Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

Presidentvalget USA 2024

Democrats postponed the official nomination of a candidate for US President, - The New York Times Senate Democratic leader Chuck Schumer called on the party to delay the nomination vote, which was scheduled to take place next week.

5 Likes

VG.no sin ekspert, Hilmar Mjelde (“Professor ved Høgskulen på Vestlandet og ekspert på USA.”), mener Kamala Harris kan vinne:

Screenshot 2024-07-18 at 22.50.31

Jeg mener dette viser hvor virkelighetsfjern denne såkalte eksperten er. Hvis du er her inne på forumet Hilmar, så vit dette:

Jeg vedder en god flaske Chassagne-Montrachet på at du tar helt brutalt feil, og jeg mener du på ingen måte er egnet til å være en såkalt “ekspert” i en så stor og viktig avis som VG, når du kommer med en spådom som dette.

10 Likes

Fra wikipedia:

Bare å gå i detalj på den siden der hvis noen har lyst å se hvordan gjennomsnittsinntekten fordeler seg på folkgrupper. Legg merke til at Morti kun sammenligner asiater med hvite, så det var et litt rart utplukk.

2 Likes
  • Brutalt feil
  • Virkelighetsfjern
  • Såkalt ekspert
  • Ikke egnet

Hva med å presentere et argument eller to som backer opp påstandene når du går så hardt ut?

6 Likes

Forøvrig presenterer Mjelde ingen argumenter for hvorfor han tror Harris kan vinne, annet enn:

Mulighetene til Demokratene ligger i å klare å danne en stor anti-Trump-koalisjon som kan samle nok velgere.

4 Likes

All in sa Biden i går.

I dag sier Another source, a Biden campaign official, said the opposite. “Yes, it’s over. Just a matter of time.”

$100 min røyk i helgen som var, men pytt…ei uke fra eller til for så være.

https://www.reuters.com/world/us/once-defiant-biden-is-now-soul-searching-about-dropping-out-race-source-says-2024-07-18/

1 Like

Joy Reid on MSNBC:

"Donald Trump is an elderly man, and for what ever reason was given 9 seconds for taking an iconing photo op during an active shooter situation. Wierd situation, we will figure that out one day. But his survival of that and bouncing from that and going right back to his convention is being conveyed in the media world as a sign of strength.
This current president of the United States is 81 years old and has covid, should he be fine in a couple of days, does not that convey the same thing !
That he is strong enough, older than Trump, to have got something that used to really be fatal to people at his age. So if he does fine of it and comes back and is able to do rallies isn’t that exactly the same?

President Joe Biden bruker selvsagt ikke maske, til tross for at han har Covid, regner med at det skal viser styrken MSNBC referer til, på samme måte som Donald Trump viste på lørdagens attentat mot han.

Se den utrolige sammenligningen på første halvannet minuttet i denne youtube-videoen fra Sky News Australia

7 Likes

En graf postet 5 timer forut for innlegget… Helt i tråd med dine tidligere innlegg; flust av subjektive påstander uten en eneste kilde. Presidentvalget USA 2024 - #3542 av Aaleby
Som tilfører nada for de mer kunnskapshungrige blant oss.

Intellektuell latskap.

Ser ut som dere går hånd i hånd.

5 Likes

Det er da ikke min feil at du ikke har fulgt med de siste 5 timene, og således ikke sett denne grafen.

Grafen er min kilde. I tillegg til stadig fler demokrater som går ut mot Biden.

Hvis du mener at penger er dumme, kan du selvsagt se bort i fra denne grafen.

Takk, du er nå blokkert.

1 Like

Say no more. Lettferdigheten lenge leve.

7 Likes

DRILL BABY DRILL

og NORAM har de beste drillene i Permian

2 Likes

Litt komisk å se hvordan enkelte skal straffe de motdebattanter som man er blitt fornærmet på ved å proklamere at " du nå er blitt blokkert".🫣

3 Likes

https://x.com/drelidavid/status/1814171598947025227?s=46&t=JFl4-KMAGfIBvUANqfbQkw

Da har trump utalt seg rundt hamas gjslene hvor flere er amerikanske statsborgere. Han er tydelig og kommer til å vinne mer stemmer. Hamas svetter garantert litt ekstra.

