Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

Presidentvalget USA 2024

3 Likes

Joda, på seg selv kjenner man andre…

Hvor langt over på den motsatte enden av skalaen definerer du egentlig deg selv?

Og mener du at man nødvendigvis er sosialist, om man er kritisk til Trump?

2 Likes

Venstresiden som startet å sette merkelapper. Deplorables reagerer.

3 Likes

Stråmann på stråmann igjen :slightly_smiling_face: Men, eg biter på likevell :smile_cat:
Ja.

Det (sosialisme) kan være et symptom på å være for ung, for stort behov for å bli likt uten å måtte tenke, kanskje frykt for å bli misslikt av noen?, eller rett og slett satanisme.

Det har ihvertfall ingenting med verdier og realitet å gjøre, og missforstå meg rett.

Bare fordi man har klart å lure noen så betyr ikkje det at historien forandres på ekte. Bare se på woke klubben hvordan dem begynner å ta livet sitt i hopetall… stor takk til demokratene for det… Di kunne vært friske unge lovende, istede har di ødelagt livene sine og mange har tatt det fordi dem ble lurt.

La meg få legge til at det er galskap å gi stemmerett med alder. Det bør komme med et snev av logisk tenking. Joda logikk pleier å komme med alderen, og ofte med kjønn. men, det er overveldende mye sprø logikk ute å går…

For eksempel logikken til dem 22 millioner ulovlige innvandrere (potensielt stemmekveg) Biden nettopp slapp inn i Texas… for dem er det logisk å stemme demokratisk… men er det virkelig logisk i det lange løp? Å jukse, bedra, svike og lyve?

Ikkje over, men sentrum. Ingenting i veien med mitt moralske kompass. :+1:

Hater ingen. Prøver å forstå alle.

“Please tell me youre not going to do your own research”

Spøk til side,
Les hva Trump faktisk gjør og har gjort.

1 Like

Flere og flere av de som lener i demokratisk retning (Her NY Times’ Ezra Klein), mener at de vil ha større sjans til å vinne med en annen kandidat enn Biden.

Podcast, ca. 25 minutter. Skal være tilgjengelig for alle.

1 Like

Jeg utfordra noen til å vedde at det ikke ble Biden sommstilte til neste valg pga helsa. Om han stiller igjen er det smått utrolig. Han vet ikke hvor han er, han vet ikke hvem andre er og har mista kontrollen. En ting er at han sitter nå. Men at han skal gå på en ny periode er galskap.

5 Likes

Interessant standpunkt! Som jeg personlig tror vil føre med seg mange uheldige effekter. Ser du for deg et slags teknokrati uten valg og politikere, eller ser du for deg at man skulle testet folk før de fikk lov å stemme? Hva skulle disse testene gått ut på, og hvem skulle bestemt innholdet i dem?

Vi er sikkert mange som har vært oppgitt over hva motparten kan få seg til å stemme for, men det skal bli svært ille før demokratiet kastes over bord synes jeg. Eller tenker du at det ville vært et demokrati?

6 Likes

Eg tenker at et fungerende demokrati i det minste må ha som utgangspunkt ekte ærlige folkevalgte som gjør det dem sier dem skal gjøre.

Og eg ser når du legger det frem sånn så høres det kanskje litt spiceeey ut men,. Eg synes kanskje at en læreplan i skolen burde ta seg av det. Altså noe foreldre og folk generelt kan stå inne for. Og om man for eksempel fullfører et tenkt fag som “demokratiets verdier, grenser og frihet” hva nå enn det skulle måtte være, med karakteren bestått. Så burde vel det være et slags utgangspunkt, for å stemme etter at hjernen er ferdigutviklet. Eg vet at vi har samfunnsfag, men spar meg, eg har vært og er innom det år etter år og hadde det selv også, og det er ikkje veldig imponerende hva dem får i boka der… desverre… og måten et ungt sinn forstår det på? Dem henger opp Che Guevara på veggen… bortimot en massemorder på veggen :sweat_smile: altså… så men eg synes ungdom må se og oppleve litt ting før dem begynner å blande seg inn i politikk.

Eg føler di fleste i landet er ca enige om verdiene vi har, ressursene, naturen, kulturen osv… det er verdt å ta vare på, er det ikke?

1 Like

Minner meg om Jeltzin på det verste. En som ikke tas seriøst. Vi vet hva som kom etter.

Tenker du at han er på nivå med Trump?

Trump says wrong city at rally

Trump appears to confuse Haley and Pelosi while making false Jan. 6 claims in New Hampshire

Trump confuses Obama and Biden in speech, warns Biden will lead U.S. into ‘World War II’

1 Like

Deg er sånne folk Norge trenger også. Samtidig er det så mange sinnsyke woke folk som styrer dette landet vårt. Hørt nytt på nytt. Den ene fiffen etter den andre som har bosatt seg i de mest hvite områdene rundt Oslo snakker varmt om innvandring. For en gjeng med dobbelt moralister.

Det ramler inn 10 000 ulovlige innvandrer fra Mexico hver dag. Der er en invasjon.

4 Likes

@anon99889496 etterlyste krav om alder og logisk sans for at folk skulle få lov til å være med å stemme.

På bakgrunn av innholdet i sendingene til Nytt På Nytt så tillater jeg meg å tilføye humoristisk sans til listen, og er åpen for å utvide listen, så her er det bare å komme med forslag.

Bra da tar vi med sarkasme også, at en for eksempel forstår den Trump Obama Biden greia :wink:

6 Likes

Mer utførlig redegjørelse her.

Mueller, She Wrote on X: “THREAD: The indictment of Jim Comer’s star witness - Alexander Smirnov - for lying to the FBI is fascinating. Especially the timelines and people associated with it. 1/” / X (twitter.com)

Fornuftige refleksjoner her.

Sakens kjerne er at dersom du bruker oppblåste verdier når du skal stille sikkerhet til din långiver, og bruker nedjusterte verdier når du skal betale eiendomsskatt, så lyver du, og forleder begge parter.

Ed Krassenstein on X: “Dear Everyone who thinks that Trump was treated unfairly in Judge Engoron’s ruling. Consider this: Trump Organization claimed Mar-a-lago should be valued between $1-1.5 Billion. Below is the Burj Khalifa. It is the world’s tallest building in Dubai. It reportedly cost $1.5… https://t.co/SfiDJplsyx” / X (twitter.com)

2 Likes