Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

Presidentvalget USA 2024

Skitne triks i emning igjen.

1 Like

Litt historie om Trump og hans forbindelser østover kan være verdt å lese!
image

https://x.com/ZarinaZabrisky/status/1757151856340406392?s=20

7 Likes

Jeg vet ikke om jeg vil kalle det et skittent triks å prøve å få internasjonal sikkerhetspolitikk til å få lengre tidshorisont enn fire år. Men selvfølgelig, ordene “deep state” inni der overbeviser meg om at dette er skrevet av de skarpeste knivene i DC-skuffen. :roll_eyes:

3 Likes

Ganske smart han Elon Musk tror jeg. Som delte dette på Twitter

1 Like

Tror ikke Trump planla å bli president i 1987 selv om Opera Winfrey foreslo det på sitt TV show.

1 Like

Norge ut av NATO.

3 Likes

Pussig at det gang på gang ikke kan legges frem link til de som kommer med disse og lignende påstandene.

Jeg blir skeptisk når noen klarer å bruke copy/paste for å lime inn et bilde, men ikke klarer det samme for å lime inn kilden. Jeg blir så skeptisk at jeg avfeier det som spam og støy fra noen som ikke har gode argumenter.

Ja, så mye anti-Ukraina han har delt og promotert på X så bekrefter vel bare dette geniet hans.

Ps. om man ikke forstår at smarte folk også gjør dumme ting så er man ikke veldig smart.

4 Likes

Ryzzland satser alt på militæret og våpenproduksjon. De kan lage 100-tals misiler/månad. 1000-tals per år. Og kommer att bygge ut kapaciteten. Hva skjer om ryzzlans sender 1000 misiler mot f.eks Warzawa flere dager i rad? De kan ikke gjøre det idag. Men om 5 år. Finns hva jeg veit ikke noen planering mot dette i NATO. Og her på Berget har man fortfarande tenkt seg kjøpe helt verdiløse tanks før 10-tals miljarder.
Den æcklige Trump har rett i at mange NATO-land ikke lever opp til hav de lovet. Men han har fel når han fokuserer på summen som del av BNP. Det gir ikke mening at satse store penger på våpen som ikke har noen relvant funksjon. Men jeg tror ikke han inser det selv. Våre egne politiker innser ikke det, dom heller. Men det er ventet.

2 Likes

NATO-sjef Jens Stoltenberg sier selv at 2% er et gulv, ikke ett tak.

Fordi deres interessesfære også på mange måter er vår interessesfære?
Se bare til Rødehavet der USA og GB beskytter den globale skipsfarten, til glede og nytte for hele vesten. Hvordan tror du det hadde gått dersom vi ikke hadde marinen til disse to landene? Fritt frem for pirater og terrorister!
Ingen andre europeiske land har en marine som er i nærheten av disse to.

Hvor mye skal inntekter fra våpensalg vektes tenker du?

Mange europeiske militære toppledere skriker om at det haster nå. Det er snakk om at Russland kan ha bygget opp militæret sitt tilbake til pre-invasjonsnivå i løpet av 3-5 år. Da kan vi ikke sitte der med lua i hånden når det skjer, bare fordi vi er redd for litt inflasjon i våpen/ammunisjonspriser. Russland er offer for den samme inflasjonen, og de pøser på og det virker.

Økte priser stimulerer til økt produksjonskapasitet, det er slik økonomisk teori fungerer.

Stråmann.

1 Like

Vet ikke om jeg vil le eller gråte av korrupsjonen som avdekkes.

1 Like

Fin oppsummering, og med det lar jeg deg få siste ordet her.

https://thehill.com/opinion/campaign/4445691-democratic-and-republican-elites-fear-rfk-jr-s-growing-path-to-victory/

dette var overraskende. trodde han var helt ute

USA er i ferd med å gå fullstendig i oppløsning.

Ingenting fungerer. Korrupsjonen gjennomsyrer alt - politikk, media, domstoler og statlige institusjoner.

Begge partier er kjøpt og betalt.

Demokratiet er satt ut av spill.

4 Likes

Blir vel noen nye kraftige tiggerrunder til flokken etter dette.

image

image

1 Like

Blir lett for Kina og Russland å gjøre Trump korrupt om han blir president…

Viet ikke helt jeg… Trump er neppe noen jeg skulle stole på i den typen av affærer. Han kan ta pengene å dra bare. Uten at levere. Skandaler og sånn fungerer heller ikke.

Slapp av sosialister, dette fikser Trump lett :blush:

And the plot thickens? Men som alltid en nothigburger for MAGA-evangelister.

image

4 Likes