Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

Presidentvalget USA 2024

Hvis det er noen link så må det være “fake news”. Der har du linken.

Ikke helt uten oppstartsproblemer.

Two investors in Trump Media insider trading case plead guilty | CNN Business

Tar med denne som en ekstra teaser.

It’s seems impossible that within a week of taking your company public that:

• it launched at an $8B evaluation
• reported revenue at $4M year
• lost $60M in a year
• you’re suing the co-founders
• arrests for insider trading
• connected to Russian money laundering
• those Russians are connected to a plot to remove the sitting president from office

Somehow Trump found a way

1 Like

Hva har endret seg siden 2022 Ted? Har noen hvisket deg noe inn i øret?

Tetiana Fella :ukraine: on X: “Senator Ted Cruz: Based on the Budapest Memorandum, the USA has an obligation to help :ukraine: militarily. Ukraine gave up the world’s third-largest nuclear weapons stockpile (~4155 nuclear warheads), ~100 strategic bombers, 176 missile complexes in exchange for safety. #ArmUkraineNow https://t.co/i5zVEOL4g7” / X (twitter.com)

All spenning er ikke borte, så litt mer popcorn er bestilt.

‘Rejected’: Trump bond filing ‘returned for correction’ over botched lawyering - Raw Story

Burde jo egentlig høre hjemme under «Ko-Ko» avdelingen i politiske memes, men dette reflekterer fort vekk en presidentkandidat sin oppfatning om NATO/Ukraina og fremtiden så da postes den her :cold_face:

3 Likes

Nye “reflekterte og velfunderte” argumenter fra Trump om hvorfor USA skal overgi NATO til seg selv i kampen mot Russland.

Hvor var dette havet mellom oss etter 9/11 vil kanskje noen spørre; den eneste gangen artikkel 5 i NATO-traktaten har blitt tatt i bruk.

image

1 Like

Ja, hele Beringstredet :grinning:
3,8 km (når det flo) skiller landene hvis en skal være nøyaktig (Big Diomede / Little Diomede) :joy:

At Biden kom til å starte kriger rundt i verden sa jeg for 4 år siden. Samme med Hillary før det. Noen demokrater er kjøpt og betalt. Noen er ikke det. Trump vil ikke ha disse endeløse krigene som USA enten starter eller dras inn i.

Hvis du vil ha fred i Ukraina stem Trump. Hvis du vil ha endeløs krig i Ukraina som er svært profitabel for USA både økonomisk, strategisk, energimessig og finansmessig så stem på Biden. Han vil holde krigen i gang til han dør.

Dollaren elsker krig i verden og dollaren er USA sitt største fortinn i økonomisk konkurranse.

5 Likes

Slutter vesten å støtte Ukrania får man en “fred” i Ukraina som innebærer at ruzzerne voldtar og okkupere hele landet.

Det er virkelig så langt ute på viddene at jeg har vanskelig å tro at det kan finnes mennesker som sitter her i Norge med tilgang til et fornuftig utvalg av informasjon. :exploding_head:

11 Likes

I tillegg vil det gjøre Russland sterkere,noe som absolutt ikke burde være i USAs interesse.
For ikke å snakke om den brutte tilliten og sviket vestlige europa vil betrakte det som.
Det er fryktelig kortsiktig å kutte støtten til Ukraina. Minner om en struts som kjører hodet i sanden.

6 Likes

Er jo fint at du demonstrerer hva slags meninger den vestlige verden har å stri med.

Kan love deg at polakkene deler ikke ditt syn.

Ukrainerne glemmer heller ikke:

Men ja du har helt sikkert rett at amerikanerne kommer til å svikte totalt denne gangen, med ganske så dramatiske og forutsigbare konsekvenser for verden.

9 Likes

Dette innlegget ble rapportert og er midlertidig skjult.

1 Like

Ber om at folk slutter med navnekalling og klovneemojier, ellers må tråden pauses.

1 Like

Hv mener du med meninger som vestlige verden har å stri med? Folk som ønsker fred? At det på et tidspunkt må bli en fredsavtale er helt sikkert. Jeg mener heller før enn senere. Det er typisk norsk å være for fred og diplomati. Og mot krig. Så føler ikke akkurat at vi er så mye å stri med vi som ønsker fred i Ukraina. Hvilke betingelser den skal ha har jeg ikke sagt noe om.

Det virker som alle dere i klovnegjengen (ikke du Savpig såklart) tror at en det er poppis å være for krig. Men det er det ikke.

2 Likes

Det å være mot en verden der en stor og mektig nabo kan invadere alle mindre naboer er ikke det samme som at man er for krig…

Skulle gjerne ønsket at Norge kunne bruke 600 milliarder på det grønne skiftet heller en å forsvare oss mot russere jeg, men sånn er desverre ikke verden så lenge de ikke klarer å forandre seg.

9 Likes

Det er alle i mot det. Spesielt alle mindre land er veldig i mot det. Så der er vi helt enige. Har jeg sagt noe annet?

1 Like

Konsekvensen av appeasement mot russerne = mer krig.

Russerne har aldri noensinne i historien gitt seg frivillig om de ikke har blitt stoppet.

7 Likes

Russland har overholdt ganske mange avtaler. Så det stemmer bare ikke.

1 Like

Problemet er at Trump ønsker at hjelpen til Ukraina skal stoppes. Det er i hvert fall den forståelsen de fleste i tråden har. Tror du han mener det eller tror du han vil finne en annen løsning hvor Ukraina får beholde sine grenser fra 2014?

Jeg tror han ikke kan gi Ukraina tilbake det Russland har tatt, men kanskje tvinge fram en fred hvor Russland får beholde øst-Ukraina, som for øvrig inneholder hoveddelen av naturressursene i Ukraina og vil være et langsiktig enormt tap for landet.

5 Likes

Han vil ikke at hjelpen skal stoppes. Det er propaganda. Og jeg har forklart det før.

Hvordan en fredsavtale vil bli seende ut er helt i det blå for meg. Så der har jeg ikke kompetanse. Det vil jo være de to landene som blir enige om en. En fredsavtale betyr enighet.

1 Like