Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

Presidentvalget USA 2024

Eg ville no tro det var mer en lib greie, det med å seksualisere barn… som jo Biden er fan av.

Men det er kvinnefrigjøring i deres øyne da, ingen våpen i hjemmet, og incest er ikkje så gale fordi abort er lov?

Kan ikkje si argumentene deres er noe annet enn et villspor og en bortforklaring, mentalt utfordrende. Desverre. For det har ingenting med kvinnefrigjøring og gjøre. Det har ingenting med trygghet og gjøre, og det har ingenting med forsvarlig politikk å gjøre heller…

Hadde far hatt et våpen hadde kanskje onkel gitt faen.

Who knows.

1 Like

image

Det er ganske stor forskjell på abortlovgivning i US, siden det er opp til den enkelte stat:

image

De strengeste er de sorte statene, der det er ulovlig uten at det er medisinske grunner:

image

I de minst restriktive statene så kan man ta abort når som helst, dvs helt fram til fødsel.

På et praktisk nivå har de aller fleste statene i USA en strengere lovgivning enn Norge, som har 12 uker, og selv nytt forslag i Norge om 18 uker er på den konservative siden de fleste steder i USA.

Dessuten er de “grønne statene”, hvor man kan fikse problemet i en “grønn pose” jevnt fordelt i USA så de fleste kan med en kjøretur fikse abort helt frem til 9. måned / fødsel.

Personlig synes jeg at abort i 9. måned er mer enn et tankekors, og jeg tror faktisk også at mange i Norge ikke er klar over at det er mulig i flere amerikanske stater. Det er i alle fall rart at det aldri nevnes når man er sjokkert over at abort er forbudt i noen stater med mindre det er medisinske hensyn.

4 Likes

Regner med at du synes dagens abortgrense i Norge på 12 uker er altfor restriktivt, og også ny lovgivning på 18 uker, men hvilke stater i USA synes du ikke har for streng lovgivning (If any)?

1 Like

Blir det mer incest fordi man gir kvinner mulighet for abort? Vil samfunnet slå mindre hardt ned på incest når det foreligger mulighet for abort?

Skal jenter som har blitt gravid gjennom å bli voldtatt eller utsatt for incest, tvinges til å bære frem barnet?

8 Likes

Når jeg skriver at jeg er restriktiv til forhøyede abortgrenser, så mener jeg selvsagt at jeg er motstander av at grensen for å ta abort øker fra 12 uker til 18 uker eller mer. Du misforsto meg. Jeg er også klar over at noen stater i USA har enda høyere grense enn oss, og det er etter mitt syn ille. Poenget mitt var dog at spesielt blant Republikanere, Trump tilhengere og kristenfundamentalistiske grupper ønsker og om mulig gjennomfører man totalt forbud mot abort, også i tilfeller med incest og voldtekt.

2 Likes

99% av aborter kommer ikkje av voldtekt, men av kvinner som bruker musen sin som en lommebok og pressmiddel.

Eg er ikkje motstander av abort, men eg er så lei av at ingen klarer eller vil stå for det dem sier og gjør… fake ass ppl sprer seg fortere enn covid gjorde…

Det er mer enn et tankekors. Det er stein hakka gale! Det er regelrett drap på barn som lever i beste velgående. Og det er lov i hele 8 stater? Det var værre enn jeg trodde.

5 Likes

De aller fleste er nok enig i at det er veldig brutalt.
Utifra hva jeg har lest så betyr ikke det at det er fritt frem, men må knytte abort til stor helserisiko(død) for den som er gravid.

Ekstremt er sjeldent bra, uansett hvilken side man havner på. Som regel er en mellomløsning den beste, noe vi i Norge har gjort for abort.

