Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

Presidentvalget USA 2024

Tror nesten du vinner kåringen om du ikke greier å se at du har fått svar…

2 Likes

Jeg vil tenke at det viktige poenget er at det er den personen man har stemt på som faktisk er ved roret, og ikke noen andre som vi i verste fall aldri har sett eller hørt om.
I så fall, hvem skal da holdes ansvarlig?

4 Likes

Biden er mest kognitivt svekket men Trump er minst kognitivt egnet.
Ja for det henger jo godt sammen.

Fordelen for Donald er at han aldri virker å ha vært helt normalt skrudd sammen. Sånn sett er det lite å rive ned. Biden klart mest svekket ift sin topp, men hvem som er verst av de nå kognitivt - faktisk vanskelig å si.

Biden klart mest stiv av de. Han fremstår nesten mumifisert og er treg i oppfattelsen, men “å delta” er mer komplekst for han enn Donald; Biden prøver å se kompleksiteten og komme opp med en respons /løsning, mens Donald griper tak i ett ord eller noe og finner på et svar, gjerne totalt frakoblet fakta, mens han responderer.

Hva gjelder egnet for jobben har Donald bevist at han er helt uegnet, mens Biden har vist at han får til dette.

4 Likes

Ja, hvis man trekker det så langt at valgt leder ikke fungerer er jeg enig.
Så er det jo sånn at man velger en lagbygger/teamleder, og ikke et one-man-show i et presidentvalg.
Selv om Donald skulle ha “all the best people”, så fremstod hans lag rimelig dysfunksjonelt og med stor gjennomtrekk.
Beslutninger bare også preg av at “Donald vet best”, enda han setter seg ikke inn i saker. Heldigvis ble hans ønsker /føringer stoppet mange ganger, som da han ville skyte demonstranter.

Med Donald får man en president der andre må forhindre presidenten fra å gjøre helt hårreisende dumme ting.

3 Likes

Dette må være en av de mest naive innleggene jeg noen gang har lest her inne.

2 Likes

Hvis Bidens IQ svekkes fra 120 ned til 80 og Trump svekkes fra 90 til 60 så er Biden mest svekket, men Trump er fortsatt teitest av dem.

3 Likes

Som i amerikansk versjon blir elendig tilgang på god offentlig helse og utdanning (de finnes faktisk der borte og), mens privat helse og utdanning får et kostnadsnivå som spinner ut av kontroll, samt en helt pervers fordeling av verdier.

Et vanlig eksempel, hva koster det å ta keisersnitt i USA?

Hva gjelder fordeling:

Er det rettferdig? Eller hadde the top 10% maktet å betale skatt for å gi folk rett til helse og utdannning.

Er jo bare å se på mange av Bitcoin-influenserne der borte, de mener jo at hvis noen skal kunne få gratis lege, så er det det samme som kommunisme.

8 Likes

Ja, det henger absolutt sammen, men setter pris på at du åpenbarer egne kognitive evner

https://www.politico.com/news/2024/07/10/trump-considering-cutting-intel-sharing-europe-00167503

Det heter landssvik og er ganske straffbart… at Trump bare gav folk fyken når dei gikk bak ryggen hans på den måten, burde dei være ganske takknemlige for. Mytteri er ikkje greit bare fordi det er noen feige virkelighets-distanserte feminist-liberalister som står bak.

Di hadde fortjent sin straff :slightly_smiling_face:

Er veldig for at både helsevesenet bør bli bedre for alle uten forsikring og for at de som tjener mest skal betale mer skatt enn vanlige folk. Også for å skattlegge holdingssekskaper slik at de ikke kan evig utsette skatten sin.

1 Like

What would it take to balance the budget? I asked ChatGPT.

Budget Cuts to Eliminate $1.2 Trillion Deficit:

•Defense Spending: $100 billion (14.3% cut from $700 billion)

•Medicare and Medicaid: $150 billion (12.5% cut from $1.2 trillion)

•Social Security: $150 billion (11.5% cut from $1.3 trillion)

•Discretionary Spending: $200 billion (20% cut from $1 trillion)

•Subsidies and Tax Expenditures: $100 billion (exact percentage varies)

•Government Efficiency and Waste Reduction: $100 billion (estimated 10% cut from various departments)

•Department of Education: $50 billion (28.6% cut from $175 billion)

•Department of Transportation: $50 billion (25% cut from $200 billion)

•Department of Energy: $25 billion (33.3% cut from $75 billion)

•Department of Agriculture: $25 billion (25% cut from $100 billion)

•Department of Homeland Security: $25 billion (16.7% cut from $150 billion)

•Department of Health and Human Services: $50 billion (7.1% cut from $700 billion)

•Other Departments and Programs: $175 billion (estimated percentage varies)

Total Cuts: $1.2 trillion

https://x.com/scottadamssays/status/1811378251878846711?s=46&t=BMT81rulcF9qGjqL_LuXsA

Problemet ditt a?

Egentlig bare at du går hardt ut og svarer meg som om svaret mitt ikke gir mening. Når temaet allerede omhandler kognitive evner, legger du litt opp til det når du feilaktig prøver å arrestere meg for manglende logikk da det ikke var tilfelle. Hadde ikke du påstått at det ikke ga mening hadde du sluppet det.

Om dette svaret ikke holder får jeg bruke samme logikk som din meningsfelle; jeg er siviløkonom og mensa-medlem, så dere bør stole på alt jeg sier. Jeg har riktignok ikke blitt slått til ridder for mine eksemplariske kommunikasjon-ferdigheter, så dere får muligens ta mine uttalelser med en klype salt.

6 Likes

Den type argumentasjon er det eneste språket venstresiden snakker. Det virker ikke på Trump heller. Demokratene kommer ikke til å endre en eneste stemme ved å kjøre påstand om at Trump er en fare for demokratiet eller en fæl person.

Eneste måten de vinner valget er ved å fokusere på politikk. Og eneste måten du vinner en diskusjon er ved å argumentere.

Merkelapper og hån virker mot sin hensikt.

3 Likes

For meg som har fulgt svensk politikk i over 10 år, så er det fascinerende å se at venstresiden i USA gå på samme blemme som de gjorde i Sverige. Nøyaktig det samme skjer i Frankrike også, nå som venstresiden prøver å stenge ute FN.

2 Likes

Som oppvarming til Bidens’s “Big Boy” pressekonferansen nå 00:30

LIVE med hele NATO stilt opp i bakgrunnen:

“And now I want to hand it over to the president of Ukraine, who has as much courage as he has determination. Ladies and gentlemen, President PUTIN”

https://x.com/nicksortor/status/1811518783636537655

5 Likes

Den er lei å ha på CV’n

2 Likes

Ha ha, sitter og ser på ABC live, og Joe Biden som snakker, for 4 minutter siden skal han introdusere Zelensky, og sier
“And now I wan’t to hand it over to the president of Ukraine, who has as much courage as he has determination, ladies and gentlemen, president Putin”

Kommer til å gå viralt denne her :sweat_smile:

7 Likes