Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

Presidentvalget USA 2024

En moderat beskrivelse av sosiopaten, som foreløpig er saksøkt i få saker som kvalifiserer til 700 års fengsel, kan du lese her:

The Mass Psychology of Trumpism - New Lines Magazine

Han er ikke en Kåre Willoch akkurat…

3 Likes

Skifter folk mening, eller har de ingen mening i utgangspunktet, annet at de ikke skal ha en mening før det kommer til et punkt hvor meninger kanskje mener noe?

Ventura: Donald Trump of 2000 is not Donald Trump today. Back then, he was a Democrat and was pro-choice. Today he’s ultra right, and anti-choice you know, he ain’t the same guy. Because he changes, he doesn’t ever tell the truth

1 Like

Kåre Willoch endret mening med åra… i motsatt retning😂.
Selv har jeg blitt langt mer progressiv med åra. har man levd lenge nok, så har man også erfart at rikdommen i penger har passert alle fornuftige grenser, mens livskvaliteten i alle former har blitt betydelig forverret i hele verden. Kapitalistene har ødelagt demokratiene, og formet de. Selvsagt er det utrolig skadelig, noe de fleste samfunnsvitere og økonomer er enige i.
Tesla mannen vil ha 600 milliarder i lønn…
Det ville vel vært nok til å finansiere de fleste utfordringer Norge har…
Jeg har venner som tjener betydelig mer enn statsministeren, og som i grunn har innlevert mye av sin frihet, for den prisen. Selv ligger jeg vel marginalt over snittet, men grunnet utviklingen i boligmarkedet har jeg ingenting å klage på. Og så kjenner jeg mange som ikke klarer seg med en alminnelig inntekt. Det siste er en skandale i oljeriket Norge.

4 Likes

Den ekstremt rike mannen i betalingsproblemer

1 Like

image
https://twitter.com/i/status/1781707950676963435

Kanskje bare ren amerikansk samfunnsdebatt, men tillater meg å legge ut denne som et eksempel på hvor skrudd verdensbildet kan bli:


Og der burde åpne linken og se kommentarene han får på sin avstandstagning til Hitler :exploding_head:r
https://x.com/thewapplehouse/status/1782047045341368665?s=61&t=CvDIcEhD6ai85VqTcVzWgQ

3 Likes

Om å vinne eller tape valget; skal man gråte eller le?

McCarthy: They are the danger to try to deny democracy… I mean, has Hillary Clinton ever said she lost the 2016 election?

Kurtz: Yeah, she called Trump and conceded

McCarthy: But she never says it to the press

Ordet bekymret ville ikke vært det som først hadde poppet opp i mitt hode, men vi er jo alle forskjellig.

Den naturlige responsen burde vel heller være at dette bør være med på å aktivere og inspirere velgerne til å stemme på de kandidatene som de tror best kan forfekte og kjempe for deres synspunkter. Slike som f.eks. MTG.

Marge says that MAGA voters are so angry at Mike Johnson and feel so betrayed that she is very worried that many of them won’t show up to vote for Republican candidates in November because they are so disillusioned.

Man kan være enig eller uenig, men vektige refleksjoner i mine øyne.

“If you wouldn’t do business with him, if you wouldn’t hire him… Why would you give him the nuclear codes? Why would you make him the commander-in-chief and put him back in the presidency?”

Ville ikke fått jobb på et kjøpesenter!

If Trump is too big of a liability to get a job at your local mall, he is too big of a liability to be President of the United States.

1 Like

Liker overskriften da :slightly_smiling_face:

Hvem ønsker høyere oljepris sa du?

image

Fin denne; må jo være en velgermagnet!

image

Mye som tyder på at ikke alle republikanere er fornøyd med Trump som presidentkandidat, og det kan ødelegge for mobiliseringen ved valget :

(Btw - ikke alle demokrater er fornøyd med Biden heller - just saying)

1 Like

Da er det å håpe at klimaendringer rammer USA knallhard på valgdagen, slik at hele valget blir erklært ugyldig…Om de utsetter valget lenge nok vil begge blir erklært senile, og da baner det veien for noen med nok hjerneceller igjen til å kunne bli en fungerende president.

Med to slike kandidater er det kanskje best å fokusere mer på politikk enn på person? Da bør jo Biden vinne, om man er opptatt av klima, kvinnefrigjøring, mindre rasisme, strengere våpenpolitikk, Nato med Europas fremtid osv.

1 Like

Det der har jeg også tenkt på, at de burde gå beinhardt inn for å vise politikken sin og ikke minst alle flinke folk som er med Biden og styrer landet, og som vil fortsette å styre landet hvis Biden blir for surrete eller blir direkte død. :slight_smile:

Men jeg tror at personfokuset er vanskelig å få vekk, og med en nestendød Biden er Harris en stor belastning, siden hun både er lite populær (og ellers ganske ukjent) og ikke lar seg byttes ut uten at svarte og kvinner føler at det er diskriminerende. Vanskelig situasjon for kampanjen.

2 Likes
1 Like

Tror di møter seg selv i døra der ass…

kvinnefrigjøring? Nå er eg spent. Hva mener du med det? Er det mer innelåste kvinner enn menn i usa?

1 Like

Det er vel mer snakk om og ikke reversere kvinners rettigheter. Ganske mange sprø/ekstreme utslag av forbudet mot abort som gjeninnføres i mange stater. Nekte abort for mindreårige som er voldtatt av nære slektninger osv.

4 Likes

Tenker på de ekstreme lovene mot abort. Ikke uten grunn at kristenfundamentalistiske grupper støtter Trump. Jeg er personlig restriktiv til forhøyede abortgrenser, men det vi ser i stadig flere stater i USA er dog for ekstremt andre veien.

2 Likes

Ja, er du en kjønnsmoden jente fra rundt 8-9 år og oppover, og blir utsatt for incest eller andre former for overgrep og voldtekt så skal du takke Gud for at du har blitt velsignet med en mulighet for å føde et eller flere barn.

MAGA-logikk slutter aldri å fornekte logikk!

5 Likes