Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

Presidentvalget USA 2024

Jeg synes klovne-emojier er supert jeg, for da er man tom for argumenter. Hvis noe er så latterlig burde det være verdens enkleste ting å dokumentere hvorfor ting ikke holder mål.
Selv unngår jeg slike emojier, særlig klovnen, for det er i mine øyne det ultimate nederlag, total defeat å måtte gi.

8 Likes

Ok, da er vi litt nærmere resolusjon i hvert fall. Der er nok mange uenige med deg per nå.

Det er dessverre mange her inne som spiller mer på følelser enn å tenke realpolitisk. Ett viktig stikkord: politisk pragmatisme.

1 Like

Han har ordrett sagt at han ville kreve fra zelensky å gjøre en avtale = gi fra seg minst like mye land som russland sitter på nå, ellers ville de fortsette å blokkere absolutt all støtte, som republikanerne nå har gjort i snart et år.

Appeasement.

Russerne må slåes militært, og Ukraina må inn i nato, eneste måten vi kan få en varig fred.
Hele playbooken står i historiebøkene fra 100 år tilbake.

Men som sagt, jeg tror Trump vinner valget, og jeg tror det kommer til å få ganske dramatiske følger.

11 Likes

Hvem andre enn Trump-sympatiserende republikanere i Kongressen er det som i stort antall stopper våpenpakken på 60 mrd USD ?

4 Likes

Vel Orban hevdet at Trump hevder han ikke vil gi en penny til.
Trump hevder han vil få slutt på krigen i løpet av 24 timer.
Er det i de 24 timene støtten skal fortsette da eller?

2 Likes

Han har ordrett sagt at han vil kreve at Europa betaler en større andel av kostnader med krigen enn i dag.

1 Like

Biden stopper pakken.

Avtaler er lagt på bordet og Biden vil ikke si ja.

1 Like

Høres vagt ut :grinning:

Den som får til en fredsavtale der får en stjerne i boka mi. Uansett om det er Biden eller noen andre. Men det blir ikke Biden. Det er jeg temmelig sikker på.

1 Like

Så støtte i 24 timer da altså?

2 Likes

En gammel uttalelse. Mye blod har rent i gatene siden den gang. 24 timer er også en typisk overdreven Trump uttalelse. Det skjønner alle.

1 Like

Kina trenger noe Russland har, USAs største konkurrent er Kina :face_with_monocle:

Hvordan ser du for deg at Trump skal få Russland til å trekke seg tilbake til tidligere grenser og slik legge grunnlaget for fred? Ukraina og Nato har så langt ikke klart det, men Trump skal klare det uten militærmakt? Da må han jo ha en eller annen mystisk makt over Putin?

2 Likes

Han har ordrett sagt at zelensky må gjøre en deal

4 Likes

Hvordan kan Biden stoppe pakken når den ikke engang er kommet gjennom i Kongressen? Hvor republikanerne stopper den?

2 Likes

Jeg er ikke ekspert, men jeg tror at en fredsavtale må inkludere at noe areal blir overført til Russland. Men dette har jeg ikke peiling på. Det viktige for meg er at det blir fred. Så om en grense flyttes litt på kommer i andre rekke. Men det er klart, det må være betinget at Ukraina er enige.

2 Likes

Mulig det er her Donalds magiske bibel kommer inn som en avgjørende faktor.

1 Like

De har fått avtaler presentert som sier at dersom de gir penger til grensestøtte så vil pakken hans bli godkjent.

1 Like

Voldtektsofferet skal underkaste seg voldtektsmann, og samtidig forberede seg på flere runder når det behager overgriperen?

Det VAR jo en avtale om fred. Ukraina oppga sine atomvåpen mot at Russland respekterte Ukraina som et selvstendig land. Den avtalen brøt Russland.
Hvorfor skal Ukraina ha tiltro til eventuelle andre (freds)avtaler Russland måtte inngå?

10 Likes

Vel, det var utarbeidet en avtale om grensestøtte, ink støtte til Ukraina, fremforhandlet i fellesskap av både demokrater og republikanere. Den gikk gjennom i senatet, men blokkeres nå av Donalds disipler i Kongressen

https://www.reuters.com/world/us/us-senate-unveils-118-billion-bipartisan-bill-tighten-border-security-aid-2024-02-04/

7 Likes