til valget, sparer krefter, ressurser og publisitet, og gror skitpakken Michelle får i fanget hvis hun blir valgt. Det er dårlig optics hvis det roer seg ned i Gaza frem til valget, men eksploderer etter at Obama er valgt.

2 Likes

Kamala Harris er nok desverre for demokratene vanskelig å komme utenom. Hun er VP, kvinne og farget. Selv om hun er upopulær, vil det å tilsidesette henne være veldig risikabelt. Dessuten er hun veldig styrbar og lett å kontrollere for partiet.

5 Likes

Det er en prosess, og Michelle Obama kommer akkurat i tide til at det blir en enorm lettelse, og et skikkelig amerikansk comeback og nostalgi.
Timing er viktig, forholdet og giftermålet skal være så nytt at valgdagen blir midt i hvetebrødsdagene, og alt føles bare bra.
Akkurat nå er vi der i prosessen at Joe Biden er fratatt sine flyteringer, og alle ser at han ikke kan svømme. Alt til sin tid.

2 Likes

Gammel episode fra februar, men er har vel bare blitt mer aktuell de siste dagene.

Disclaimer: Det er vel ingen hemmelighet hvor sympatiene til Ezra Klein, eller NY Times – for den saks skyld – ligger, men det er dermed også ganske interessant å se hvilke grep de nå mener må tas fremover (avisa har bl.a bedt Biden om å gi seg, for landets beste):


Vel verdt å følge med på de andre episodene fra Kleins podcast, mye interessant om det kommende presidentvalget (disse ligger åpent på nettet):

Edit: Sorry, glemte at det er betalingsmur på artiklene til NY times, har delt en “gift article” under, så får vi se om det fungerer bedre :wink: Podcasten skal være gratis og åpen for alle.

Paywall

Prøv denne :slight_smile:

2 Likes

Eh, jeg har en liten kryptoinvestering og ville aldri i verden sette kryptopolitikk foran andre viktige politiske saker når jeg skal stemme. Den naive analysen din er nok ønsketenking deluxe.

3 Likes

Man skal nok være ganske langt inne i kryptokammeret for å tro at det er der valget avgjøres.

1 Like

Er du oppdatert, sånn ellers?

https://www.grayscale.com/elections

  • We believe Bitcoin’s relevance is increasing due to macro dynamics and its own maturity, and nearly half of voters (47%) now expect some of their investment portfolio to include crypto (up from 40% just late last year).
  • As in Phase 1 of polling this year, respondents ranked inflation as the top issue in the election (28%), again underscoring the potential value of assets like Bitcoin with a transparent and hard-capped supply.
  • Trump is embracing crypto on the campaign trail, and now recent crypto bills, FIT21 and SAB 121, have received bipartisan congressional support. Harris Poll data supports the notion that crypto is a bipartisan topic, with similar ownership rates among Republicans (18%) and Democrats (19%).
  • The speculation and headlines have begun: Could November be “the Bitcoin Election”?
1 Like

Eneste det står er jo at inflasjon er viktig for folk og kryptofondet grayscale kommer med bitcoin mantraet “this is good for bitcoin”.

Noen følger med. Andre ikke.

Og her fra Forbes:

Og en ting er sikkert : inflasjon forsvinner ikke med bitcoin. Den vil oppstå i en eller annen form uansett.

Uansett nekter jeg å tro at myndighetene vil gi slipp på kontrollen med rente og pengemengden som verktøy. Derfor vil bitcoin aldri bli allment brukt.

Redigert :
At blokkjede, på et eller annet tidspunkt, kommer for fullt er jeg sikker på, men da i statlig regi

4 Likes

Bitcoin vil bli brukt til å backe dollaren.

Ingen sentralisert crypto vil noen gang vinne adopsjon.

Et Forbes innlegg av grunnleggeren av “Blockchain Friends Forever” er vel heller ikke representativt for de fleste velgere.

2 Likes

Du får Google selv. Kommer 10 000 resultater på crypto og election 2024.

Ikke min feil at du har hodet i sanden.

Earlier this month, a poll by the National Crypto Council in the US indicated that the crypto vote could be a key issue in deciding the upcoming election.

Around eight in ten respondents think a candidate’s position on cryptocurrency matters and is at least “somewhat important” to their vote, while an 83% supermajority of crypto voters say they would prefer a candidate who “wants to write clear rules for cryptocurrency so that investors can continue to have choices, and the industry can continue to grow and create jobs.”

Kristin Smith, CEO of the Blockchain Association, has emphasized the increasing significance of cryptocurrency in the upcoming elections. She noted that digital assets are becoming a crucial issue for voters, especially in swing states.

1 Like

Som en med over snittet kjennskap til Crypto vil jeg si at dette valget er spesielt viktig for Crypto. EU kjører hardt på. Blir en president i US negativ til crypto kan toget gå for en Krypto industri som kan skape millioner av jobber.

Bitcoin integrert i dollaren :star_struck::heart_eyes::rocket:

Your daily reminder that Donald Trump is the biggest traitor in American history

image

Your daily reminder that RUSSIA helped Trump win the 2016 Presidential Election.

image

3 Likes

Stemmer dette?

https://x.com/PhillipsPOBrien/status/1808920682840895890?t=pvnj-3kw4uF60hjt8-nb_g&s=19

1 Like