Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

Presidentvalget USA 2024

Men dette gjelder altså ikke deg selv? :joy:
Mainstream tar som regel feil feil og alternativ er som regel riktig?
Akkurat slik mange påstår i klimadebatten også. At flertallet av forskere tar feil og mindretallet har rett.

Dette er i tilfelle tilsynelatende dominerende blant Trump sine tilhengere.

4 Likes

Rettet innlegget ditt. Eller har du en kilde på flertallet av forskere?

1 Like

Mainstream er som regel motivert propaganda, det har det alltid vært, men Obama sørget jo for å endre loven om propaganda i sin tid som gjør at media kan pushe så mye falskt dem bare klarer… du kan søke selv og se om du finner det…

Du er vel flink med aksjer så du må no vite et og annet.

Joda eg er ikkje den smarteste kniven, hadde eg vært “smart” så hadde eg holdt kjeft og stemt for all den møkka “alle andre” stemmer for, men så har eg viljen til å ofre mitt rykte og av min tid i håp om at verden kanskje blir litt bedre til fordel for dem som kommer etter meg… det å sende problemene videre til neste generasjon er i følge meg en håpløst idiotisk og feig ting å gjøre…

Derfor trår eg til å kaller en spade for en spade når eg ser en spade som gjør det spader gjør.

4 Likes

Og endre andres tekst på den måten er svært dårlig stil og burde ikke vært teknisk mulig. Du skriver riktignok at du har endret, men det der bør ikke forekomme om det skal være et fornuftig diskusjonsforum.

5 Likes

Det er teknisk mulig å gjøre det fordi man kan si at man gjør det og da er det selvfølgelig noe helt annet.

3 Likes

Har blitt gjort her så lenge eg kan huske, egentlig litt funny for eg har kun sett det her og det er en gjenganger :joy:

Men aldri noen som ikkje sier hva dem gjør.

Værre med dem som tar en halv setning og tar den ut av konteksten sin.

Huffda.

2 Likes

Biden frigav student gjeld i dag. Ikke til alle. Men til de som er svindlet av skolen. Det kan jeg støtte!

3 Likes

The System Is Rigged Against Gen Z and Millenials

2 Likes

I og for seg positivt, men burde ikke skolene som svindlet de være de som betalte tilbake er min første tanke.

1 Like

Interessant at denne nyheten virker å være ganske fra værende i norsk presse:

Det virker å være bred enighet om denne loven i USA, mens de som stemte i mot var populister blant republikanerne:

“After stating “antisemitism is wrong,” Greene [GOP Rep. Marjorie Taylor Greene] said in a post on X that she would not vote for the bill because the definition of antisemitism adopted by the bill includes “claims of Jews killing Jesus” - claims that she argues are true.”

Dessuten skriver CNN følgende om Donald Trump i artikkelen:

" In 2022, Trump hosted White nationalist and Holocaust denier Nick Fuentes and rapper Kanye West at his Mar-a-Lago estate, demonstrating a willingness to associate with figures who have well-publicized antisemitic views as he embarked on another White House run.

And, during his presidency, when White nationalists, neo-Nazis and other right-wing groups rallied in Charlottesville, Virginia, with some gathered chanting, “Jews will not replace us,” Trump insisted there were “very fine people” on both sides of the demonstrations."

Så Donald Trump får passet sitt påskrevet, uten å ha stemt, i CNN-artikkelen.

Selvsagt stemte the Squad i mot også, bedre kjent som The Squad Rep. Rashida Tlaib, D-Mich., Rep. Ilhan Omar, D-Minn., Rep. Alexandria Ocasio-Cortez, D-N.Y., og Rep. Ayanna Pressley, D-Mass

i mot Antisemmitsim Awerness Act:

Og settes i samme bås som Donald Trump, Majorie Greene, og andre onde mennesker.

Kanskje saken passer dårlig i norsk media, for for selv om saken er veldig lett å dele opp i gode mennesker som stemte for,
og nevnte dumme (venstresidens The Squad) og onde mennesker ( høyrepopulister som Trump og Green), så er det ganske sannsynlig at mange i Norge vil tenke at lovgivning (Antisemitism Awerness Act) kanskje tar vel hardt i hvis det ikke skal være mulig å si at det er et historisk faktum at det var jøder som tok livet av Jesus, eller skal være lov å protestere mot Israels krigføring på Gaza.

