Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

Presidentvalget USA 2024

Klager på der, men som demokratene har brukt MSm skal vi ikkje snakke så mye om eller hva :sweat_smile: er det mulig

Må eg minne deg på “turn the camera, so the audiens can see” floppen :slightly_smiling_face:

Trump kommer til å få oppslutning i Saddam klasse :joy:

Du står fritt til å snakke om hva du vil, og jeg regner med du anser FOX som msm, men korriger meg om jeg tar feil.

Dette er, som jeg har kommentert tidligere, ikke et spørsmål om dems eller reps, men et fundamentalt spørsmål om hvilken trussel denne teknologien utgjør for demokratiske valg i demokratiske land.

Hvor lett er det ikke å generere et falskt lydklipp eller videoklipp som inkriminerer en representant som står for valg? Slipp det rett før valget, sørg for å ha nok bots og troll til at det spres på alle sosiale plattformer, få de samme msm til å dekke saken, uten at det er tid nok til å gjøre grundige nok faktasjekker.

Resultatet er at kandidaten er “dead in the water”, og begrepet demokrati og frie og rettferdige valg er en saga blott.

Så kan man spørre seg, eller påstå at velgere er for smart til å la seg påvirke av slikt, men det er like meningsløst som å påstå at folk ikke lar seg påvirke av reklame.

4 Likes

Du tar nesten alltid feil. Men du prøver hardt, og det respekterer eg.

Neida eg bare tøyser :sweat_smile: . Men ja du har et godt poeng, media trenger å skape en slags integritet igjen… være litt objektive… altså bare bittelitt hadde hjelpt at this point.

1 Like

Men om man er Joe Biden så banner bare de kontoene til de som poster nyhetene og skjuler det.

Hunter Biden Laptop saken kom rett før valget, men siden det var Biden det gjaldt ble den effektivt shuttet ned. Så selv bombshells med korrekt timing er ikke nødvendigvis nok, så lenge MSM og sosiale medier spiller på lag.

Poenget er at det treffer ikke begge sider likt, selv om potensialet i teknologien absolutt kan ramme alle.

4 Likes

Spørs om ikkje natotraktaten blir utløst og vi må invadere usa å frigjøre dem fra demokratene :joy: Lol

Problemet er bare at den muligheten for å være objektiv forsvinner ut med badevannet når det kommer en “Breaking News” i siste øyeblikk, som ingen har mulighet for å verifisere eller avkrefte 100%, men som de heller ikke kan unnlate å dekke, uten å overlate nyhetsbildet helt til komkurerende kanaler.

De som sitter klar til å fore nyhetstrollene vet 100% hvordan dynamikken fungerer på mange av medieplattformene. Fiksjon først, og fakta senere, om man tror noen skulle bry seg med fakta.

Svaret på det siste er dessverre nei, for når folk flest først har etablert et synspunkt og en mening basert på falske nyheter så skal det mye til for at de endrer mening.

1 Like

Basert på bla. den siste utspørringen reps hadde av Hunter er det enda ikke lagt frem bevis på at det er snakk om en laptop som var eid av Hunter. Han svarte også på alle de spørsmål reps hadde rundt dette. Burde alle medier åpnet alle sluser for å spre dette med full krat? En påstand som til dags dato enda ikke har blitt bekreftet! I dette tilfellet var det twitter som agerte, og ingen andre som unnlot å omtale det, i mer eller mindre grad, slik jeg fikk det med meg.

Samtidig viser det seg at påstandene om korrupsjon og samhandling mellom Biden og hans sønn overhode ikke holder vann, og på ingen måte bekreftes av reps sine undersøkelser.

Trykk cntr+f og skriv inn laptop for å se hva Hunter svarte under ed.

extension://bocbaocobfecmglnmeaeppambideimao/pdf/viewer.html?file=https%3A%2F%2Foversight.house.gov%2Fwp-content%2Fuploads%2F2024%2F02%2FHunter-Biden-Transcript_Redacted.pdf

Hunter-Biden-Transcript_Redacted.pdf (2,6 MB)

1 Like

Outch!

image

2 Likes

I mine øyne et innslag som er relevant for det vi snakker om,

image

1 Like

Markedets tro på Trump som president i 2024 tar Bitcoin til ATH :grinning:

2 Likes

Det er fra sine egne man skal ha det!

BREAKING: Donald Trump’s former White House communications director rips into him for his decaying mind, says that it’s “remarkable” that people complain about Biden’s age when Trump is clearly falling apart.

1 Like

Man må bare elske Newsmax!

image

1 Like

Her snakker vi! Go Lara!

image

1 Like

Får håpe at normale republikanere snart våkner opp og skjønner at de faktisk har fått partiet sitt stjålet fra dem og at de må bygge opp noe nytt fra bunn. USA hadde hatt godt av å ha flere partier, med koalisjoner i senatet og huset som kan gå sammen om forskjellige saker. Og så må noen av dem innimellom svelge at de ikke har presidentmakten i tillegg.

9 Likes

Trump blir nå riiimelig sikkert rep sin kandidat, men interessant å se Haley vinne to stater.
https://www.washingtonpost.com/politics/2024/03/05/vermont-primary-election-nikki-haley-wins/

Ja, dessverre svarer Haley på spørsmålet om hun vil støtte Trump hvis han vinner primærvalget at “Biden er verre for USA enn Trump”. Det lover ikke godt hvis det er slik moderate republikanere tenker.

Drømmescenarioet ville ha vært 15% MAGA, 35% Reagan-republikanere, 35% Obama-demokrater og 15% Bernie/AOC-demokrater, med en liten overvekt den ene eller andre veien selvfølgelig (og mine egne politiske tilbøyeligheter er slik at jeg likte Obama bedre enn Reagan).

4 Likes

For de av oss som klamrer oss til håp og statistikk så er den nærmeste livlinen nå Fox News. Oh my, the blatant irony!

image

1 Like

Interessant:

2 Likes

Tale på ca. 1:15 timer uten teleprompter, og virker å være uten manuskript. Mannen må jo helt klart være senil og dement. Trenger man virkelig flere bevis?

2 Likes