Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

Presidentvalget USA 2024

Det ser også ut til at antall sosiopater blant Trumpistene er igjen økende.

1 Like

1 Like

Over til presidentvalget fra og med… nå. :+1:

5 Likes
4 Likes

Er det fortsatt noen som tror at Trump lyver?

image

Skulle likt å se deg forklare dette til din mor, eller kvinnelige slektninger.

image

2 Likes

:joy::joy::joy: du måtte dra mammakortet og trodde det ville “straighten me up” :upside_down_face: spar meg. Virkelig, hva får deg til å tro at eg lyver til folk om ting. Eg er abnormalt nok ikkje redd for å si en ting til noen som helst. Det burde du ha lært til nå.

“No filter”

Eg vet ikkje ka for slags stein du er vokst opp under, eller gjemmer deg bak, men kvinner er kyniske på en helt annen måte enn menn…

Menn er mye dummere når det kommer til forplantning…

Kan for ordens skyld si at meg som en relativt attraktiv mann (utseende) har blitt voldtatt av en kvinne for ca 20 år siden… eg annmeldte det naturligvis ikkje, siden eg er mann, og samme kvinnen prøvde å presse meg til å bli værende i et forhold fordi hun angivelig var gravid… så statistikkene du drar frem ift slikt er nok også litt skjeivt fordelt. Flere kamerater som har opplevd det også, men ingen som har annmeldt det… tro det den som kan…

Takk som deler :slight_smile:

Trist å høre om din opplevelse. Når det er sagt så unnskylder det ikke alt det kvinnehatende oppgulpet du kommer med her på forumet, både inform av memes, spydigheter og helt drøye påstander.

Jeg håper virkelig noen voksne snart tar grep, for snart er dette forumet ikke stort bedre enn vg debatt.

5 Likes

Eg hater ikkje kvinner på noen måte, og det eg sier er heller ikkje kvinnefiendtlig . Men det må være lov å si ting som det er. Selv om det passer dårlig inn med feministiske narrativer…

Opplevelsen var no heller en lærdom enn noe å grine over og lage til et politisk problem. Shit happans og verden er full av både kvinner og menn som nekter å lære noe, da må en passe seg…

@Inveliten er det sånn at hver gang eg sier noe så skal du rope på moderator så kan du finne deg en annen tråd… mute meg eller bare prøve å forstå at verden er et sted med store perspektiver og forskjeller og alle må få si det dem vil så sant det ikkje er personangrep… og ja dette handlet om abort. Eg forsøker bare å få det litt I kontekst for deg. Værsågod min venn

Hvordan klarer du å påstå at Biden er fan av at barn blir seksualiserte?

Er du tilhenger av forbud mot abort fordi en barnefødsel kan være en fin straff for f.eks. en far som har voldtatt sin datter? Tenker du da på at denne straffen også rammer den aktuelle datter som blir tvunget til å føde dette barnet?
Trump har uttalt at han synes det er greit dersom stater innfører overvåking av gravide for å sikre at de ikke tar abort. Er du tilhenger av slik overvåking?

2 Likes

Folk flest er ikke så verst, kvinner eller menn, men det er selvsagt noen som utagerer på forskjellige plan. Mye av den irrasjonelle adferden vi ser kan ofte forklares med traumer som skaper irrasjonell frykt som overstyrer logisk sans, manipulasjon via uetisk markedsføring i sosiale medier som spiller på frykt og i mange tilfeller ulovlig feilinformasjon, og sist men ikke minst det inderlige ønsket/behovet mange unge har for å være del av noe/passe inn/få oppmerksomhet osv. som er mindre tilgjengelig i dag enn før. På toppen har man de få med legitim personlighetsforstyrrelse og dype psykiske problemer, men de er det ikke sååå mange av, flere enn man tror når man går rundt da. Har fortsatt ikke sett pervers, slem, ulovlig, adferd i Norge som ikke har grobunn i en av de fire tingene. Alle som mobbet på min ungdomsskole bar på traumer hjemmefra og utryggheten utspilte seg i skolegården. De som ble med var hovedsakelig redde for å bli mobbet selv eller utelatt av gjengen.

