Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

Presidentvalget USA 2024

Noen ønsker bølla, andre ønsker den som står opp mot bøller.

Hva ville DU ønske at DINE unger skulle ha lært av DEG når de vokste opp?

image

image

6 Likes

Det er litt lettvint å bare si målene, og ikke planen for å oppnå dem, men med såpass mange ser jeg jo at det ville tatt deg en god stund. Takk for svar.

Noen mål slik som å ta ut karteller tror jeg egentlig har enighet om selve målet, men midlene man tenker skal føre dit er på forskjellige planeter på D og R-side.

Ellers er jo de målene en blanding av ting som er greie, men kanskje litt mye å love, og ting som er helt koko, som flygende biler. Samt ting som skattekutt som er helt standard politiske motsetninger på de to fløyene.

Jeg tipper VG kuttet masse av plasshensyn, og ikke nødvendigvis med en spesifikk agenda.

1 Like

Like godt gjort som når Green sier Lincoln Riley?

image

5 Likes

Det stemmer ikke i følge folk som har hatt tilgang til talen på forhånd. Det var tvert imot uvanlig mange improvisasjoner i årets tale. Selvfølgelig er en såpass rutinert poltisk taler som Biden forberedt på hvilke deler av talen som kommer til å gi negative reaksjoner fra salen og kan fort ta en improvisert replikk.

De gangene han ikke var forberedt på rop fra salen hørtes det derimot ut som at han syntes det tryggeste var å ikke la seg forstyrre men fortsette å si det teleprompteren viste ham.

Jeg tenker at denne talen viser ganske mye av hvordan valgkampen kommer til å formes fra Demokratenes side. Vi kommer forhåpentligvis til å få se en litt råere utgave enn den tidligere “when they go low, we go high” som aldri har funket for dem.

2 Likes
  • Ta ut narkotikakartellene, lett å si. Kanskje like lett som å si at man skal bygge en mur langs hele den sørlige grensen.
  • Koblingene mellom tek-selskaper og “deep state” fjernes enklest ved å ta av foliehatten.
  • Stoppe sensur? Du tenker nå på dette med å forby forskjellige ukomfortable bøker fra skoler og biblioteker går jeg ut fra? :wink:
  • America First er gamle rasismegreier. Ønsker du det velkommen tilbake?
  • Justisdepartementet trenger sikkert en liten oppussing. Kanskje vi kan sende dem noen tidligere Frp-justisministere?
  • Lov og orden er fint. Det fikser man ved å støtte politiet, øke lønningene og ikke sende folk til kongressbygningen for å drepe politifolk.
  • Avslutte Ukraina-krigen på Putins vilkår går jeg ut fra? Det er jo den eneste måten å få avsluttet krigen på 24 timer.
  • Flygende biler? Ja, det er det største problemet vi har, at ikke bilene kan fly. Jeez…
  • Byer er som stier. De bygger seg selv der de trengs. Å bygge sovietiske monotowns har lite for seg historisk sett.
  • Uten kinesisk import må jo Trump produsere sine caps og Ivankas klær et annet sted. Det kan bli dyrt.
  • Skattekutt er høyt på Bidens agenda. Ingen føderal skatt hvis du tjener under $400k. Derimot skal du betale mer hvis du er miljardær. Det synes jeg høres ganske fornuftig ut (bortsett fra at mine norske øyne kanskje synes at den skattegrensen til Biden er vel høy).
11 Likes

Synes du det er en ok måte å avslutte krigen på ved å la Putin vinne?

3 Likes

Skikkelig barnehage her: Her diskuterer man kampen mellom to seniele menn i USA. Den ene er støttet av alt som kan krype og gå av høyreekstremister ( Breitbart,Ku klux Clan, Cambridge Analytica- antidemokratisk høyrefascistisk påvirkningsinstams, som med falske påvirkninger har forårsaket gevinst av høyrekrefter især i Afrika OG i USA).

Det man i grunn burde diskutere er OM det er noe igjen av demokratiske grunnprinsipper i USA. Som samfunnsviter er mitt svar entydig NEI; USA viser veien mot demokratiets definitive død.
At en type som Manchin skulle være en «demokrat» er illustrerende for anti demokratiet USA. Å ha fortsatt tiltro til «demokratier» er i det hele tatt avslørt etter COVID og all indoktrinering også i etterkant; Samtlige demokratier valgte kapitalen og valgte bort sin befolkning.

En annen diskusjon er jo konsekvensene av valget i USA for Norge/ Europa.

