Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

Presidentvalget USA 2024

Tar med denne i samme slengen.

image

7 Likes

Jeg har ikke stemmerett i USA så således har det liten interesse i bunn og grunn.
Verden vil kanskje bestå noen år til med begge, vanskelig å si, de er kamphissige begge to på hver sine måter, den ene hisser opp verden mens den andre godt kan klare å lage borgerkrig så spent på hva de med stemmerett velger.

Han hadde 4 år på seg til å si disse ordene. Sa han de? Så enkelt, men akk så vanskelig.

image

Do you know who tried to create policy to prevent immigrants from seeking asylum in the United States if they first passed through another country like Mexico?

PRESIDENT JOE BIDEN.

The ACLU then sued his administration, claiming that it is illegal.

Do you know who tried to require border patrol to hold migrants until they have been given a notice to appear in court?

PRESIDENT JOE BIDEN.

So Republicans need to stop claiming that Biden can fix this problem through executive actions. He can’t. He’s trying to do that, but the law keeps getting in the way.

We need Congress to pass new laws, and Republicans in Congress are not doing so.

https://twitter.com/i/status/1755290533600149778

Dette er det klasse over! En demokrat som var sykemeldt dukket plutselig opp for å stemme, og får skylden for at forslaget ikke fikk flertall. I kid you not!

image

Hva Biden ønsker, og hva Trump ønsker.

image

Noen ser galskapen!

image

3 Likes

Obama fikk FBI til å sette “phone tabs” på Trump under den første valgkampen. De hørte desverre ingenting som kunne brukes til å ta Trump. Det sier jo litt.

Han eide Miss Universe konkurransen og har ikke en eneste me-too sak mot seg. Sier jo litt.

3 Likes

Merkelig at dette ikke kan dokumenteres.

En av aktørene i media som er veldig politisk er Rachel Maddow i MNBC. Hun tjener 250 millioner i året. Og har lave seertall for et land med 330 millioner innbyggere. Hun tjener selvsagt ikke alle disse pengene fordi hun er flink eller fordi det er profitabelt for eierne. Men nærmere fordi hun sier det hun får beskjed om å si. Det er verdt 250 millioner i året å påvirke valget.

1 Like

Noen er flinkere enn andre til å male med bred pensel.

image

Kanskje hun er litt smartere enn folk med 132 i IQ, og som bare har studert litt juss?

Fra linken til @Morti

1 Like

Det er ikke helt riktig. Mine venner i mellomeuropa erfarer at de mangler folk i mange bransjer. Også historisk sett er arbeidsløsheten lav. Inflasjonen er også av den grunn fortsatt for høy. Så må man huske på at tallene der er ikke sammensatt på samme måten, slik at de norske tallene fremstår som bedre enn det de er.

1 Like

Dette er damen som mente at holocaust ikke handlet om rase, fordi jøder var hvite.

Flotte eksempler du har, Floppen. Jeg tror det er sløsing med tid og energi å diskutere med deg. Når man møter fanatisk rettroende, så er det beste å gå videre.

4 Likes

Gå i fred Valdi!

Ps. fra linken din: “:Whoopi Goldberg](Whoopi Goldberg) has apologized for her comments about Jews and race, after her remarks over the weekend reignited a controversy from earlier this year that got her suspended from “The View.””

Tror dere dette er reelt? (Kilden er “according to insiders speaking to Bloomberg”)

3 Likes

Du må lese hele.
Slitsomt med denne TikTok- generasjonen som ikke kan lese mer enn noen få ord av gangen. Skjønner godt at du er misunnelig på andres IQ.

2 Likes

Tviler ikke et sekund. Mannen er troende til hva som helst.

Som en digresjon; når jeg var 14-15 år gammel så skrev jeg en stil hvor jeg beskrev mulighetene og scenarioene for en krig mellom Europa og USA. Om det verste som kan tenkes skjer så er alt mulig i min dreiebok.

1 Like

Jeg leste hele. Gjorde du? Fikk du med deg at hun beklaget? Virker ikke sånn ut fra hvordan du kommenterte i innlegget ditt.

Gi meg ett, ett eneste eksempel på hvor Trump har beklaget noen av sine absurde påstander.

3 Likes

Selv ikke norsk media kan unngå å skrive om Joe Bidens “mental decline”.

Men det er selvsagt mest interessant å se detaljene på Youtube, følgende kanal forklarer caset på en underholdende måte, av en presis og slagferdig presantør.

Det som likevel er mest interessant i innslaget er hvordan media prøver å spinne at Trump er “like gammal og surrete”, og eksemplene satt opp mot hverandre.

2 Likes

Nei, jeg blander sammen navn bare på tull!

… Det der er logikken til 6-åring. Ikke en president.

6 Likes

Det er sjokkerende hvor mye trolling og henvisninger fra høyreekstremister som tillates her. VG er ikke kjent for å være nøytral, men artikkelen her er jeg veldig enig i; De som ikke ser at slike ekstremister som Tucker, med mye til felles med Breitbart vil oppnå at de får nok en runde med sosiopati i det hvite Hus, mangler vel i grunn empati, medmenneskelighet osv. i det Gode Samfunn er de verdiløse

6 Likes

Hele intervjuet med Putin. For et forvrengt syn den mannen har :see_no_evil: Å hvem faen er det som sitter å flirer og ler med en av de værste krigsforbryterne i historien?

5 Likes

De som mener Tucker var et microfonststativ kan ikke ha sett noen av de vestlige journalistene intervjue Joe Biden. Tucker var en bulldog i forhold.