Noe av det kan løses, andre ting må vi bare leve med. I USA så blander man inn så mye mer i miksen enn i Norge. Mer dop, mer ubehandlede traumer, mer våpen, mer kriminalitet, mer tilhørighetstrang osv. Der føles det umulig å få oversikt, sånn som man kan klare til et greit nivå i Norge.

Jeg er egentlig for at vi tar en litt mer innoverlent diskusjon hvor folk får si hvordan erfaringer de selv har hatt har vært med å forme deres meninger og hvilke traumer som påvirker, selv om ikke så mange har brutt ned de indre veggene og klarer å resonere ærlig med seg selv. Står respekt av å klare det. :slight_smile:

2 Likes

Nei. Og om du følger med så er eg ikkje imot abort. Men at det blir litt mer restriktivt hadde kanskje ikkje vært dumt :man_shrugging:

Eg er imot overvåkning.

Jeg har lyst å få med meg hele den rå utskriften av Trumps intervju i Time men skulle gjerne ha hørt på den isteden. Noen burde jo ha kjørt den gjennom AI slik at man kan lytte seg gjennom en opplesing med Trumps AI-stemme. Er det produsert ennå?

Du har jo denne da :stuck_out_tongue: 24/7 AI debatt mellom Trump og Biden :stuck_out_tongue:

Ser det er Athene som står bak, så vær litt forsiktig med å gå til discorden deres osv. Han er ikke helt til å stole på lengre, men streamen er artig.

TrumpOrBiden2024 - Twitch

Helt enig, men dog opplever eg at jo eldre eg blir jo mer går det opp for meg hvor “lite”, di fleste tenker, og hvor lett påvirkelig di fleste er. Som jo er trist for oss alle… dog naturlig etter som vi blir mange…

Samtidig ser det ut for at dét i seg selv gjør at politikk også blir veldig mye mindre gjennomtenkt enn det burde være. Synes eg…

Sunn fornuft kommer oftest av erfaring, og ferdig prosesserte følelser om hendelser og opplevelser.

Å spør noen som til daglig opplever traumer om et tema så vil man få uferdige svar, selv om vedkommende er beinhard på at sånn skal det være…

Biden og demokratene omfavner traumatiserte mennesker og ufarliggjør og normaliserer ganske “unormal oppførsel” i sin politikk, og det drar jo selvfølgelig masse stemmer blant folk som “ikkje tenker” noe særlig eller er villig til å uttale seg/sette seg inn i temaer, og dem roper veldig mye høyere enn tankefulle og relativt smarte mennesker… og førstnevnte er i flertall i usa så det holder…

1 Like

Jeg hverken anklager deg for personangrep eller har flagget noen av dine poster for moderasjon. Jeg opplever likevel at veldig mye av det du poster, i tillegg til å være generelt kontrært til hva nå enn mainstream mening måtte være, også er misogynistisk og/eller konspiratorisk.

Du bør ha din rett til å kunne både si og mene akkurat hva du vil uten å havne i fengsel eller annet, uansett hvor idiotisk eller kvalmende det måtte være. Dette er det jeg forbinder med ytringsfrihet, og er noe jeg absolutt står inne for og er villig til å kjempe for å forsvare.

Men jeg synes også at det bør kunne finnes modererte forum der det ikke er rom for å kaste ut grove påstander om store grupper mennesker uten noen form for dokumentasjon. Jeg håpet at dette forumet var et slik, men jeg føler det stadig blir mer tydelig at det ikke stemmer.

10 Likes

Du får det veldig til å høres ut som demokratene har startet en offensiv for å stjele velgere fra Trump :thinking:

2 Likes

Når du er pro mainstream så føles det nok slik ja, eg er lei meg for at du og mangen opplever det slik, det er helt normale meninger og refleksjoner for 10-20 år siden… men spesielt etter covid har muligheten til å ytre seg blitt rimelig begrenset sånn rent populært sett… som vi jo også beviser smått med å ha denne samtalen.


Ja det vil eg påstå, i tillegg til å slippe inn på millioner av folk som ikkje burde være der og å forsøke å gi dem mulighet til å stemme for mer av det…

Samt å gi småpenger til hjemløse, (ikkje nok til å ordne noe, men nok til å gi dem en rask fix)… samtidig lager dem hjemløse i rekordfart…