Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

Presidentvalget USA 2024

Så du setter likhetstegn mellom en diktator som driver en invasjonskrig i strid med folkeretten og en demokratisk valgt president og mener at de bør behandles helt likt av media?

2 Likes

Enten er man et microfonstativ eller så er man en journalist. Uansett hvem intervjuobjektet er.

Dobbeltstandard er venstresidens favorittlek.

7 Likes

Det er i hvert fall fint å se at du ikke ser på Tucker Carlson som en vestlig journalist.

2 Likes

Ganske komisk at du ser på dette som et prakteksempel av journalistikk…

Et land som er kjent for å fengsle og i verste fall drepe journalister som er kritiske til styresmaktene. Politiske motstandere blir ryddet av banen. Pressefrihet eksisterer kun hvor Kreml tillater det.

Du tror vel ikke at alt som blir pratet om i dette intervjuet ikke er nøye formulert og godkjent av apparatet i Kreml?

10 Likes

Misunnelse lyser som sola!

Som å intervjue Hitler i 1939 sier de nå. Men de prøver på det samme hver dag og får det ikke til.

Tror virkelig Tucker at vi journalister ikke har forsøkt å få et intervju med president Putin hver dag siden hans fullskala invasjon av Ukraina? Det er absurd - vi vil fortsette å be om et intervju akkurat slik vi har gjort i flere år nå, skriver hun på X.

-CNN-

3 Likes

Har Aldri sagt dette. Kan dere holde dere til tema og ikke meg?

Kreml hadde vel vært like velformulert om CNN intervjuet

3 Likes

“Donald Trump er en usedvanlig usympatisk person, med ofte forskrudde meninger og holdninger i politikken, men det amerikanske rettssystemet ser også ut til å ha mangler.”

2 Likes

Dette med hvordan demokratisk valgte presidenter kan behandles, er av noen helt avhengig av hvilket politisk ståsted denne presidenten har.
Under Trump sin presidentperiode, så ble han kritisert av media for at han langet ut mot Kim Jung-Un. Og når han forsøkte å normalisere forholdet, så var jommen meg det galt også.

8 Likes

Det var vel det at han i det ene øyeblikket så på personen som sin venn og helt, og i neste som “rocket man”? Slik ustabilitet fra en statsleder er jo ikke særlig betryggende?

4 Likes

Det kan du god si. Men jeg tror denne ustabiliteten også ga resultater. Når en gærning i et land som undertrykker folket sitt på en måte som vi vanskelig kan forestille oss truer med krig, så kan det være et trekk å være en gærning tilbake.
Og jeg vil minne om at det var under Trump at Kina ble satt mer på plass, og at europa begynte å tenke mer på sin egen sikkerhet - nettopp på grunn av denne “ustabiliteten”. “Han kunne faktisk mene det!”

Jeg liker ikke Trump, men jeg fortviler litt over det at kritikken mot Trump ligner på mye av det vi ser ellers i samfunnsdebatten. Det handler ikke så mye om hva som menes og sies, men om hvem som mener og sier det. En påstand defineres ut ifra personen sitt ståsted og sine holdninger. Et eksempel er Sylvi Listhaug som ble latterliggjort fordi hun snakket om “svenske tilstander”. Det er ingen som ler nå som det smeller bomber her i landet som et indirekte resultat av Sverige sin hodeløse asylpolitikk.

12 Likes

Biden er for glemsk til å bli straffeforfulgt for å ha oppbevart hemmelige dokumenter i garasjen.



Report on the Investigation Into Unauthorized Removal, Retention, and Disclosure of Classified Documents Discovered at Locatinos Including the Penn Biden Center and the Delaware Private Residence of President Joseph R. Biden, Jr. (justice.gov)

Selv om han er så kontroversiell og kommer med så mye rart som skaper overskrifter og tar oppmerksomhet fra overskriftene dagen i forveien, så trenger man ikke mange sekunder med en søkemotor for å konstatere att det ikke stemmer.

5 Likes

For å ikke glemme denne “grab them by the p***y”, så og si at fyren ikke hadde noen “me-too” blir ganske blindt.

6 Likes

Er du en av dem ja… Skal tydeligvis vokte seg godt hva man sier til deg under 4 øyne…Jeg hører mye værre hver eneste uke. Og jeg holder meg med “fine folk”.

Å gå inn et klesrom er ikke en me-too sak for en modell. Vet du hvor mange folk som springer rundt der inne?

Men det forteller veldig mye at dette er alt de kan komme opp med mot Trump. Det forteller enormt mye.

4 Likes

Poenget er jo ikke griseprat, men hva han sier at han har gjort. Og om du holder deg med en omgangskrets som gjør sånt på regulær basis bør du tenke over hvem du omgås.

6 Likes

Ja, de høres jo veldig fine ut. :roll_eyes:

3 Likes

Dette er en klassiker og ganske tynne greier:

  1. Er dette en språkbruk som virkelig sjokkerer voksne folk som ikke er at de mest pripne og lettkrenkede? Om en personlig samtale som dette skal diskvalifisere, så har vi ingen som kan bli ledere. (Kanskje Olaug Bollestad).
  2. Det han sier er “at om man er en stjerne, så kan du gjøre alt. De lar deg gjøre det.” Fra det man har hørt og lest om groupier generelt så overrasker det meg ikke.

Jeg tror den eneste lederen som folk her inne ville likt var en monogam vegetarianer og dyrevenn med kunstneriske evner og gode talegaver.

3 Likes

Du kan ikke engelsk. Så begynn der. Og svar på mine innlegg etterpå.

Men hva mener du han sier at han har gjort? Han sier at han prøvde seg på en dame, tok henne med på møbelshopping. Så spør den andre mannen om det er enklere når man er kjendis, og det svarer han bekreftende på. “De lar deg gjøre alt. “You can grab’em by the pussy…””. Dette er jo ikke hva han påstår at faktisk har gjort, men en påstand på hva damer lar deg gjøre som kjendis. Det han sier at han gjør som er tvilsomt, er at han kysser pene damer.

De som lar seg vippe av pinnen av slikt får gå tilbake til fingerheklingen og drikke te av store kopper.

3 Likes

Jeg tolket utsagnet på samme vis - som kjendis kan man i prinsippet eller teorien gjøre det meste, inkludert…osv.

Det betyr ikke at han faktisk har gjort det eller gjør det på regulær basis, slik det gjerne fremstilles.

6 Likes