Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

Presidentvalget USA 2024

Nå begynner han jo å se rimelig smoked ut i kampanjefinansieringssaken da. Cohen klarte jo å holde seg veldig rolig og sympatisk og svare greit og uten slingring. Så det blir spennende å høre hvordan forsvaret kommer til å drive saken sin etterpå. Slik det ser ut nå så trengs det nok en Trump-fanatiker i juryen for å frikjenne ham. Men mye kan fortsatt skje og komme frem.

Jeg er ellers Trump-negativ, fordi han truer sikkerheten til vårt eget land og har en politikk som vil reversere en masse gode sosiale og miljømessige tiltak. Så jeg tror og håper at rettssakene minner folk i USA på fire års Trump-sirkus og bestemmer seg for at det egentlig holdt helt fint med de fire årene og at Biden er kjedelig men i hvert fall noenlunde forutsigbar.

Men akkurat nå så er jeg ikke veldig imponert av Biden. Både på grunn av Israel-politikken hans, men kanskje like mye fordi han er en helt håpløs taktiker som ikke skjønner at han lar Palestina-saken gjøre ham helt uspiselig hos en god del tidligere velgere.

2 Likes

En stemme på Biden er en stemme på hvem?
Helt latterlig at han er en kandidat. Pause.

1 Like

En stemme på Biden er forhåpentligvis en stemme på Demokratenes politikk, slik som en stemme på Erna er en stemme på Høyres politikk. En stemme på Trump er derimot en stemme på Trump.

Ellers helt enig i at Biden er fullstendig uegnet som presidentkandidat. Men de trengte ham for å føle seg sikre på seieren i 2020 og så har de ikke klart å bruke de fire årene på å gjøre en annen kandidat tydelig og venne velgerne til at neste gang så er det denne mannen (f eks Newsom) dere må stemme på hvis dere vil fortsette i noenlunde det samme sporet.

Men som sagt, Demokratene er skikkelige skarpskyttere når det gjelder å treffe egen fot, om og om og om igjen.

7 Likes

De eldste har makta. De yngste ligger skadeskutt og gjenglemt i grøfta.

Gigantisk opptur for Trump

Helt som ventet.

Takk til Joe Biden som skubber stemmer fra både palestinsk støttende, Israel støttende og alle som ser på alle rettsakene som ufint politisk bruk av makt mot sin politiske motstander. Egentlig alle som er oppriktig bekymret for demokratiet.

Den ene kjendisen etter den andre snur og går fra Biden til Trump nå :slight_smile:

“Om meningsmålingene holder inn vil Donald Trump bli USAs neste president.”

4 Likes

“Everybody is saying…” Har du til og med hentet din argumentasjon fra Trump? :wink:

2 Likes

Jeg blir litt nysgjerrig og går ut fra at du bor i Norge. På hvilken måte ser du for deg at en Trump-seier vil gjøre ditt liv her i Norge bedre?

1 Like

Jeg uttaler meg aldri av egoistiske hensyn. Men sikkerhetsmessig er jeg glad for at Trump nærmest på egenhånd har fått europeerne til å åpne lommeboka si for egen sikkerhet.

3 Likes

Når det gjelder å få fart på europeiske forsvarsbudsjetter så er jeg enig med deg. Når det er sagt så synes jeg fortsatt at det er veldig rart at du kan være en så uttalt fanboy av Trump og likevel ikke kunne si hvilke goder han vil gi deg (annet enn et mer selvstendig europeisk forsvar). Så det er fort gjort å sitte igjen med en følelse av at du bare henger litt for mye på amerikanske nettsteder hvor man er veldig opptatt av å own the libs, og at endorfin-rushet du får når du leser den typen nyheter betyr mer for deg enn hvilken innvirkning amerikansk politikk kan ha på ditt eget hverdagsliv.

4 Likes

Jeg driter i hvilket inntrykk du får helt ærlig. Har sagt før at jeg støtter Trump fordi media har behandlet han urettferdig. Det er grunnen. Så er jeg generelt for lavere skatter etc. Lener til høyre i politikken med mindre makt til stat og mer frihet. Mindre statlig styring av hva jeg kan og ikke kan gjøre etc. Har mastergrad i økonomi og stor tro på kapitalismen og markedskreftene.

