Faktisk helt i orden for meg også, tipper det ikke er ulovlig, og dessuten er det åpent; alle vet hvem som er viktigste person bak kulissene. Det var uansett et side-poeng.
Hovedpoenget mitt er om Michelle Obama har mage til å fronte internasjonale problemer, som f.eks bombing av Gaza.
Jeg tror ingen amerikansk president, verken republikaner eller demokrat vil kutte hjelpen totalt til Israel, og la de seile sin egen sjø. Hadde det vært 100% sikkert (at det var null hjelp til Israel uansett hva som skjedde) kunne de andre landene i Midtøsten ha “ryddet opp i Israel-problemet once and for all”.
Mao jeg tenker at Netanyahu i Israel lar det være litt roligere enn stund, slik at ressurser spares, og det er en stille trussel om at Michelle skal få det i fanget så den synger om hun velger å gå inn i politikken.
Jeg jeg Michelle Obama snakker “best” palestinernes sak, og Kamela dårligst, med Joe Biden i midten.
Og grunnen er “perception” hvordan vanlig folk i Midtøsten antar at ting må henge sammen; Michelle er gift med Barack Hussein Obama, mens Kamela Harris er gift med Dough Emhoff.
Og det er poenget med at
Så derfor tror jeg Israel “holder seg i skinnet” frem til valget, sparer krefter, ressurser og publisitet, og gror skitpakken Michelle får i fanget hvis hun blir valgt. Det er dårlig optics hvis det roer seg ned i Gaza frem til valget, men eksploderer etter at Obama er valgt.