Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

Presidentvalget USA 2024

Fin oppsummering fra Trump her.

2 Likes

Er nok flere teleprompter der , men de er vanskelig å se.

4 Likes

Selvsagt er det teleprompter der, og det skulle det bare mangle!

Det er en viktig tale, og ting skal selvsagt gå smooth. Hvem som helst, selv en lynskarp Vivevek Ramaswamy, og også Donald Trump har slike hjelpemidler på en “State of the Union speech”

Bare å google litt så finner man bilder som viser at de har diverse hjelpemidler.

Feks Donald Trump:

Det er sikkert flere innretninger enn det jeg klarer å google opp på 5 min, men refleksjon som jeg har tegnet rød pil som viser samme person i salen ut fra vinkelen bildet som Vanity Fair bruker er godt egnet til å reflektere skrift fra en skjerm på gulvet.

Dessuten, det som er innringet i gult viser en refleksjon; man ser ikke gjennom den og ikke til noe som helst bruk eller nytte, slik man kan få inntrykk på bilder av Joe Bidens “State of the Union speech”

Media bruker i ikke så stor grad bilder som ikke samsvarer med “the message”, som i bildet over er “Joe Biden still got what it takes”.

Skal man bokstavelig talt “finne en annen vinkling” er det bare å finne bilder tatt fra en annen vinkel, bildet under er brukt av noen som er er mer kritisk til Joe Biden.

Og man ser at det herrens år 2024 finnes det helt utrolig teknologi ! En skjerm som ser gjennomsiktig ut fra den ene siden, og reflekterer fra den andre siden ! WTF!! (ironi, for de som ikke skjønte det).

Der ser man tydelig at det Joe Biden gjorde var å lese hele talen sin fra en teleprompter.

Dessuten klarte Joe Biden det han på forhånd garantert ble instruert på sikkert 100 ganger før talen: "Ikke gå off script!!, Uansett hvordan du blir utfordret eller provosert"

Jeg gjetter på at det var det Majorie Green prøvde på; å få Joe Biden til å gå bitte litt utenfor det som var nøye regissert på forhånd, og planlagt.

Kledd opp mest mulig for å vippe Joe Biden av pinnen. Ganske så utradisjonelt påkledd, og med ting til sitt kostyme egnet til forsøk på provokasjon.

Dessverre for Majorie så er var hun denne gang ikke smart nok til å “ta Joe Biden på senga”, for den eneste gangen Joe Biden faktisk gikk “off script” i “state of the union speech”, så var det faktisk forberedt av Joe Bidens crew.

Ser vi på Majorie sitt kostyme, så avslørte det temaet hun tenkte å ta opp

Det er et bilde av Laken Riley, en ung kvinne som ble voldtatt og drept av en illegal immigrant.

Så hvordan kan jeg anta at Joe Bien sitt crew på forhånd har gitt tillatelse til Joe Biden å gå “off script på dette”. Jo det eneste ekstra han har med seg, ved siden av et glass vann er nettopp Laken Riley button som adresserer den forventede forstyrrelsen fra Majorie.

Her ser vi hvordan den forventede “off script hendelsen” formidles av CNN

Se video hvor Joe Biden, får et øyeblikk til å skinne, og gå “off script”, og ta opp en button av Laken Riley.

"See Biden’s response to Marjorie Taylor Greene interrupting speech

While President Biden addressed the GOP-led failure of an immigration bill touted by his administration, Rep. Marjorie Taylor Greene (R-GA) interrupted him requesting he speak directly about Laken Riley, the Augusta University nursing student killed on the University of Georgia campus by a man who is not a US citizen.

Det blir presentert som “se hvordan Biden takler en heckler som Majorie”.

Men ser man gjennom klippet så ser man hvordan Joe Biden strever seg gjennom teleprompteren, først til venstre for han, og så for høyre fra han, før han plutselig skjønner (tipper han minnes på det av “santas littles helpers” nede i “lysgraven” om at “nå kan du planlagt gå off script”) og begynner å fomle etter den medbrakte Laken Riley buttonen.
Videoe-klippet i CNN-linken er 3:26 min langt, men denne insidenten er fra 0:30 til 0:50 min.

Det som er faktisk er utrolig, er at selv om Joe Biden faktisk klarer å ikke gå off script 1 eneste gang, og får en liten mulighet til å skinne med en kort planlagt “off script moment”, så klarer han å rote det til.

Han referer til Laken Riley som “Lincoln, Lincoln Riley” (0:44 min).

Kanskje han tenkte på Abraham Lincoln, eller bilen sin ? Hvem vet.