At jeg heier på akkurat Trump så mye er fordi mediene ikke har vært fair. Så det er en fuck you til dem.

Nå stemmer jeg aldri av egoistiske hensyn i Norge heller. Jeg stemmer på de jeg tror vil gi den beste politikken for landet vårt. Vi ser jo hvordan venstresiden klarer å ødelegge omtrent alt de tar i her i landet. Og det samme med demokratene i USA. LA, Chicago, New York og San Francisco opplever mye mer hjemløse, langt mer kriminalitet og utrygge sentrumsområder. Så i USA så heier jeg på republikanerne fordi jeg mener at demokratene ødelegger landet med dårlig politikk basert på drømmerier og kortsiktig politisk symbolpolitikk.

8 Likes

Du driter helt sikkert i at jeg ikke tror et sekund på at du driter i hvilket inntrykk man får av deg, så det trenger du ikke å skrive nå. Tilbake til presidentvalget.

2 Likes

Jeg ser at vi er uenige i en del når det gjelder politikken, og det er det heldigvis rom for, respekterer andres meninger, men her synes jeg du treffer spikeren på hodet.

2 Likes

Dere som støtter Biden, vil dere forklare meg hva som er positivt ved å slippe inn millioner av innvandrere når de ikke får et sikkerhetsnett ved adkomst?

Hvorfor støtter dere at man ikke skal kunne drive butikk i sentrumsområder og tillate at folk bare går ut av butikker med varene til ærlige forretningsdrivende?

Hvorfor tåler dere så inderlig vel at man bestiller rapport etter rapport som fremstilles som objektive, men i virkligheten er bestillingsverk av karakterdrap på politiske motstandere fulle av faktafeil?

Hva syns dere om at mediene holder tilbake materiale om en politisk side, mens den vier all sin kapasitet til å grave frem dritt på den andre? Er det en 4. statsmakt?

Hva tror dere grunnen er til at Joe Biden alltid føler seg frem på hvert lille barn som havner i nærheten av han? Og liker dere det?

6 Likes

Jeg er i alle fall ærlig når jeg uttaler meg og snur ikke kappen etter vinden for å tiltrekke meg flest mulig likes. Da står jeg heller med de få.

5 Likes

Biden and Trump accept CNN’s invitation to debate on June 27.
“Well, make my day, pal, I’ll even do it twice. So let’s pick the dates, Donald – I hear you’re free on Wednesdays,” Biden continued, alluding to Trump’s court schedule.

Der har du forskjellen på Biden-tilhengere og Trump-tilhengere. Hvis Biden ble tatt for tukling med barn så ville hans velgere kreve ham stilt for retten og satt bak lås og slå for resten av livet. Hvis Trump hadde blitt tatt for det samme så ville Republikanerne ha skrevet inn barnetukling som en kjerneverdi i partiprogrammet og MAGA-gjengen ville ha sett seg om etter unger for å eie the libs.

3 Likes

Det der tror du ikke på selv engang.

4 Likes

Skal vi ikke også gi “litt” kredit til hans gode venn og store forbilde Putin?

4 Likes

Ja, hvorfor blande politikk inn i dette, når man kan kjøre MAGA og skylde alt på mediene.

For alle mediene er jo pro Biden, og negativ til Trump? Ikke sant? BS!

For de litt opplyste som følger forskjellige medier i USA så registrerer man at den politiske dekningen er ganske så balansert om du ser på de store linjene mellom medieselskapene.

3 Likes

Siden Trump er under en “gag order” så får han spyttslikkerne til å steppe inn for å overta jobben med å kalle dommeren korrupt.

Andrew Rice says on MSNBC that yesterday during the trial he personally witnessed Trump “editing” and “making notations” to quotes his Republican allies made to the press.

Tommy Tuberville admits on Newsmax that “one of the reasons he went” to NYC yesterday was to “overcome this gag order”

Matt Gaetz says they are there to say the things that Trump cannot say due to the gag order

Klassisk MAGA-GOP, de såkalte forsvarere av lov og orden er de første til å bryte den.

4 Likes