Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

Presidentvalget USA 2024

Trump er den mest etterforskede personen i historien. Og er aldri felt for annet enn teknikaliteter.

Som president blir han immun i mye :joy::popcorn:

1 Like

Man kan rett og slett ikke ha fornuftige diskusjoner med Trumpister. De er dessverre for langt nede i kaninhullet og man ender opp med å stange hodet fullstendig i veggen. De dyrker Trump som en ufeilbarlig Gud, og man kan ikke engang enes om grunnleggende og uomtvistelig fakta.

Det beste er å bare sette dem på blokkering, så kan vi andre ha fornuftige og saklige diskusjoner.

8 Likes

Jeg tok tv2 sin valgomat eller hva det heter og endte opp med 82% enig med Trump.
Det skal sies fra min side at den valgomaten ikke etter mine bedømmelser var den beste da noen spørsmål var noe uklare for egen del.
Men, uansett fikk jeg bekreftet at jeg er mer på republikansk side, men å støtte opp under Trump klarer jeg simpelten ikke, mannen er så ufordragelig at det mangler sidestykke.
Herregud for noen kandidater partiene hver for seg stiller med :joy:

9 Likes

Hmmmm, så du mener at det han er blevet dømt for “seksuelt overgrep” blot er en teknikalitet.??

Det livssyn deler jeg på ingen måde, og overrasket, hvis du virkelig mener dette - men det gælder måske kun, når det drejer sig om Trump.?

Og jo, der kan ankes og han kan blive frifundet…

Og at glædes over at en præsident (uagtet om det er Trump eller andre) bliver immun i mye - tjaaaa, man tror ikke sine egne øjne

3 Likes

Fikk 76 % trump her.
Jeg vet ikke hvor min stemme ville gått. Usikkerheten rundt Ukraina-løsningen/støtten teller mye.
Det er helt greit å mene at trump er en ufordragelig fyr, men likevel stemme for politikken. Tråden har blitt ødelagt av personfokuset. Lite opplysende om ulikheten i politikken de står for.

5 Likes

https://www.ipsos.com/en-us/only-michelle-obama-bests-trump-alternative-biden-2024

Jeg tror, det er Jill Biden og Gaza-krigen som er hindrene for at demokratene får sin drømmekandidat: Michelle Obama.

Kort fortalt så taper “doktor” Jill Biden et fantastisk interessant liv nå om hun plutselig bare er engelsklærer igjen, derfor bearbeider og “støtter” hun sin mann med alt hun eier og har.

Når det gjelder Israels krigføring i Gaza så er relevansen som følger:
Michelle Obama deltok svært flittig i sin FLOTUS-rolle (First Lady Of the United States), men det var i “Mor-Theresa-saker”, kvinners rettigheter, sunn mat og utdannelse.

image

Hvis hun blir president, så må hun håndtere saker hun får vondt i magen av, feks som å støtte Israels krigføring i Gaza.
For å si det slik, Nenthanyu vet at Michelle Obama vet at han vet at hun blir uvell av å måtte fronte den saken overfor pro-palestinske kvinner i USA, og at hun blir Genocide-Obama, slik Joe Biden nå er er Genocide Joe blant amerikanske pro-palestinske kvinner, og menn.

Tallene til Michelle Obama er fantastiske for demokratene, hun er den eneste som slår Trump:

Men de tallene som er mer utrolig er at hun er den eneste kandidaten som har også likes av motpartens parti.

Enelt sagt er det 50-50 som stemmer demokratisk-republikansk, sånn ca, og hun har faktisk 55% favourability, hvilket betyr at relativt mange republikanere må like henne (selv om de stemmer Trump). Ingen andre kandidater kan vise til slike tall.

image

(En annen sak utenfor diskusjonen om Michelle Obama isolert er at det er kun hun, Kamela og Joe som har “name recognition” som gjør at de kan velges. Gavin Newsom er i grenseland, men hans California-politikk har feilet for mye, og han er for langt til venstre).

2 Likes
4 Likes

Markedet tror i hvert fall på Harris. Ganske sprøtt at disse linjene nå er krysset:

1 Like

Ha ha, stand up komiker Bill Burrs rant om Michelle Obama, som starter “I am sick of Obamas wife, yeah, this is not some republican rant either” fra tiden Barack Obama var president, er kostelig, men avslutningen er jo plutselig svært relevant, og til ettertanke;

“At some point there is gonna be the first female president, alright, (cheering), excactly ! Which means at that moment, you will have the first male First Lady, right. And when that happens, that dude needs to shut his trap, I don’t wan’t to hear a word out of him. I wan to hear from the president. You Sir, go and do som first lady stuff. Alright, go and get your self some gloves, that go up to your elboves, smile and nod during speaches, go and get your own flare, redecorating the White House”

Barack Obama som bare gjøre “first lady stuff”, som kvinners rettigehter, helse og utdanning, bare ufarlige ting som alle støtter…, neppe. Dvs kanskje, men neppe på bakrommet.