Uansett offisiell media må selvsagt rapporter på hendelsen, og forklarer intensjon, og påstår derfor at han sa “Laken Riley”:

Mens moren til Laken Riley er opprørt:

Det som imidlertid er hovedpoengene her er at:

  1. Selvsagt skal man ha gode hjelpemidler i en så viktig tale.
  2. Joe Biden gikk aldri off script og leste fra teleprompteren sin hele tiden
  3. I det eneste off script moment, som var planlagt, klarte han å surre det til.
12 Likes

:rofl::rofl::rofl: Hver gang… Verdens mektigste :crazy_face:

4 Likes

Evnen til retorisk improvisasjon er ikke høyest på lista mi over talenter jeg gjerne ser hos en amerikansk president, så teleprompters har jeg ingen problemer med. Men Biden er for gammel og surrete, ingen tvil om det, og å forsøke å framstille han som noe annet blir falskt. Trumps endeløse ramblings off script er heller ikke bedre. Biden er et trygt valg fordi han kommer til å gjøre det rådgiverne hos demokratene ber han om, men han er ikke et godt valg fordi vanskelige situasjoner vil kunne skape behov for selvstendige avgjørelser.

6 Likes

Litt merkelig å bruke så mye tid og krefter på et innlegg hvor du skal ha det til at alt var forberedt av Bidens crew, og at du antar at de på forhånd ga han tillatelse til å gå off script på dette, siden artikkelen til AP som du linker til sier de at det var Green som ga han denne button da han var på vei gjennom salen og hilste på folk.

The Democratic president was confronted as he walked into the House chamber by Rep. Marjorie Taylor Greene, the hard-line Republican, decked out in a red Trump MAGA hat and a T-shirt emblazoned with the message, which was also on a button she pressed into his hand."

Og fra Axios: “Biden responded to the outburst by holding up the “Say Her Name” pin Greene had handed him during his entrance” Min utheving.

Du ser det samme tydelig på videoen her etter ca 4 sekunder:
image

Om bruken av teleprompter eller ikke så er min antagelse at man ville sett tekst på den bakerste av de to teleprompene på bildet ditt om de var i bruk, for tekst skal jo visen fra forsiden.

Så ser jeg en Biden som hele tiden ser ut i salen, til venstre, rett frem hvor det ikke er en teleprompter, og til høyre, og ikke en som stirrer på en skjerm 2 meter foran seg.

Det jeg derimot ikke ser er en Biden som står og stirrer ned i lysgraven for å få signaler fra sine “puppet masters”.

2 Likes

Ha ha, da er det jo 100% sikkert at Joe Biden var forberedt på en mulig off script forstyrrelse fra Majorie Green, selv om det ikke var helt på måten jeg tippet. Godt gjort å ikke klare å huske navnet til Laken Riley da, og kalle henne Lincoln Riley.

Seriøst??

Ser du ikke av bildene jeg har postet at skjermen ser gjennomsiktig ut sett fra salen, og at det er 2 skjermer som kan reflektere ting fra gulvet foran han.

Står man litt på siden av et speil så ser man ikke seg selv, man ser det som er en tilsvarende vinkel på andre siden, dette gjelder både horisontalt, og vertikalt.

Må si at jeg er mer enn litt overrasket over at en voksen mann? som deg @Floppen ikke forstår hvordan et speil fungerer.

5 Likes

Noen andre enn meg som syns hele seansen med State of the union talen er smått absurd å se på?

Når det legger frem bevis på at du tar feil, og at det ikke var forberedt av hans team så skal du spinne det til at det er bevis for at det er 100% sikkert at han var forberedt. Så etter å ha fått dyttet en button inn i hånda av Green, som han ikke en gang ser ut til å se nærmere på ut fra bildene, så er han så klarsynt at han spoler frem i tid, forutser at Green langt ut i talen hans kommer til å avbryte han med å rope ut “say her name!”. Han går så videre gjennom forsamlingen, småprater og hilser på folk og forbereder seg samtidig på å gå off script på bakgrunn av denne forutsigelsen han opplevde.

Greit, da er det notert at Bidens mentale kapasitet ligger noen hakk over mange andre. Ja, det høres ut som han sa Lincoin og ikke Laken, så da var han med andre ord kanskje ikke så forberedt allikevel.

Jeg har liten kunnskap om telepromptere, men har googlet litt og ser det bla. brukes en reflekterende plate som speiler deler av lyset 90 grader horisontalt mot taleren og slipper igjennom resten rett opp. Så da lærte jeg om ikke annet noe om hvordan en teleprompter fungerer. Speil gadd jeg ikke google, for jeg tror jeg har en god fornemmelse av hvordan de fungerer, både horisontalt og vertikalt. Det endrer uansett ikke min oppfatning av at han ser ut til å se ut i salen og ikke stirre inn i to teleprompter, men innrømmer gjerne at det er sannsynlig at de var i funksjon.

