Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

Presidentvalget USA 2024

Det er allerede slik ting håndteres. Denne tråden har samtlige moderatorer vært aktive i.
Fordi tråden har hatt mer rapporteringer enn alle andre tråder tilsammen.

Men jeg stenger tråden. Diskusjonen rundt presidentvalget fortsetter i ny tråd. Tilbakemeldinger får tas på Pm.

2 Likes

Har aldri rapportert noen jeg.

4 Likes

Det er ingen perfekt løsning på dette.

Noen alternativer slik jeg ser det:

A. Si at kun aksjer kan diskuteres på forumet. Aksjer påvirkes av det som skjer i verden, så hvor går grensen? Ikke en god løsning og jeg ville hvertfall savnet mange av offtopic trådene.

B. Tillate alt som ikke er ulovlig. Ikke veien jeg ønsker å gå, en 4chan-klone er ikke noe jeg ønsker å drive.

C. Vi tester ut foreslått løsning og alle som deltar i krevende debatter tar en kikk i speilet før de skriver innlegg, puster med magen, følger forumreglene osv.

Det burde ikke være så vanskelig å ha en konstruktiv debatt, men det skal ikke mye til før ting sporer av, en liten ertende kommentar, en emojireaksjon, en manglende kildehenvisning og så er vi i gang igjen. Så alle må bidra, en dugnad om du vil :slightly_smiling_face:

Det er ofte de samme 5–10 som drar i gang hver gang, og hvis du leser dette og føler deg truffet kan det kanskje være til ettertanke.

Hvis man skriver innlegg som gjør at mange folk her inne får lyst til å mute deg bør man finne en annen måte å ordlegge seg på. Konstruktive innlegg blir svært sjelden rapportert og fjernet.

Å lage en liste med ting det ikke er lov å mene synes jeg er en slippery slope @Hayen , tror det er bedre om folk som har sterke/alternative meninger kan få motsvar dersom det er på sin plass. Noe er klart helt bak mål, men rapporteres ofte raskt og fjernes med en gang.

Alle leser forumet fra sin egen boble av erfaringer, meninger, og med egne grenser for hva som er greit å mene.

Det er utfordrende for meg når jeg må ta stilling til hundrevis av forskjellige politiske tema når motdebattanter sender meg private meldinger og sier at det er åpenbart at at den andres innlegg må fjernes og debattanter utestenges (ofte forklart med 3000 ord og 35 kildehenvisninger).

Det kan det godt være at noe er åpenbart for deg, men jeg har ikke tatt stilling til alt her i verden og sitter heller ikke på fasiten.

Jeg har ikke kapasitet til å ta en doktorgrad i midtøsten-tema, Trump eller Project 2025 hver gang noen er uenig, så da faller ofte moderasjonen tilbake på om forumreglene er fulgt eller ikke.

Visjonen min er ikke at forumet skal være et fristed for alt mulig oppgulp og konspirasjoner, men at det bør være takhøyde for å tenke annerledes og humor (som er krevende når alles humor er forskjellig).

Det er også rom for flere moderatorer dersom noen føler kallet til å bidra :wink:

Så må jeg også beklage at jeg ikke får svart hver enkelt som sender meg konstruktive meldinger eller ønsker tilbakemelding på hvorfor deres innlegg ble fjernet. Jeg har bare ikke alltid kapasitet :sweat_smile:

11 Likes