Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

Presidentvalget USA 2024

Tiggergangen fra en som påstår han er blant verdens rikeste tar ingen ende. Når ser vi han arrangere Tupperware-party.

image

1 Like

Flere våpen gjør oss tryggere! Bare ikke her hvor vi ønsker å selge de.

image

1 Like

@floppen, jobber du i ett “propagandaapparat” eller er du bare overs interessert?

5 Likes

En god fremstilling av noen av tingene Trump vil gjøre om han blir president. Dog utvalgte punkter som VG vil fremheve.

1 Like

Uansett om man er for eller mot er det greit å huske at ingen politikere får gjort alt de lover, kompromisser vil kreves for å få flertall, fire år er ikke veldig lang tid, og de mest tilspissede utsagnene er valgkamp ikke strategiske planer.

Jeg er likevel bekymret for at den mannen kan bli president igjen.

@Morti du som er relativt oppdatert på Trump, er det noen viktige saker du savner fra utvalget til VG?

2 Likes

Er på mobil så tar ikke alt, men

  • Ta ut narkotika kartellene
  • Fjerne koblingene mellom tek selskapene som sosiale medier og Government/fbi/Cia.
  • stoppe sensur
  • innføre America First prinsipper generelt
  • Fjerne uærlige tjenere i Justisdepartementet
  • innføre lov og orden igjen. Øke budsjettet til politi.
  • Avslutte Ukraina krigen og unngå nye kriger
  • Få realisert flygende biler
  • Bygge 10 nye byer. Som skal basere seg på lokal produksjon av mest mulig av det byene trenger.
  • Sterkt redusere import fra Kina
  • Skattekutt

Mye mer også. Han har vist at han har ambisjoner i verdensrommet. Ikke sagt så mye enda om det tror jeg. Det er nok av problemer i folks hverdagsøkonomi at det er litt upassende å snakke om nå.

6 Likes

I 2016 var han iallfall tydelig på at USA skulle til Mars i 2025.

Romfarteksperter bak han og i media himlet med øynene, men antar “Biden is to blame” av narsissten Donald.

1 Like

Av ren interesse over hvor leserene her inne står, hvem håper du vinner det kommende presidentvalget (anonym avstemming)?

  • Trump
  • Biden

0 stemmegivere

1 Like

Har ikke fulgt disse trådene, men er litt nysgjerrig på om folk egentlig har behov for å heie på Biden og Trump ? Er det ikke ganske innlysende at de politiske problemstillingen de representerer kunne vært håndtert bedre uten dem?

edit: evt sverte dem også…

2 Likes

Er mer opptatt av det som er reellt enn å diskutere utopier og drømmesenarioer.

4 Likes

I valget mellom pest og kolera har jeg like fullt en preferanse, selv om jeg gjerne skulle sett at “ingen av dem” var en realistisk mulighet.

3 Likes

Ja såklart, men ser at man diskuterer om Biden bruker telepromter eller ikke osv som om det er en avgjørende politisk sak… blir bare nysgjerrig på om politisk personkult har en reell apell, eller ikke…

2 Likes

Det er ikke så mye en personkult som folk vil ha det til. Det jeg mener er at det handler mer om rettferdighet enn noe annet. Folk føler at Trump ble behandlet urettferdig og dårlig med alle forfølgelsene sist. Han ble fratatt muligheten til å jobbe effektivt med alle angrepene i representantenes hus, av FBI, CIA og mediene at folk føler rettferdigheten må rebalanseres.

Jeg tror at dersom Trump vinner så vil landet bli enda mer delt enn det er nå. Han vil nulle ut alle woke påfunn de siste årene og omvendt rasisme som har spredd seg i USA. Etter 4 år med Trump og en kortvarig dårlig utvikling i forhold til et “united” USA så vil to nye kandidater fra begge partier lanseres til neste valg om 4 år. Republikkanerne vil på det tidspunktet føle at det er 1-1.

Da vil landet få en ny sjangse med en ny generasjon politikere. Da håper jeg velgerne er leie av kandidater som er splittende, slik beggge leierer støtter nå, og heller gå for mer moderate og samlende figurer i begge partier.

Men hvis Biden vinner nå, så tror jeg landet vil splittes enda mer. Da blir det mer woke og mer omvendt rasisme og det vil stå 2-0. Da tror jeg kandidatene om 4 år vil bli ytterliggående kandidater fra begge sider som vil være mer spilittende for landet enn det Biden og Trump har vært og er, og kommer til være i minimum 4 år til. Mye lengre om Biden vinner.

Derfor mener jeg at det, på en måte, er best for landet på sikt om Trump vinner nå. Uansett om man liker sirkuset som kommer med eller ikke. For det vil føre til at vi på sikt vil få mindre splittende politikere i fremtiden.

4 Likes

At mordratene økte var på grunn av BLM og det anarkiet som herjet - støttet av Demokratene. Det var daglige opptøyer, byer hadde lovløse soner, politiet turte ikke gripe inn.
Å gi skylden for det på Trump er fullstendig ko-ko.

8 Likes

Fin analyse egentlig, men samtidig tenker jeg at politikken i USA har vært preget av urettferdighet og kynisk spill i alle generasjoner.
At kandidatene nå skal fungere som en slags representasjoner av dette minner nesten litt om wrestling, eller i hvertfall en sammenblanding av underholdning og politikk på en måte som er litt vanskelig å akseptere

2 Likes

Hehe, nei, der må jeg nok skuffe deg. Er bare “litt” over snittet interessert. Til glede for noen, og til ergrelse for andre :wink:

Det vil jeg gjerne se dokumentasjon på, for det er vel ikke sånn at BLM plutselig sluttet å eksistere når Biden ble president. Uansett sies det at statistikken viser at tallene for voldskriminalitet er de laveste på 50 år, uavhengig av tallene under Trump.

Jeg har heller ikke lagt skylden på Trump, jeg bare refererer til statistikk, og så kan man jo studere tallene for å se etter nyanser og avvik. Selv tror jeg mye av oppgangen under Trumps siste år kanskje kan tilskrives Covid-relatert kriminalitet…

Noen tror seriøst at om bare Trump får 4 år til så skal alt gå tilbake til status quo, og dems og reps vil kunne ha en normal valgkamp med dertil egnede kandidater.

Yeah right, hvorfor skal man tro på at de mener det de sier, og at de kommer til å gjennomføre det så snart de får sjansen.

image

Siste fra Musk. Blir nok ikke Tesla på meg med det første.

image

3 Likes