Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

Pryme (CRC HOLDING B.V) - Småprat

I min bok er det absurd. Fordi det havner i lottobolken, bare at med lotto så vet man faktisk oddsen for å treffe. Her blir det bare løse spekulasjoner uten muligheter til å kvalitetssikre noe som helst. Kvalifisert gjetning i aller beste fall.

Hvorfor eksisterende eiere finne en løsning når livsgrunnlaget til caset så tydelig ikke er tilstede?

Enig i at det er høy risiko, men ikke enig i at det er lotto.

I lotto er alt tilfeldig. Her er det ganske konkrete drivere – eierskap, finansiering og struktur – som gjør at visse utfall er mer sannsynlige enn andre. Usikkert ja, men ikke tilfeldig.

Caset er dødt. Fabrikken fungerer ikke. Investeringene som må til er enorme. Og du mener å kunne gradere sannsynligheten for at noen er villige til å spytte inn penger på en måte som er til gunst for eksisterende aksjonærer. Det er så absurd som det kan bli.

Hvis ingen vil finansiere videre, så må de gjøre noe annet.

Hvis dette var helt dødt, hadde kursen vært mye lavere. At den ikke er det, sier egentlig det meste. Et dødt case prises ikke til 250 mill…

Men seriøst, hva mener du med « struktur-case» i dette tilfellet ? De trenger penger, dette er normalt gjort via lån eller emisjon, ellers går det mot konkurs. Så hva du prøver å få fram klarer jeg ikke å se. Er jo ikke bare å «endre» litt i administrasjonen så er det friskmeldt.

Det at de eier 88% i dette caset er jo bare at de enklere kan ta avgjørelser. Ingen som vil kjøpe opp selskap som blør penger , og grønn energi/omstilling er jo blitt mindre viktig etter Trump ble innsatt som president, så de har det tøffere å hente penger enn for typ 2 år siden.

Og du kan fint ha åpen emisjon for å få inn andre aksjonærer, men igjen, blir bare brødsmuler igjen og de 88% som du så fint nevner er positivt i dag, blir fort kun par % av den nye totalen.

Financial calendar

Financial calendar

Financial calendar

Sendte mail til Pryme for noen dager siden. Fikk dette til svar

1 Like

Takk for post! Da er det nok ikke så ille som man kanskje kunne få inntrykk av?

Slik jeg tolker det,

Jeg får inntrykk av at de har flere muligheter og er i seriøse samtaler som går i henhold til forventningene. De forventer at det ikke skal ta veldig lang tid før noe kommuniseres til markedet.

Hva tenker du itbit?

1 Like

Har trua på at det blir en løsning man kan leve med. :grinning: Da kommer det vel en melding​:+1:t3:

God helg

1 Like

Det at de skriver at de har flere de forhandler med, og at det går i henhold til forventningene lover godt. Ja, som de antyder så kommer nok børsmelding om ikke så lenge.

Kan ikke tolke det de formidler som annet enn ganske så positivt.

Høy omsetning i dag. Noen kommer inn og handler mange aksjer på få minutter. Jeg trur det kan være noen som vet noe.

Oppsiden nå handler ikke om Pryme One, men om de klarer å lande partner + finansiering på nye prosjekter.

Mener selv det mest sannsynlige er en JV med en større industriell aktør.
I så fall flyttes caset fra høy teknologirisiko til mer “de-risked” industrielt samarbeid.
Blir spennende å se hvordan markedet priser det når/om en slik melding kommer. Det er gitt signaler om at de venter avklaring relativt snart.

Kan fort bli kursdrivende hvis de faktisk leverer på dette.

Pryme N.V. – EGM 4 May 2026 – Notice and Agenda

Som forventet, melding - EGM om avnotering, som er satt til 4. mai. Så blir sannsynligvis selve avnoteringen noen uker etter den datoen.

Utifra det Pryme skriver i eposten (postet over av Itbit) så skulle man tro at det kommer nyheter snart, og det kanskje før 4.mai.
Det er i hvert fall min teori iom at de ca 10.april skrev “we do not anticipate an extended period before further clarity can be communicated to the market”.

Er vel ikke noe som taler for at det skjer noe mer enn at selskapet blir avnotert?

Er ingenting som “må” skje. Men det er naturlig at det kommer en løsning for selskapet i form av en restrukturering, Joint Venture etc. I hvert fall slik jeg tolker e-posten over.

Men hvorfor skal de største eierne drive veldedighet ovenfor minoritetsaksjonærene ved å kjøpe de ut?