Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

Presidentvalget USA 2024

Du sier i forhold til Trump, men Trump er jo et englebarn. Bare se på fakta.

Steel rapporten skulle vise at Trump var venn med russerne - Fail.
Muller rapporten skulle vise noe av det samme og sjekke hele historikken til Trump - Fail.
Riksrettsak 1: Trump hadde visst gjort mye greier, MEN frikjent.
Riksrettsak 2 skulle ta Trump for noe ulovligheter, MEN frikjent.

Nå henger hele håpet før valget i en hore og en dømt kriminell. Cohen, en kjent løgner, er stjernevitnet dere henger snøret i. Er dere ikke flaue over hvordan han lyver i retten og blir tatt med buksene nede hver gang? Selv så ser han i taket eller i gulvet hele tiden nå for han skjønner at jurien ser på han som den kriminelle og en vendetta syk løgner.

De som ikke ser nå at det er anklagerne det er noe feil med må levere tilbake diplomet de fikk på BI. Jeg er, basert på tilbakemeldinger i tråden her veldig skuffet over norsk utdanningssystem og tror jeg må sende jentene mine til utlandet for utdannelse (slik jeg gjorde). For her mangler det stort når det gjelder kritisk tenkning.

Flaut.

4 Likes

Vi lever tydeligvis ikke i samme verden…

3 Likes

Trump: Jeg bruker kun de beste personene!

1 Like

Det argumentet slo meg rett i bakken :roll_eyes:

Poenget er at når vi har så totalt motsatte verdigrunnlag, så blir diskusjon nytteløst og kun noe som skaper frustrasjon hos begge.

2 Likes

Du vet nada om mitt verdigrunnlag. At du påstår det er provoserende.

Men det er typisk venstre sida å innbille seg at de er gode. Og de andre er “onde”.

3 Likes

Ikke onde. Evneveike.

1 Like

Må si at jeg virkelig begynner å få Biden langt opp i halsen både når det gjelder Gaza og Ukraina. Har selvfølgelig liten tro på at det ville bli bedre under Trump, men likevel.

Hørte forresten et intervju med Pompeo i BBCs Ucrainecast og han var veldig på at Putin og Xi er den nye store Satan og at CNN, BBC og andre burde slutte med skremselspropagandaen om at Trump vil trekke USA ut av NATO eller gi bort Ukrainsk territorium til Putin for å “avslutte krigen på 24 timer”. Dette da sagt av mannen som håper på å få komme inn i varmen hos Trump hvis han vinner valget. (Unnskyld til Morti hvis han nå sitter og er veldig forvirret over at jeg er nyansert i mine åsikter. :laughing: )

Hørte også et intervju av Jill Stein i BBCs Americast og hun hørtes fullstendig la-la-tulling ut med tanke på Ukraina (hvor hun mener at krigen kunne ha vært unngått med forhandlinger men ikke tør å svare på om hun mener at Ukraina da skulle ha gitt fra seg territorium til Russland) og det å sabotere valget for demokratene (hvor hun mener at stemmene hun liksom skulle ha stjålet fra Hillary Clinton i 2016 egentlig bare kom fra folk som ellers ikke ville ha stemt i det hele tatt). Null forståelse av at årets valg kan være det viktigste på hundre år.

1 Like

Jeg har selvsagt kun det grunnlaget som det du skriver på forumet å gå ut fra for å bedømme deg. Poenget er uansett at vi ser totalt forskjellig på det meste. Dermed er det naturlig for meg å anta at vi har totalt forskjellig verdigrunnlag. Men du kan f.eks. heller ikke vite om jeg tilhører “venstre sida”?

2 Likes

Dette innlegget ble rapportert og er midlertidig skjult.

Jøss. Det har ikke blitt noe på deg på lenge høres det ut som.

3 Likes

Selv om du kanskje har dårlig erfaring med hva kvinner står for, må jeg beklage at du her tar feil. :joy:

3 Likes

Jeg har aldri skrevet om mitt verdigrunnlag. Jeg diskuterer saken i hver tråd. Etter min erfaring er det bare venstresida som snakker om verdigrunnlag. Hersketeknikker er det eneste språket de snakker der.

Over til presidentvalget.

2 Likes

ALT du skriver baserer seg på ditt verdigrunnlag. Det gjelder for oss alle. Et verdigrunnlag er ikke et partiprogram. Det er summen av all vår kunnskap, alle våre erfaringer og alle deduksjoner (mer og mindre vellykkede) vi gjør ut fra den kunnskapen og erfaringene.

4 Likes

Det er en annen diskusjon som jeg ikke gidder nå. Er ikke så uenig i definisjonen din, men at man kan generalisere verdigrunnlaget til en person ut fra synet på hvem som bør bli president i USA er veldig fordummende for debatten. Det er det ingen som kan. La oss holde oss til saken heller.

4 Likes

Blir litt rart å oppsummere den som fail? Ikke at den sa det var Trump sin feil, men arbeidet den avdekket at Russland hadde gjort var rimelig heftig. Fake Trump rallies organisert av IRA, fake reklamekampanjer betalt for Trump og organisert av IRA, fake organisasjoner i USA styrt av IRA osv.

At russerne hjalp Trump å vinne valget er godt dokumentert, men at det var av egeninteresse og ikke på Trumps bestilling er også rimelig klart fra rapporten. De kunne i hvert fall ikke bevise et samarbeid og jobbing for det fra Trump selv.

image

7 Likes

Det er jo DET som er hele poenget. Derfor ble han frikjent.

4 Likes

Det var no helst for å være litt morsom :blush::+1:

@interferensen ja det er lenge siden nå,. Pm :wink::wink::wink:

Nå viser det seg faktisk at han også er en TYV. Innrømmet i retten å ha stålet penger fra Trump fordi han fikk redusert feriebonusen sin. Trolig pga uduglighet.

Jøss! Noen utrolige vitner aktoratet klarer å spore opp. Er det ikke kriminelle vitner så er det kriminelle statsadvokater som innleder upassende forhold til parter i saken.

Hva er det neste? En narkobaron fra Colombia som skal vitne om noe han har hørt i fengselet? :joy:

Bare for å presisere: Jeg har selvsagt ikke dannet meg en fullstendig mening om ditt verdigrunnlag kun ut fra hvem du mener bør bli president i USA. Mitt inntrykk av hva du står for har jeg dannet meg ut fra svært mange innlegg i mange tråder gjennom lang tid.

5 Likes