4 Likes

https://x.com/collinrugg/status/1814132941678854412?s=46&t=JFl4-KMAGfIBvUANqfbQkw

Trump holder tale og prater om atentatet. Verd å se selv om man hater Trump.

9 Likes

Det var noe sånn jeg håpte på :grinning::+1:

TRUMP: “I am running to be president for ALL of America, not half of America, because there is no victory in winning for half of America.”

“I stand before you this evening with a message of confidence, strength, and hope. Four months from now, we will have an incredible victory, and we will begin the four greatest years in the history of our country.

Together, we will launch a new era of safety, prosperity, and freedom for citizens of every race, religion, color, and creed. The discord and division in our society must be healed. We must heal it quickly. As Americans, we are bound together by a single fate and a shared destiny. We rise together, or we fall apart. I am running to be president for all of America, not half of America, because there is no victory in winning for half of America. So tonight, with faith and devotion, I proudly accept your nomination for President of the United States.”

6 Likes

I alle mediene dukker det nå opp analyse etter analyse som er kopi av det jeg har skrevet her.
:popcorn::popcorn:

Historisk gjennombrudd

Trump har selv vært inne og skrevet om deler av partiprogrammet, og fjernet elementer som kan gi ham trøbbel i valgkampen.

Trump har overkjørt partiets grasrot på både homofilt ekteskap og abort.

Han har brukt en rød tusj i partiprogrammet og fjernet ordlyden om at ekteskap kun er mellom én mann og én kvinne.

Han har visket ut partiets abortstandpunkt. For første gang på over 40 år går ikke partiprogrammet inn for et nasjonalt abortforbud. Nå skal det være opp til hver enkelt delstat.

Kun Trump, med sin heltestatus, kunne fått partiet med på noe sånt.

Han vet godt at abort er blant demokratenes beste valgkampsaker, og han vil ikke gjøre seg selv mer sårbar for angrep.

I natt talte Trump til partiets landsmøte. Den tidligere presidenten hadde lovet en mer forsonende tone, noe han leverte sånn passe på.

Vekk var Trumps aller mest splittende retorikk. Joe Biden, som kun ble nevnt ved én anledning, ble skånet for personangrepene Trump er kjent for.

Sånn har vi ikke sett Trump før.

Den dramatiske skytingen ga Trump en enkel mulighet til å fremstå mindre splittende enn vi kjenner ham, og i starten av talen tok han den.

2 Likes

Sånn er det å bli forført av en demagog.
Jeg har et håp om at noen av dere en dag våkner opp.

Han sa ca nøyaktig det samme novembernatten i 2016 da han vant. Vi vet at ordene var helt verdiløse. Er det én person som har stått for hat, splittelse, hengt ut enkeltpersoner og med nedlatende holdning mot større grupper i samfunnet, så er det han.

Dette er fra talen han holdt på valgvaken da resultatet var klart i 2016 :

“Now it’s time for America to bind the wounds of division; have to get together. To all Republicans and Democrats and independents across this nation, I say it is time for us to come together as one united people.
It’s time. I pledge to every citizen of our land that I will be president for all Americans, and this is so important to me”.

https://it.usembassy.gov/trump-clinton-speeches/

6 Likes

Fra 28. Mai i år.

Mitt første innlegg etter at han ble skutt.

3 Likes

Du mener at en nøye scriptet tale var selveste syretesten? Måten Trump velger å reagere på attentatsforsøket vil man se i etterkant, som i Maga-rallies hvor talemåten er betydelig mer impulsiv.

3 Likes

Hvordan Trump reagerer videre er opp til demokratene. Og hvordan de nå tar dette videre.

Fortsetter de med harde angrep eller toner de ned de også?

Blir feil å si at “ballen” er hos de. Men du skjønner hva jeg mener.

Hvordan “VAR” i mediene velger å ta det videre er viktigere for det generelle klimaet.

1 Like