Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

Presidentvalget USA 2024

Det er jeg enig i, i alle fall på sikt. Riktignok er det nyanser, fordi det er umulig for politikere å vinne et valg hvis de kun gikk til valg på det de innerst inne tror de vil få gjennomført. Hadde vært herlig med et «ærlighetsparti», men litt av politikkens natur er å sikte på stjernene, så treffer man kanskje månen, som tross alt er bedre enn å surre rundt på jorda.

For øvrig tror jeg det er umulig å definere hva en ferdig utviklet hjerne er, hvis man blander verdier inn i definisjonen. En ting er folk som gjør seg skyldige i grov vold, mishandling osv, kanskje kan man som samfunn være enige i at hos mange i den kategorien er det noe som mangler. Men i verdispørsmål av mer nyansert karakter finner vi ytterpunkter i alle typer hjerner tror jeg.

Nå skal jeg stoppe her, for trådens navn og tema er ganske langt unna det jeg skriver om nå, men takk for den lille meningsutvekslingen! :relaxed:

1 Like

Nja, men si en alder av 25. Ca. da har ihvertfall støvet lagt seg og dem har stort sett lært seg hvordan å holde det rent, ta av seg skoa i gangen og ikkje minst kreve det av gjester også. :slightly_smiling_face:

“Gjester” kan sees på som en metafor for innvandring floppen. :slightly_smiling_face:

Litt mer om dommen.

Those who attack Judge Engoron and the State of New York likely did not read even a small portion of the 92-page filing. Here are 8 fraudulent things Trump & his company did:

  • The Trump Org said Mar-a-lago should be valued between $1-1.5 Billion. Buckingham Place is worth $1.3 billion. Buckingham Place is 830,000 sq ft. Mar-a-lago is 62,500 sq ft.

  • Incorrectly represented the size of his triplex apartment and overvaluing it significantly.

  • Claimed control over certain assets, like the Vornado partnership interest, as “cash” when there was no such control.

  • Falsely represented the number of homes that could be built on a property in Aberdeen to be much higher than permitted. (ie. claiming permission to build 2035 private residences when only 500 were permitted)

  • The valuation of 40 Wall Street was falsely inflated, with projected net operating incomes far exceeding realistic figures, such as representing a $26.2 million net operating income that was never achieved.

  • Falsely stated that real estate asset valuations in the SFCs came from outside appraisals.

  • Lied about the existence of potential claims against the Trump Organization​.

  • Obtained favorable loan terms and avoided setting aside cash reserves by providing personal guarantees based on these inflated financial statements. These guarantees required maintaining a net worth and liquidity based on the false financials, impacting loan agreements with financial institutions​.

We have laws for a reason. You can claim that there are no victims, but the standard of law isn’t whether someone else lost money from your illegal activity. The point of upholding laws is to prevent others or the defendant from doing the same thing again.

2 Likes

Dobbeltmoralen, inhabiliteten og interressekonfliktene er til å ta og føle på. :ok_hand:

2 Likes

Masse deilig sarkasme fra 3:00 men se hele for full kontekst med meme.

Hvem skal man velge å tro på her…

Tik tok tik tok

1 Like

Slo Biden i 2016. Lyset på og ingen hjemme? Og det er er Biden som er dement?

image

1 Like

Er det klippet tatt ut av kontekst eller? Han sier ikkje det overskriften tilsier litt en gang :joy:

Finn en med hele klippet er du snill så folk får se hva han egentlig sa :blush:

Han snakker jo helt åpenbart om “demokratene”, ikke Biden spesifikt?

Does this make sense…
image

2 Likes

Ja det er ikke uten grunn at USA har fått kallenavnet bananrepublikk etter 2016.

2 Likes

Ganske vilt å tenke på hva som faktisk skjedde, og hva resultatet kunne blitt. men selvsagt bare enda nothingburger for menigheten, selv om dette bevises, i motsetning til menighetens mange påstander om valgfusk som ble avvist av rettsvesenet.

image

3 Likes

72 timer etter Navalnys død kommer denne tweeten.

Alt skal handle om Trump i Trumps verden; alt, absolutt alt! Om Paven ramler om død i morgen så skal fokuset være på han selv, og kun han selv.

image

4 Likes

De lot være å si at han havnet sist, så noe positivt er det tross alt.

image

4 Likes

Er det flere enn meg som tenker WTF!
image

6 Likes

Dette har vel legat i kortene lenge?

Med Trump som president er det det stop på all hjelp til Ukraina og mest sannsynlig letter USA på sanktionene mot Ryzzland.

3 Likes

Ligget i kortene lenge ja, men er mange hoder i sanden som later som om det ikke er tilfellet slik som jeg tolker det.

4 Likes

Man får det inntrykket, ja. Det spørs om politiker i lænder som Tyskland, Polen etc lager planer bakom kulissine, planer som ikke innefatter USA. Fast dom sier ikke noe utåt. Polen gjør det helt sikkert.
At våre egne byfånar til politikere gjør det tror jeg jeg ikke, Muligen prøver militære unerrættelsetjænsen på kontakter med andre land i dette ærende. Den vanlige militære ledelsen fremstår som at vare på samme nivå som politikene, med noe unnantak.

1 Like