4 Likes

Usikker på hva du vil frem til.

Det var ikke jødene som tok livet av Jesus, og lovgivingen sier heller ingenting om det, eller om det skal være forbudt å sitere bibelen, som vel er det fremste skriptet som beskriver hans endelikt.
Lovgivningen sier heller ingenting om lovligheten av å protestere mot israels krigføring på Gasa.

Korriger meg gjerne om jeg tar feil, eller om jeg misforstår deg.

2 Likes

Det jeg vil fram til er at det er musestille i norsk media når de som kritiserer, noe jeg tror mange i Norge faktisk er enig i, er dumme venstreradikale som “the Squad”, og slemme “ytre høyre folk” som Majorie Greene og Donald Trump.

På “ytre høyresida” kommer til og med kritikken fra folk som jobber i Ben Shapiros “Daily Wire”, og har nylig tweetet:

image

Med knallhard kritikk av den nye loven:

Bør være unødvendig å gjenta at de i det demokratiske partiet som stemt mot var “progressives”.

Det er 2 ting jeg stiller spørsmål ved i denne lovgivningen

  1. Hvorfor er det retningslinjene til en internasjonal organisasjon og ikke de amerikanske lovgiverne selv som definerer hva som faller inn under HR6090. Må det være overnasjonale myndigheter som bestemmer?

https://www.congress.gov/bill/118th-congress/house-bill/6090

  1. Og det andre er at; selv om mange av definisjonene er gode, så er det minst 1 som ikke henger på greip iom.

Høres ut som “whataboutism” spør du meg, samt at man kan straffeforfølges for å kritisere Israels krigføring i Gaza.

Jeg har ikke holdt igjen min kritikk av Jonas Gahr Støre når han aldri (i følge meg når jeg dissekerte hva han sa semantisk ord for ord) tok avstand fra Hamas sin terroraksjon den 7. oktober, så jeg er vel blant en av de som har gitt Israel sitt ståsted mest forståelse her på forumet, fordi jeg mener at det må være mulig å ha flere tanker i hodet samtidig.

Men bør ikke norsk media komme med sitt syn på saken snart? Jeg er veldig nysgjerrig på hvordan dette skal vinkles. Kanskje de jobber med saken, eller det en kognitiv dissonans her?

Det er jo basically de som stemte for 26 milliarder dollar til våpen støtte til Israel i senatet, “Biden Demokrater og Nikki Haley-republikanere” som stemte for dette, og 38 europeiske land vi liker å identifisere oss med pluss Israel og Argentina som er medlem av IHRA.

Kunne vært interessant å høre hva andre tenker om dette, for enn så lenge er dette en ikke sak i norsk media.

6 Likes

Ser det samme som deg. I flere år har mediene holdt på slik nå. Å sitere bibelen vil også bli kriminelt visstnok

2 Likes

Here are 10 flaming examples of times Facebook, YouTube & Amazon explicitly said they only passed censorship policies bc they were threatened by the Biden government

image

image

image

4 Likes

Hva er “vår religion”?

Trump says if he’s elected, he’ll implement “strong ideological screening” of all immigrants to the U.S.: “If you don’t like our religion…then we don’t want you in our country.”

Med “vår religion” tipper jeg han en som er kompatibel med med US constitution som idemessig bygger på Magna Carta fra år 1215, og er oppsummert i 6 big ideas:

image

MAGA :us: is real

2 Likes

Og ironisk nok er det under Biden. Suck on that MAGA.

3 Likes

Tror du Trump vet hva Magna Carta er? Ser ingen grunn til å tolke han på andre måter enn at han frir til kristne blant GOP, samme som Mike Flynn med sitt skremmende budskap.

“If we are going to have one nation under God, which we must, we have to have one religion,” Flynn said Saturday at a rally in Texas for ReAwaken America, a Christian-themed speaking tour backed by the Christian news network America Faith. “One nation under God, and one religion under God.”

Finner også lite som indikerer at Trump er for limited governemnt, republicanism, checks and balances, og seperation of power, når man ser på hva han har gjort og hører på hva han tenker å gjøre.

2 Likes