3 Likes

Abort-statistikken er ganske lik i USA og Norge, rate per år per innbyggere i i USA på 0,19% mens i Norge på 0,23%.
USA 2021-tall 625 978 aborter på 332 millioner innbyggere, Norge 12 814 aborter på 5 550 203 innbyggere

https://www.cdc.gov/reproductivehealth/data_stats/index.htm

Det er bare i ytterpunktet, det er noe mer forskjell:

I Norge 35 aborter i uke 21 og senere. som gir en frekvens på 0,27% av alle aborter

image

Mens i USA så er frekvensen med slike sene aborter ca 3 ganger så stor:

Ser man på frekvensen i Norge etter uke 22, med 10 tillatelser som gikk gjennom nemda, sammenligner med lovgivning i forskjellige amerikanske stater, og sammenligner med uke 21 i Norge så er det sannsynlig at 2 saker stemmer:

  1. Det er neppe andre tall enn 0 eller 1 saker i Norge per år som ender opp som lovgivningen i “grønne stater i USA” tillater.
  2. Selv om forholdstallet mellom USA og Norge trolig ser brutalt ut fra uke 24 og utover, er det i USA både som prosentvis og absolutt tall svært beskjedent.

Så det at det er lov med abort i 3. semester er intet praktisk problem, det er heller en moralsk problemstilling (eller lovmessig politisk om man foretrekker det).

2 Likes

Enig. Vi bruker alle alt for mye tid på å snakke om den ene prosenten i stedet for den store majoriteten.

3 Likes

image

3 Likes

Hvor har du dette obskure tallet fra?

Siste statistikken fra SSB mener jeg å huske sier at 88% av drepte i partnerdrap er kvinner. Skal vi bruke samme logikken din om at kvinner bruker musen sin som en lommebok og pressmiddel, og konkludere med at de har seg selv å takke?

2 Likes

“Neeei det er mannen sin feil alltid, fordi mannen er sterkere og slemmere”

Vi kan jo koke det ned til hvorfor det ble slik, kan du forstå det?
Hvem er det som går ned med båten? Hvem er det som går i krig?
Hvem er det som jakter på ulven og Hvem er det som må sloss for å holde familien trygg?

:sweat_smile:

Heh Whatever…

Hele den her abort/menn som voldtar kvinner, diskusjonen er et sidespor fra den egentlige politikken. Det er en stråmann/stråkvinne og ikkje minst en polarisering av kjernefamilien som jo er et av hovedpoengene til libtardene, blodfeministene og deres likesinnede…
Ansvarsfraskrivelse er kanskje den største synderen.

Lang disclaimer om kvalitetene og forskjellene kvinner og menn har

Det tallet tok eg ut av baken min, egentlig er det vel mye høyere…

Husker du da når vi nesten ble påtvunget samleiekontrakt? Var det fordi menn stort sett voldtar kvinner som forplantningsmetode, og at alle kvinner opplever voldtekt? eller fordi kvinner har en lei tendens til å både gjøre dumme valg, angre og lyve uten å tenke at et slikt rykte eller dom regelrett ødelegger livet til en mann…

Hva er det med dette du finner morsomt?

2 Likes

Ignoransen. Paradoksene. Ironien. Sarkasmen.

Den samme Ignoransen, paradoksene, ironien. og sarkasmen som sier at “99% av aborter kommer ikke av voldtekt, men av kvinner som bruker musen sin som en lommebok og pressmiddel.”?

4 Likes

Nei, din ignoranse, og min sarkasme. Om våre paradoksale uoverensstemmelser og ironien i det.

Her er litt lesning for å gi litt mer innsikt i omfang: Vold og overgrep - NKVTS

Bufdir har også god statistikk, som er mer nøyaktig og dessverre på relativt likt nivå.

4 Likes

Det artikkelen ikke nevner er at dette er de tyske Trumpister, muligens enda nærmere Breitbart

3 Likes

Du får ta å skrive en bok om det… kanskje det du egentlig prøver å klemme ut av deg kommer frem på en måte som folk forstår…

@Monitor1

Apropos nazister og sånt… folkemord og “krig mot hele verden” er ikkje Trump sin greie, det er det noen andre som har tendenser mot…

Noen som samarbeider med kinesiske who, og globalist eliten wef,… og som typisk er veldig glad i gass, så glad i gass at dem legger ned atomkraft for å kjøpe gass av ingen ringere enn Russland :joy: du gjetter aldri hvem eg tenker på…