Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

Presidentvalget USA 2024

Håper Trump skattlegger Meta og Google i grus.

2 Likes

Jeg spurte om du kunne klargjøre hva du tenkte på, siden jeg ikke er 100% inne i saken.
Mao, jeg stilte et spørsmål.
Men du besvarer et spørsmål med et spørsmål, og en litt nedlatende kommentar om mine manglende evner (utfordringer) i diskusjoner rundt Trump, så kanskje vi bare lar dette ligge. Mistenker at dette kommer til å lede nowhere, så jeg lar dette ligge. Du må gjerne komme med et sluttinnlegg, bare slå så hardt du kan, jeg har ingen intensjon om å ta igjen uansett hva som kommer.

Ja, og hvorfor ble han det?

2 Likes

Sensur.

4 Likes

Så svarer du

Lovlig handler om lover og regler i ett land. Det er vel ikke vanskelig å analysere seg frem til?

2 Likes

Bra :+1:

Ja den er til tider problematisk. Men som vist gjennom innlegg fra Biden og andre demokrater så er denne farlige retorikken ikke bare forbeholdt republikanerne.

5 Likes

Altså. Trump / Hitler.

En av dem kjempet fire år i en krig. Og meldte seg frivillig til den tjenesten. Som meldingsløper, ikke en akkurat direkte ufarlig jobb i WW1. Ble skadet to ganger, og våknet opp til kapitulasjonen på et feltlasarett etter å ha blitt utsatt for gassangrep.

Når man tenker på gjennomsnittslengden en skyttergravssoldat levde i WW1, så er det ganske så utrolig at han overlevde. Men Svarstad mener altså at Dolf-baby først i 1944 fikk en slags ide om at forsynet holdt en beskyttende hånd over ham? Jaja. Han om det…

Forsåvidt ikke uvanlig at viktige / sentrale historiske personer (pun intended) har slike ideer.

Trump? Vet ikke om det er rett å tillegge ham slike ideer (ennå). Han ordlegger seg nok ganske så nært det en gjennomsnittlig amerikaner som akkurat har blitt skutt på, og kommet i fra det med livet i behodl, ville gjort det. Ville blitt mer overrasket om han plutselig begynne å snakke om sannsynligheter og stokastiske utfall osv…

6 Likes

Ikke helt uenig i det. Men han må nok vinne valget først. :wink:

1 Like

Helten din er i trøbbel. Han du ville jeg skulle se 3 timer av :roll_eyes:. Litt av et forbilde…

:fire::rotating_light:BREAKING: Former YouTuber Destiny is facing a massive amount of backlash for his demented reaction to Corey Comperatore the innocent heroic firefighter chief losing his life at the Trump rally.

https://x.com/dom_lucre/status/1812644741667864883?s=46&t=BMT81rulcF9qGjqL_LuXsA

2 Likes

5 Likes

Korrekt. En del av normaliseringsprosessen på mange måter. Og en grunn til at Biden ikke er rett mann til rett tid. Total mangel på urkraft til å snu den livsfarlige trenden. Skape forsoning heller enn økt splittelse.

3 Likes

Jeg vet hvordan det argumenteres fra demokratisk hold. Mitt innlegg var ikke ment som et bidrag i den debatten.

Katastrofalt dårlig sikkerhet:

3 Likes

Var ikke meningen å svare deg. Jeg skjønte innlegget ditt :+1:

1 Like

Jeg måtte slette det meste jeg akkurat skrev, siden det kunne klasses som noe ufint. Men herregud for noen snowflakes Trump-tilhengere er så fort de får en tidel så harde ord tilbake som de har brukt mot demokrater i flere år.

4 Likes

Det at noen vanlige magafolk klarte å spotte han men ikkje ss er ganske utrolig. I tillegg fikk han tid til å skyte, hva 8 skudd(?) etter han ble spottet av ss før dem reagerte…

*utrolig som i at eg tror ikkje på at dette er tilfeldig dårlig sikkerhet…

Dette innlegget ble rapportert og er midlertidig skjult.

Kilde please. Regner med det er 100% BS

1 Like

Slapp av stifen, det kommer, i mellomtiden kan du sjekke ut linken eg la ut igår fra da Dan veteran forklarte et par ting om ss som han har jobbet 12 år i…

Nå har jeg sett en del videoer fra forskjellige vinkler. Dette sammen med et rykte om at det var politiet og ikke SS som drepte skytteren ser ut til å kunne stemme.

I denne videoen kan man høre skytteren fyre av 3 skudd. Deretter er det en liten pause og man kan høre 5 skudd på rappen. Disse 5 høres ut som de kommer fra en pistol ganske nærme og kan da ha vært fra politiet.

Deretter følger det ett skudd, av en helt annen kaliber som antagelig er fra SS sin CS-avdeling (counter sniper). Etter noen sekunders pause kommer det et siste skudd som antagelig også er fra SS/CS.

I denne videoen kan man se at CS virker overrasket, han løfter hodet fra kikkertsiktet rett før gjerningsmannen begynner å skyte, og man kan se at han virker redd, han flytter seg bakover sammen med rifla og bipod:

4 Likes