For øvrig er det vel stenografene som sitter i “lysgropa” foran Biden på bildet ditt, og ikke hans gode hjelpere? For teorien er vel ikke at det er gode hjelpere som sitter med plugg i øret og redigerer talen på direkten slik at staben hans skal ha full kontroll på hva som sies.

Ellers ser jeg at det også i linken din til Voz skrives at Green ga han denne button, så det manglet jo ikke på hint og spor langs veien dersom du hadde lest dine egne linker :wink: “Greene herself, who before starting the speech presented a pin to the president that said “Laken Riley, say her name.”

2 Likes

Litt rart om Bidens folk ikke har forberedt noe ang Greene:

Greene har vært en uttalt tilhenger av QAnon siden 2017,[27] og spredte pizza-gate konspirasjonsteorien før «Q» dukket opp på 4chan.[28] Hun har antydet at Hillary Clinton myrder de som etterforsker henne. Hun har sagt at masseskytingen i Las Vegas i 2017 var orkestrert av myndighetene for å få strengere våpenlovgivning. I april 2018 ble hun spurt om henging av «H & O» (Hillary og Obama), og svarte at scenen er klar men at det må gjøres perfekt, ellers vil liberale dommere la dem slippe unna.[29]

I november 2017 skrev Greene på Facebook at «romgeneratorer» sendte laserstråler for å starte skogbranner i California slik at guvernør Jerry Brown kunne få bygd sitt hurtigtog. [28] Hun spredte udokumenterte teorier lansert av Alex Jones om at Seth Rich, som ble drept i 2016, ble drept på bestilling fra Barack Obama for å lekke informasjon fra det demokratisk partiet, selv om politiet anså drapet som et ran.[30][31][32]

Greene har knyttet Hillary Clinton til barneofring og pedofili. [33]

Den 1. februar 2021 sa Mitch McConnell at konspirasjonsteorier var som en kreftsvulst for det republikanske partiet.[34] Greene responderte ved å si at «Den ekte kreften for det republikanske partiet er svake republikanere som bare vet hvordan man taper ærefullt.»[35]

Hun har hevdet at skoleskytingen ved Sandy Hook i Connecticut (26 drepte) og ved Parkland i Florida (17 drepte) var arrangert av våpenmotstandere,[36] selv om hun har innrømmet overfor etterlatte at skytingene fant sted.[37][38] Greene har trakassert overlevende etter skoleskytingene.[10][39]

Twitter[rediger | rediger kilde]

Den 2. januar 2022 ble Greenes personlige konto på Twitter permanent utestengt for «gjentatte brudd på retningslinjene våre for feilinformasjon om COVID-19», ifølge en talsperson for Twitter.[40][41] Hun har tidligere blitt midlertidig utestengt flere ganger,[42][43] og femte advarsel medførte permanent utestenging

4 Likes

Hvordan skal man kunne forberede han på en person som er så uforutsigbar, annet enn ved å forberede han på at hun er uforutsigbar.

Biden. og ingen andre for den saks skyld, er tjent med å gå rundt med MGT i hodet i tide og utide.

syns egentlig det er rart at hun får være i samme rom som presidenten i det hele tatt

5 Likes

Ganske spesielt ja :grinning_face_with_smiling_eyes:

1 Like
  1. Her er flere eksempler på Biden som går off script i talen sin.

image

1 Like

Det er i alle fall interessant å se hvordan enkelte tolker og beskriver talen, og i så henseende føles det nærliggende for meg å tenke tanken “smått absurd”.

image

Dette er GOP’s representant som fikk ansvaret for å gi respons på Bidens tale. For de som bryr seg om forskjellen på sannhet og løgn så brytes det ned på en fin måte her.

image

Synes dette tilsvaret er verdt å merke å merke seg.

image

image

2 Likes

Det er lov å endre menig når man blir møtt med fakta, ikke sant?

image

1 Like

Det er lov å være uenig om man mener tallene lyver.

image

1 Like

Det er nesten utrolig at du mener at Biden snakker helt fritt uten teleprompter i sin state of the union tale.

Helt åpenbart å legge merke til at han leser fra et script om man faktisk ser og lytter til talen hans. Også har den en del identiske komponenter fra forrige state of the union taler i 2022 og 2023.

The Telegraph, USA Today, Nettavisen, og mange fler mener også at han bruker teleprompter.

1 Like

For å oppdatere deg… Du er sikkert ikke enig, men det er greit.