At det i det hele tatt finnes norske Trumpetister er sjokkerende: De velger en sosiopatisk menneskehater, som driter i Europa; Putin kan gjerne ta Norge… å støtte en kriminell som burde sitte 700 år i fengsel, med Europa i potten betyr at de Nordmenn som foretrekker ham mangler IQ/EQ eller er sosiopatiske/ psykopatiske.
Så enkelt er det! Er du anti norsk så støtter man sosiopaten!

3 Likes

Det er noen her som tror jeg ramset opp mine kampsaker, men jeg ramset opp noen av Trump sine kampsaker som VG utelot i sin sak, etter spørsmål fra @aTinyHorse

Jeg føler ikke jeg trenger å forsvare noe. Men kan nevne til @interferensen at du bør sjekke ut X-Files (Twitter files). Hvor det fremkommer at det ikke har noe med foliehatt å gjøre, men basert på fakta.

2 Likes

Fakta fra Matt Taibi da for eksempel? :wink: Det er ganske mye rundt Twitter Files som er debunked som voldsomme overdrifter og direkte faktafeil (eller løgner kan vi kanskje kalle det).

2 Likes

For ein fargerik virvelvind du er :blush: :muscle: stå på.

Lett match når Trumpister må nødvendigvis score lavt på alt de i beste fall kan måles opp mot. :joy::joy:.
VELDIG illustrerende at 1/3 del i Norge foretrekker sosiopaten som mener at Europa godt kan bli russisk. Tenk deg 1/3 av Norge er høyrefascister!

1 Like

Beklager at jeg indirekte satte deg i den situasjonen. Jeg hadde forventet bedre av forumet ettersom oppfordringen min bokstavelig var innlegget før ditt.

Jeg vet du støtter Trump, men har selvsagt ingen forventning om at du står inne for alt han finner på. Selv sliter jeg med å finne politikere jeg er mer enn 50% enig med.

3 Likes

Flere enn meg som aner lukten av ironi her?

image

Det er noe med vaksiner som ikke er lett for Trump å navigere rundt når MAGA lurer som skvalpeskjær i opprørt farvann.

image

Noen med korttidshukommelsen i orden som kan minne meg på hvem som var president i 2020?

image

4 Likes

Det var ikke bare Matt Taibi, men også Lee Fang bl.a.

For det andre, så var det ganske så ekstreme påstander mot FBI og andre føderale etater som Elon Musk offentliggjorde. Om disse hadde vært oppdiktede løgner, ville FBI og DHS allerede ha initiert rettsaker mot Musk & Co for defamation.

Jeg håper at du har lest innholdet til e-postene som FBI skrev til Twitter-ansatte…? Dette er ren kollaborering på sensur og propoganda.

Så er det heller ikke noen hemmelighet at Google bl.a. fjerner søkeresultater fra høyreorienterte nettaviser. En kan trygt si at tek-selskapene, og FBI, jobber for demokratene.

4 Likes
2 Likes
1 Like

Intervjuet Tucker gjør med Chris Cuomo er et skritt i riktig retning. Tidligere fiender nå venner. Grunn for håp i hengende snøre? :pray:

Jeg har i alle år stilt meg sterkt undrende og kritisk til at politikken i USA skal påvirke jussen i så stor grad, at gjeldende politisk flertall skal kunne oppnevne dommere og at aktorer og påtalemyndigheter skal velges gjennom politiske valg. Hvor blir det av det nødvendige skillet mellom juss og politikk?

Ser ut som det er noen endringer på vei. Positivt eller negativt? For meg ser det positivt ut om man skal ha rettferdige juridiske avgjørelser som det førende elementet.

" Plaintiffs hoping to reshape federal or state policies will no longer be allowed to choose which judge will hear their case, at least in federal court. A new policy announced Tuesday by the Judicial Conference of the United States, a government body that sets policy for federal courts, targets rules in some federal courts that the conference said “risked creating an appearance of ‘judge shopping.’”

At least in the short term, this policy is a massive victory for the Biden administration — and, indeed, for anyone who believes that federal and state policies should not rise and fall based on one outlier judge’s partisan views."

Også veldig betryggende dette:

From Upside Down World: Christina Bobb, the former Trump lawyer, who helped try and overturn the 2020 election AND signed the letter to DOJ stating there were no government documents at Mar-a-Lago, has been hired by the RNC as “Senior Counsel for Election Integrity”.

Og mer enn litt morsom denne:

"GOP Rep. Elise Stefanik voted AGAINST the bill that resulted in $1.8 million dollars coming to her district that she is now attempting to take credit for. "

4 Likes

68% Biden ser jeg. Om man skal dømme ut fra bruk at utestemme så er det fristende å si at de som er for Trump ligger på 32% :wink:

1 Like