Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

Presidentvalget USA 2024

Propaganda. Vi gikk grundig igjennom hendelser her på ti når det pågikk. Og det står ikkje akkurat i stil. Som så mye av det media pusher :smiley:

1 Like

Synes du denne gir en god oversikt da?

3 Likes

Jeg er veldig for å ha egne meninger, stå opp for dem på en seriøs og ordentlig måte, ikke la seg rive med av hva “alle” andre måtte mene, men samtidig, et sted går sannelig grensen.
Og det å fornekte slik beviselig fakta fører ingen fornuftig steds hen.

9 Likes

Tror ikke du har forstått konseptet med kontroll på store folkemengder. De hadde ikke folkene til å stoppe folkemengden og de ville ikke massakrere dem heller. Da er det ikke noe annet valg enn å la de slå fra seg, mens man beskytter de få tingene som er reelt viktig med det man har. Det var ikke noe annet realistisk alternativ enn å gi opp for overmakten i folkemengden. Hva syntes du de burde gjort? Skutt mot demonstrantene? Det var nok det eneste maktmiddelet de hadde igjen, men ikke brukte selvsagt.

5 Likes

Mens demonstrasjonen pågikk var det mye filming av besteforeldre og barnebarn som koste seg med termos. Jeg så alt på CNN. Etter stormingen er ingen av disse bildene vist igjen. Men det er veldig lett å finne bilder tatt i vinkler som får demonstrasjonen til å fremstå som voldeligere enn det var. Det er noen, slik som meg, som så hele greia live og så er det de som trenger å sitte og google bilder godkjent av CIA nå i ettertid. Altså dere.

Jeg og du Altiexiles er sikkert de eneste som vet hva vi snakker om her :slight_smile:

3 Likes

Jeg så det også live, ikke vær så sikker. Ingen påstår at det ikke var i hovedsak fredelelige folk bak i folkemengdene. Vi snakker om de som brøt seg inn da de brøt seg inn. Det var ikke noe annet valg enn å slippe dem inn. Jeg så det selv

4 Likes

Lykke til å finne igjen et bilde av noe som fremstiller demonstranter som fredelige den dagen

1 Like

Når de ikke møtte motstand var de hovedsakelig fredelige, men det de gjorde var ulovlig og burde møtt motstand i utgangspunktet. Men de var for mange. Der de møtte motstand og hindre ble de voldelige.

3 Likes

CIA agenter som oppildnet og kjørte aggressiviteten opp med vilje. Ingen av de i fronten der er gjenkjent av noen av de andre. Folk lurte på hvem de var og ingen hadde sett dem ved tidligere anledninger. Nå stod de plutselig i front og pushet ned barrikader. Alle lurte på hvem de var, men identiteten deres vil nok være skjult for all fremtid.

2 Likes

Ah, ja, tenkte ikke på at de måtte ha CIA agenter som handlet på statens vegne med å angripe staten på vegne av Trump. Hvor kompetent du får CIA til å fremstå er rimelig heftig. Kan ikke ha vært folk som handlet på egen vilje nei. Men hvis du mener det var CIA som planla og fikk disse folkene til å gjøre dette, mener du også da at det de gjorde var feil? Eller var det ikke det?

6 Likes

Det er virkelig “flat earth”-nivå på konspirasjonsteoriene her. Minner overraskende mye om min paranoide, hasj-avhengige eks-kompis og hans totale virkelighetsbrist.

6 Likes

Vi vet at Pelosi avslo politiets og Trump sin anmodning etter flere ressurser. Hvorfor ikke ha nok politi på en slik varslet demonstrasjon?

Vi vet at CIA og FBI har instruert sosiale medier i hvilke personer de ville ha fjernet fra sosiale medier. Det er snakk om folk med så lite som under 100 følgere på Twitter. Så kompetente er de…

3 Likes

“The National Guard can only be activated by the president or a governor,” Huder added. “In the case of D.C., it can only be mobilized by the president of the United States.”

During a rapidly evolving situation Wednesday Jan. 6, the Department Defense was fielding uncoordinated calls from hundreds of elected officials requesting and offering assistance to respond to the unprecedented breach of the U.S. Capitol Building. The Army and the D.C. National Guard were coordinating with the federal Capitol Police and the local D.C. Metropolitan Police Department to assist with an immediate response. Secretary McCarthy first spoke with Governor Hogan at 4:40 p.m. on Jan. 6, where he thanked Governor Hogan’s offer to provide support. Secretary McCarthy thanked Gov. Hogan for his support and ensured him his service members will be taken care of and provided a point-to-point contact.

Also, it’s with noting that during the first day of hearings by the January 6 committee, Rep. Liz Cheney said: “Trump gave no order to deploy the National Guard that day, and made no effort to work with the Department of Justice to coordinate and deploy law enforcement assets. But Mike Pence did each of those things.”

5 Likes

Så du er enig med Trump om at det ikke er lurt å få TikTok tvangssolgt?

Det er slik mediene holder på og dere går på limpinnen hver gang.

Trump ber Pelosi engasjere flere politi før demonstrasjonen så faktasjekker mediene om han ba millitæret engasjere seg mens demonstrasjone pågikk.

Du har lettlurte folk og så har du demkorater.

2 Likes

Kan du komme med noe kilder, så kan jeg korrigere min oppfatning av saken?

1 Like

Det spørs…må nok bruke dagen da på å gå gjennom side 50-200 i google søket. Gjør det selv!

Du kan jo bare si at du ikke klarer å finne noen bevis for hva du påstår?

Hvis noe slikt bevis finnes, skulle det vært en smal sak å hoste opp når man har så mangen Pro-Trump grupper rundt omkring som snakker så varmt om Trump og alt er en heksejakt.

5 Likes

President Donald Trump wanted National Guard troops in Washington to protect his supporters at a Jan. 6 rally that ended with them attacking the U.S. Capitol, leaving five dead, Trump’s former Pentagon chief testified on Wednesday.

Miller testified that the U.S. military was deliberately restrained that day when Trump’s rally turned into an assault by hundreds of his followers that left five dead, including a Capitol Police officer.

https://www.reuters.com/world/us/congresswoman-says-trump-administration-botched-capitol-riot-preparations-2021-05-12/

WASHINGTON - Today, Committee on House Administration’s Subcommittee on Oversight Chairman Barry Loudermilk (GA-11) released a transcribed interview the January 6 Select Committee conducted with President Trump’s former White House Deputy Chief of Staff Anthony Ornato, which shows President Donald Trump pushed for 10,000 National Guard troops to protect the nation’s capital.

1 Like

Du kan google selv eller? Et enkelt søk fikk opp en hel haug så dette klarer du selv.