Alle vet at om blir Michelle Obama valgt så blir Barack en uformell VP.

4 Likes

Trump er like mye dømt for seksuelt overgrep som fetteren til Tengs ble. Kun dømt for å betale erstatning. En sak som dukket opp 30 år etterpå. Fra tiden da Trump var verdens wonderboy.

Nå er han snart wonderboyen som ble president, to ganger. Husker da hele Opera Winfrey studioet fullt av damer lå langflate etter han. Samtidig drev han miss Universe.

Tror ikke han trengte å misbruke noen gitt. Han ble nok uskyldig dømt. Jeg er stolt av å forsvare de uskyldige :sunglasses::muscle:

Med alt de har prøvd på i 6 år så skal du være passelig dum om du tror Trump faktisk har forgrepet seg på noen som helst. Er man oppegående tror man det er enda en fake anklage. Så du dommeren? Lest noe om han?

Hint han jobbet i samme advokatfirma som advokaten til Carroll. I tillegg vet vi jo at målet var å kjøre Trump konkurs slik at han måtte droppe ut av valget. Trump unngikk dette med et hårsbredd. Den saken hadde ingenting med hva som skjedde i en garderobe på et kjøpesenter for 30 år siden å gjøre.

Dommeren i den siste saken så jobbet dattera hans for demokratenes mest korrupte Adam Schiff. Dommeren har donert penger til Biden. Dommeren har kjørt flere saker mot både Trump og Steve Bannon. Håndplukket for saken mot Trump.

Men neida, det er bare høyesterett som er politisk :rofl::joy:

6 Likes

Tror ikke folk skal føle seg dum for å kalle en spade for en spade.
At noen ønsker beskytte voldtektsmenn med å prøve å latterliggjøre de som fordømmer voldtekt får stå for deres regning.
Fy faen for et lavmål nivå noen ligger på her.

6 Likes

Alle fordømmer voldtekt. Ikke prøv å gjør deg til en helgen fordi du er i mot voldtekt. Det gjør deg ikke akkurat unik.

La meg få dette helt klart. Du syns dommere i lavere rettsinnstanser er uhildet. Mens 6 høyesteretts dommere er kongelige underståtter?

Hvis ikke det viser en sinnsyk bias så gjør ingenting det.

3 Likes

Hvis høyesterettdommeren er utnevnt av voldtektsforbryteren så kan man jo lure på om de er så veldig prektige. Din idolisering av voldtektsmannen får som sagt stå for din egen regning.

3 Likes

Din idiolerisering av korrupsjon får stå for din regning. Jeg idioliserer ingen, men forholder meg nøytralt til de alternative faktaene dine.

Voldtektsforbrytere pleier å sitte i fengsel. Ikke stille til valg for president.

Den eneste grunnen til at Trump stiger på målingene etter dommene er at flertallet mener han er uskyldig dømt og forfulgt.

1 Like

Når man presenterer Trump som en lekkerbisken av en mann, er man ganske langt ute å kjører. Greit nok at makten og pengene hans kan gjøre han attraktiv som partner for noen usmakelige kvinnemennesker, men å presentere han som en fyr damer gjerne ønsker å tilbringe en natt med, gjør at jeg mister helt tiltro til vurderingsevnen til den som presenterer idiotien.

1 Like

Da er du på viddene. Jeg snakker ikke om nå. At Trump var populær hos damene for 30 år siden er ikke en mening. Det vet alle.

Dessuten har jeg en uslåelig gevinst i investeringer siste 10 år. Så min vurderingsevne burde du kopiere. Presidentvalget er et valg om crypto nå. Jeg er posisjonert for maks gevinst når Trump vinner.

Det er dere emojikamerater som er fanatiske. Jeg er rasjonell.

2 Likes

Greit å få avklart motivene bak din hyllest til Trump. :smiley:

Personlig ville jeg heller stemt på en kandidat som ville fjernet krypto…

5 Likes

Helt i orden det, blir et fantastisk radarpar de to :slightly_smiling_face::+1:

1 Like

Hyllest er ikke noe jeg driver med.

Trump vil integrere Bitcoin i dollaren. Vil frede private wallets. Vil satse på Krypto som industri.

Biden vil forby det som 60 millioner amerikanere elsker og som også vokser mer enn AI.

Stemmer 60 millioner velgere med en fordeling 50% republikanere og 50% demokrater på egen lommebok, så stemmer de på Trump. Og avgjør valget.

Det er min analyse. Det går an å tjene penger på det.

2 Likes

Tipper Biden trekker seg i helgen

3 Likes